طرز تهیه شکلات گردویی

0 2,702

شکلات گردویی یک میان وعده بسیار خوشمزه و جذاب است بخصوص کودکان که عاشق شکلات هستند. ما می توانیم با تهیه چند قلم مواد به راحتی خودمان برای بچه ها شکلات گردویی در منزل تهیه کنیم یا می تواند گزینه بسیار خوبی برای مهمونی و دورهمی باشد البته به شرطی که شکلات مرغوب تهیه کنید.

شکلات گردویی

شما می توانید بر اساس ذائقه خود شکلات تلخ یا شیرین بخرید و برای شکلات گردویی استفاده کنید. شکلات در زمان گذشته در آمریکای مرکزی نوعی کالای لوکس به حساب می آمده که بیشتر در تهیه نوشیدنی ها از آن استفاده می کردند تا قرن هفدهم شکلات در اروپا نیز کالایی گران قیمت به حساب می آمد و مخصوص ثروتمندان بود. شکلات گردویی علاوه بر خوشمزگی به واسطه داشتن گردو نیز از خواص مفیدی برخوردار است.

مواد لازم برای تهیه شکلات گردویی

  • شیر ۲ لیوان
  • خامه ۱/۲ پاکت
  • شکلات تخته ۵۰۰ گرم
  • بیسکویت شکلاتی ۱ بسته
  • گردو خرد شده ۱ پیمانه
  • وانیل نوک قاشق چای خوری

مرحله اول : آماده سازی مواد

گردو را به اندازه دلخواه خرد کنید می توانید ریز یا درشت با کمک آسیاب یا گوشکوب تهیه کنید. بیسکویت را نیز پودر کنید به کمک آسیاب یا می توانید داخل نایلون ریخته و با گوشکوب خوب بزنید تا پودر شود. شکلات تخته ای را با کمک چاقو ریز کنید و داخل کاسه ای بریزید.

مرحله دوم : جوشاندن شیر

شیر را داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید تا به جوش بیاد وقتی قل زد نصف پاکت خامه صبحانه را به همراه وانیل با شیر مخلوط می کنیم و پس از چند دقیقه از روی حرارت بر میداریم و داخل کاسه شکلات تخته ای می ریزیم سریع هم می زنیم تا شکلات باز شود سپس بیسکوییت خرد شده را به همراه گردو اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم : شکلات گردویی قالبی

حالا برای تهیه شکلات گردویی شما دو روش دارید. روش اول : یک قالب سیلیکونی به شکل دلخواه تهیه کنید و از مواد بدست آمده در همه خانه های قالب بریزید سپس روی آنها را با کمک چاقو صاف کنید و قالب را برای ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید سپس به راحتی از قالب جدا کنید.

مرحله چهارم : شکلات گردویی بدون قالب

روش دوم: شما می توانید یک ظرف پیرکس را انتخاب کنید و یک فویل نازک داخل ظرف بکشید و مخلوط شکلات را داخل ظرف ریخته و با کمک پالت خوب سطحش را صاف کنید و بمدت ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را گرفته سپس از قالب خارج کنید و با کمک چاقو به اندازه دلخواه برش بزنید.

نکات کلیدی در تهیه شکلات گردویی

  1. از هر مغز دیگری که دوست دارید می توانید برای تهیه شکلات گردویی نیز استفاده کنید.
  2. سعی کنید از بیسکویت شکلاتی بدون کرم استفاده کنید.
  3. اگر به روش دوم شکلات گردویی را تهیه کردید ممکن است کمی سفت باشد و موقع برش ترک بخورد اجازه دهید کمی شکلات هم دمای محیط شود سپس با چاقو تیز برش بزنید.
4.7/5 - (3 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/EarD
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.