طرز تهیه تارت شکلاتی برای 6 نفر

0 1,130

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه تارت شکلاتی برای 6 نفر را آموزش دهیم. همانطور که می دانید تارت نوعی شیرینی بین الملی است؛ از مواد پرکننده برای پوشش تارت استفاده میشود و خمیر تارت (کراست) حالت ترد و بیسکوئیتی دارد!

اصلی ترین قسمت تارت پخت خمیر آن است. روی تارت باز است و خمیر قسمت رویی تارت را پوشش نمیدهد، تارت ها پف نمی کنند و خمیر شکل اولیه خود را حفظ می کند. داخل تارت را با مواد مختلفی مثل مربا، خامه، کرم پاتیسیر، کرم کاستارد، گاناش، ژله، بریلو و انواع میوه ها و شکلات میتوان پر کرد.

دستور پخت تارت شکلاتی بسیار خوشمزه به این ترتیب است.

تارت شکلاتی
تارت شکلاتی

مواد لازم برای تارت شکلاتی

شکلات خرد شده: 250 گرم

خامه: 350 میلی لیتر

شکر: 100 گرم

تخم مرغ: 2 عدد

وانیل: 1/4 قاشق چایخوری

پودر ژلاتین: یک قاشق سوپخوری

شیر: یک پیمانه

آب سرد :1/4 میلی لیتر

مواد لازم برای خمیر شکلاتی

پودر بیسکویت: 2 پیمانه

کره ذوب شده: 100 گرم

پودر کاکائو: 2 قاشق سوپخوری

طرز تهیه تارت شکلاتی

ابتدا تعدادی بیستکوییت را در غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا بیسکوییت ها پودر شود باید در نهایت 2 پیمانه پودر بیسکویت داشته باشید.

در ادامه کره آب شده و پودر کاکائو را افزوده و مجدد دستگاه را روشن کنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند، کف و دیواره های قالب پای را با یک لایه سلفون بپوشانید و مخلوط بیسکویت را داخل آن بریزید طوری که دیواره های قالب را هم بپوشاند سپس با دست فشار دهید تا خمیر به قالب بچسبد و منسجم شود.

حالا قالب را در یخچال بگذارید و سراغ درست کردن مواد میانی بروید. یک قاشق سوپخوری ژلاتین را با آب سرد مخلوط کرده و آن را روی حرارت غیر مستقیم بگذارید و مرتب هم بزنید تا دانه های ژلاتین به خوبی در آب حل شود. در مرحله بعد دو عدد تخم مرغ و 100 گرم شکر را در ظرفی بریزید و با همزن دستی بزنید تا با هم مخلوط شوند ، سپس خامه را افزوده و بعد از هم زدن وانیل و شیر را هم بریزید و مخلوط نمایید.

در این مرحله 250 گرم شکلات را رنده کرده بریزید و مواد را روی شعله ملایم قرار دهید و مرتب با یک همزن دستی هم بزنید و اجازه دهید تا مواد برای 5 دقیقه بپزد. در نهایت شعله را خاموش کرده و ژلاتین آب شده را اضافه نمایید و اجازه دهید تا مواد از حرارت بیفتد.

بعد از اینکه مواد میانی به خوبی خنک شد آن را داخل کراست آماده شده بریزید و برای حدود 5 الی 6 ساعت در یخچال بگذارید تا جا بیفتد و خوب ببندد. بعد از اینکه تارت شکلاتی به خوبی سفت شد روی آن را شکوفه های خامه ای و یا میوه های دلخواه مثل تمشک تزیین کرده و سرو نمایید.

نکات مهم در مورد تارت شکلاتی

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 1 ساعت و 30دقیقه

و زمان پخت و انتظار آن در حدود 10دقیقه میباشد.

تارت شکلاتی را می توانید در وعده میان وعده – دسر – سرو کنید.

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد

در پایان امیدواریم طرز تهیه تارت شکلاتی برایتان مفید بوده باشد و در لحظات خوش و شیرین آن را میل بفرمایید.

توجه کنید که با استفاده از سلیقه خود تارت شکلاتی خوشمزه با تزیین زیبایی را برای خانواده و در مهمانی ها سرو نمایید.

 

5/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/QlKk
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.