کویل و کارتریج ویپ و پاد چیست و چه کارایی دارند؟

0

اگر می‌خواهید با خرید ویپ یا پاد تجربه‌ای منحصر به فرد داشته باشید، صبر کنید! امروز می‌خواهیم درباره یکی از قطعات مهم این دستگاه‌ها با شما صحبت کنیم. کویل یکی از مهم‌ترین قطعات مصرفی دستگاه محسوب می‌شود که وظیفه مهمی هم دارد.

کویل است که جویس موجود در دستگاه را به بخار تبدیل می‌کند و اگر وجود نداشته باشد ویپ به‌کلی کارایی‌اش را از دست می‌دهد. این نکته را در نظر بگیرید که تنها وجود نداشتن ملاک نیست. سوختگی و آسیب به کویل نیز می‌تواند تجربه شما از دستگاه را به‌کل خراب کند و به‌ سلامتی شما آسیب برساند. پس امروز همراه ما باشید تا بیشتر درباره این قطعه صحبت کنیم.

کویل چیست؟

شاید بد نباشد در اولین بحث به این بپردازیم که کویل چیست و در پاد و ویپ دقیقا چه کاری را انجام می‌دهد. دانستن این موضوع می‌تواند به شما در خرید ویپ و پاد نیز کمک کند. این دستگاه‌ها با استفاده از مایع‌هایی کار می‌کنند که به آن‌ها جویس و سالت می‌گوییم.

البته که جویس و سالت کمی با هم تفاوت دارند. این مایع در کارتریج دستگاه قرار می‌گیرد و سپس با کام‌گیری تبدیل به‌بخار شده و وارد دهان شما خواهد شد. کویل قطعه‌ای‌است که این مایع را با حرارت به بخار تبدیل می‌کند. فارغ از برند و اینکه شما از چه دستگاهی استفاده می‌کنید، می‌توانیم این‌طور بگوییم که مهم‌ترین فاکتور در طعم‌رسانی کویل است.

کویل و کارتریج چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

کویل و کارتیج هر 2 از مهم‌ترین قطعات یک ویپ و پاد هستند. کارتریج جایی‌است که کویل در آن قرار می‌گیرد و سپس جویس با آن برخورد می‌کند. کاتریج را باید به‌نوعی مخزن جویس دستگاه نیز دانست. کویل و کاتریج در پادها برای اینکه فضای کمتری اشغال کنند به‌صورت یکپارچه طراحی می‌شوند.

البته در بعضی از ویپ‌ها نیز ممکن است چنین سیستمی را ببینید. در چنین سیستمی بعداز سوختن کویل باید کارتریج را به‌طور کامل تعویض کنید. در بیشتر دستگاه‌ها این 2 قطعه از یکدیگر جدا هستند و می‌توان تنها کویل را تعویض کرد.

کویل از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

کویل قطعه‌ای مصرفی در دستگاه ویپ و پاد شما محسوب می‌شود. این یعنی؛ بسته به مقدار استفاده در دوره‌های مختلف باید این قطعه را تعویض کنید. کویل در واقع یک سیم‌پیچ یا المنت است که یک پنبه نسوز درون آن قرار دارد.

این پنبه مخصوصا برای چنین کاری توسط کمپانی‌های مختلف ویپینگ ساخته می‌شود و با پنبه‌های معمولی تفاوت زیادی دارد. جویس جذب این پنبه می‌شود و زمانی که شما با دکمه دستگاه به المنت‌ها دستور می‌دهید که داغ شوند این مایع در پنبه بخار خواهد شد و سپس مکیده می‌شود.

اعدادی که بر روی کویل هک شده چه اطلاعاتی را به ما می‌دهد؟

روی تمامی کویل‌ها می‌توانید به‌طور معمول یک عدد اهمی را پیدا کنید. البته که یک عدد واتیج هم می‌تواند وجود داشته باشد. هر 2 عدد مهم و کاربردی هستند. عدد اهمی مقاومت کویل را نشان می‌دهد. وایتج آن بازه قدرتی‌است که کویل می‌تواند تحمل کند و باید داخل آن قرار بگیرد.

هر قدر مقاومت در کویل کمتر باشد حجم بخار بیشتر خواهد بود و بالعکس. در یک نمونه می‌توانید روی کویل عدد اهمی 0.2OHM را پیدا کنید که واتیج 60-70 W را نشان می‌دهد.

کدام کویل برای دستگاه من مناسب‌تر است؟

برای خرید کویل تنها اصل‌بودن محصول را در نظر داشته باشید. واضح بخواهیم بگوییم کویل خوب و بد وجود ندارد و شما باید نسبت به دستگاه بهترین محصول را تهیه کنید. سپس باید بدانید که دستگاه‌تان چند وات قدرت دارد. سپس باید ببینید که براساس علاقه می‌خواهید سالت نیکوتین مصرف کنید یا جویس. سالت نیکوتین‌ها کمی سنگین‌تر هستند و بیشتر حس سیگار را به شما منتقل می‌کنند.

سپس باید متوجه شوید که دستگاه شما با کدام سری از کویل‌های سازگاری دارد. البته که شرکت‌های تولیدکننده ویپ و پاد امروز تولیدکننده انواع کویل نیز هستند و همین هم باعث می‌شود شما در خرید پاد و ویپ بتوانید برای خرید کویل و کارتریج نیز برنامه‌ریزی کنید.

می‌توانیم از یک متخصص برای تشخیص کویل کمک بگیریم؟

در خرید ویپ یا پاد شما می‌توانید از فروشنده‌های حرفه‌ای کمک بگیرید. آن‌ها قابلیت‌های مختلف دستگاه را به شما توضیح خواهند داد و سپس با بودجه شما مطابقت می‌دهند. درباره خرید کویل نیز همین موضوع صدق می‌کند. قیمت خرید ویپ وابسته به تکنولوژی آن است و خدماتی که به شما ارائه می‌دهد.

کویل تکنولوژی خاصی ندارد اما برند و کیفیت آن می‌تواند قیمتش را مشخص کند. شما می‌توانید در این زمینه از مشاورین ویپ ایران کمک بخواهید.

کویل به‌طور مفید چقدر عمر می‌کند؟

کویل یک قطعه مصرفی‌است و شما نمی‌توانید برای طولانی‌مدت از آن کمک بگیرید. در خرید پاد و ویپ این موضوع اهمیت دارد که شما بدانید این قطعه باید در هر دوره تعویض شود.

این تعویض از آن جهت اهمیت دارد که دیگر باعث به‌هدر رفتن مایع جویس شما نمی‌شود و ازطرفی نمی‌گذارد دستگاه به شما آسیب وارد کند. حداقل یک بطری جویس و حداکثر 2 بطری جویس زمانی‌است که شما باید کویل خود را تعویض کنید. البته اگر از کویل درست استفاده نکنید می‌تواند در چند استفاده خیلی راحت بسوزد.

خرید کویل و کارتریج از فروشگاه ویپ ایران

برای خرید ویپ و پاد و همچنین اطلاع از قیمت پاد و دستگاه‌های ویپینگ تنها کاری که باید انجام بدهید این است که سری به‌بخش فروشگاهی وب‌سایت ما بزنید. کویل یک قطعه مصرفی‌است و باید دوره به دوره آن را تعویض کرد.

هیچ زمان مشخصی برای تعویض آن وجود ندارد اما افراد باتجربه در این حوزه بازه‌های زمانی تقریبی خاصی را معلوم کرده‌اند که شما می‌توانید برای حفظ سلامت دستگاه و سلامتی خودتان از آن‌ها بهره ببرید. از شما ممنونیم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از مطالب این مقاله بیشترین استفاده را کرده باشید.

این مطلب چطور بود؟
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.