طرز تهیه سوهان عسلی با طعم های مختلف

0 1,317

در بین شیرینی های مخصوصا عید نوروز ،‌سوهان عسلی نیز از محبوبیت ویژه ای برخوردار است و طرفداران زیادی را دارد . افرادی که دوست دارند در عید شیرینی خانگی تهیه کنند سوهان عسلی گزینه مناسب و خوشمزه ای محسوب می شود . چرا که مواد اولیه آن در دسترس است و زمان زیادی برای آماده کردن این شیرینی صرف نمی شود .

طرز تهیه سوهان عسلی ترد | شیرینی عید نوروز‎ - YouTube

مواد لازم برای سوهان عسلی :

خلال بادام 150 گرم
 شکر 150 گرم
 عسل 150 گرم
 کره آب کرده 100 گرم
 زعفران آب شده 1 قاشق سوپخوری

 

طرز تهیه سوهان عسلی :

در ابتدا کره را در ظرفی بریزید روی حرارت قرار بدهید. شکر و عسل را به آن اضافه کنید و گاهی هم بزنید تا مخلوط شوند . حرارت باید تند و سپس خلال بادام را اضافه کنید تا بادام طلایی شود.
خیلی نباید سوهان را هم زد زیرا ممکن است روغن از آن جدا شود. زمانی که مایع کاملا طلایی شد زعفران حل شده در آب جوش را به آن اضافه کنید . از سوهان مقداری برداشته و گوشه سینی بریزید وقتی بسته شد و سفت شد سوهان آماده است. دوباره از مایه سوهان با قاشق کوچک روی سینی چرب شده با فاصله بریزید و فوری دو سه عدد خلال پسته روی آن قرار دهید بعد از خنک شدن آن را در ظرف دردار بریزید تا مدتی بتوانید از آن استفاده کنید .

برای اینکه ببینید سوهان عسلی آماده شده یا نه قبل از اینکه خلال پسته ها را اضافه کنید از مایه سوهان چند قطره داخل یک لیوان آب سرد  بریزید اگر که مایه به صورت گلوله ته آب رفت یعنی سوهان آماده شده است ولی اگر درون آب متلاشی شد یعنی بار نیاز به جوشیدن دارد .

طرز تهیه سوهان عسلی

نکاتی برای تهیه سوهان عسلی:

برای درست کردن سوهان عسلی از طعم های دیگر هم می توان استفاده کرد . سوهان عسلی زعفرانی معروف ترین نوع آن می باش اما می توانید سوهان عسلی پرتقالی نیز درست کنید . برای سوهان عسلی پرتقالی کافیست مقداری پوست پرتقال رنده  شده و اب پرتقال به آن اضافه کنید تا سوهان عسلی پرتقالی داشته باشید . یا اینکه برای تهیه سوهان عسلی لیمویی از لیمو ترش استفاده کنید و سوهان عسلی لیمویی داشته باشید .

نکته مهم در افزودن طعم های مختلف این است که مواد را در اخر کار اضافه کنید و اینکه خیلی زیاد نریزید تا بافت مواد شل باشد .

سوهان عسلی را می توانید با کنجد یا مغزه های مختلف امتحان کنید و از خواص آن بهره ببرید .

سوهان عسلی را زیاد هم نزنید زیرا باعث می شود تا شکرک بزند و علاوه بر ان روغن و شکر از هم جدا می شوند .

برای اینکه هنگام ریختن آبنبات در سینی مایه شیرینی سفت نشود بهتر است ظرف را روی شعله پخش کن قرار دهید و حرارت زیر آن را بسیار کم کنید. تنها می خواهیم مواد گرم بماند.

سوهان ها را در ظرف دردار و در یخچال نگهداری کنید تا خیس و چسبنده نشوند.

3.3/5 - (3 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/o11yl
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.