طرز تهیه کیک سابله با روشی ساده

0 1,030

سابله (Sablé) نوعی کلوچه کوچک نژاد فرانسه است که منشاء آن در شهر Sablé-sur-Sarthe، در منطقه Sarthe در فرانسه است. کیک سابله بسیار خوشمزه بوده و دستور پخت خیلی آسانی دارد. همچنین به تازگی بسیار محبوب و رایج شده است. شاید شما هم در تولدهایی که به تازگی شرکت کرده‌اید کیک‌هایی که نام اول صاحب تولد یا به شکل‌های مختلفی مانند عدد، ستاره، قلب و با طرح‌های دلخواه دیده باشید.

برای آشنایی با طرز تهیه‌ی این کیک در ادامه مطلب با ما با وب سایت مجله‌ی تفریحی و سرگرمی روزگار همراه باشید.

کیک سابله

کیک‌ها در انواع مختلفی درست می‌شوند که یکی از جدیدترین نوع کیک، کیک سابله است. کیک سابله بافتی بیسکوییتی دارد و مانند کیک گردویی، کیک بیسکوییت گردویی و کروسان گردویی دارای بافت اسفنجی و کیک مانند است. کیک سابله به دلیل تزیینات جالبی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این مطلب روش تهیه کیک سابله با پودر بادام را آموزش می‌دهیم.

مواد لازم

آرد 2 پیمانه

پودر قند نصف پیمانه

کره  100 گرم

پودر بادام  75 گرم

نمک نصف قاشق چای خوری

تخم مرغ 1 عدد

وانیل نوک قاشق چای خوری

طرز تهیه خمیر سابله

در کاسه‌ای بزرگ کره و پودر شکر را با همزن مخلوط کنید تا وقتی که خوب نرم و سبک شود. تخم مرغ و وانیل را به ظرف اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید. سپس پودر بادام را به مواد اضافه کنید و باز تمام مواد را هم بزنید.

آرد الک شده و کمی نمک را به ظرف کره و تخم مرغ اضافه کنید. باید دقت کنید مخلوط آرد را به آرامی به کاسه اضافه کنید و خمیر را هم زیاد ورز ندهید؛ زیرا باعث روغن انداختن و سفت شدن کیک می‌شود. خمیر به دست آمده را 2 قسمت کنید و درون یک نایلون تمیز، به مدت نیم ساعت درون یخچال نگهداری کنید.

سپس خمیر را با وردنه روی سطح کاغذ روغنی باز کنید. خمیر را به هر شکلی که دوست دارید شکل دهید. می‌توانید طرح را بر روی مقوا بکشید و برش بزنید و در آخر آن را روی خمیر قرار دهید و خمیر را برش بزنید. خمیر کیک را در سینی فر به مدت 15 دقیقه در دمای 175 درجه سانتی گراد قرار دهید.

روش تزیین

درون کاسه‌ای خامه قنادی را با همزن برقی هم بزنید. تا حدی که فرم بگیرد و سفت شود. با قیفی ساده لایه اول کیک سابله را با خامه بپوشانید. بعد از آماده کردن لایه اول، کیک را درون یخچال قرار دهید تا خامه مقداری سفت شود. پس از سفت شدن خامه، لایه دوم را روی آن قرار دهید و باز روی سطح آن را با خامه پوشش دهید.

در پایان برای تزیین بیسکوییت یا کیک جذاب سابله، می‌توانید از ترافل شکلاتی، شکلات چیپسی رنگی و یا گل خشک استفاده کنید.

نکات مهم برای خوشمزه شدن کیک

  • برای اینکه کیک تهیه شده شما طعم و کیفیت خوبی داشته باشد، می‌توانید 24 ساعت قبل از سرو، آن را درون یخچال قرار دهید تا مزه‌ها در هم تلفیق شوند.
  • کیک سابله را می‌توانید تا 2 روز درون یخچال نگهداری کنید.
  • بیسکوکیک به جز پودر بادام، با پودر گردو، فندق و یا پسته هم درست کنید. به صورت دلخواه می‌توانید با الک کردن آرد، کمی پودر کاکائو به آرد اضافه کنید تا کیک کاکائویی داشته باشید، هر مقدار که پودر کاکائو اضافه کردید، به همان مقدار آرد را کم کنید. می‌توانید پودر بادام را حذف کنید و به میزان آرد دستور اضافه کنید.

 

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/vNYyX
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.