طرز تهیه چیزکیک هویج

0 653
چیز کیک هویج دسری خوشمزه و محبوب است که طرفداران زیادی دارد . در ادامه دستور پخت چیز کیک را برای شما قرار دادیم .

مواد لازم برای تهیه چیز کیک هویج

پودر بیسکوییت: 2 پیمانه
شکر: 1 پیمانه + یک چهارم پیمانه
هویج (پوره شده): یک و یک سوم پیمانه
کره : یک سوم پیمانه
پنیر خامه ای: 720 گرم
شکر قهوه ای: 2 ق س
تخم مرغ: 3 عدد
خامه فرم گرفته: یک چهارم پیمانه
آرد ذرت: 2 ق س
ماست خامه ای: 1 ق س
وانیل: 1 ق س
آب لیموترش: 2 ق س
پودر دارچین: یک دوم ق چ

چیز کیک هویج ، یک دسر خوشمزه با طعمی متفاوت

روش پخت چیزکیک هویج

پودر بیسکوییت و کره را درون کاسه مخلوط کرده و آن را در قالب های کمربندی به اندازه 5 سانتی متر در ظرف بریزید . البته فراموش نشود که در ته ظرف حتما کاغذ روغنی قرار بدهید .

فر را از قبل روشن کرده و درجه فر را روی 180 درجه تنظیم کنید . قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و 10 دقیقه صبر کنید . سپس از فر خارج کنید و صبر کنید تا خنک شود .

در ظرفی دیگر پنیر خامه ای را به همراه شکر قهوه ای و یک پیمانه شکر را با همزن بزنید تا یکدست شود . تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و با همزن بزنید . خامه ، آرد ذرت ،‌ ماست خامه ای ، وانیل و 1 قاشق چایخوری آب لیموی ترش و پودر دارچین را اضافه کرده و مخلوط کنید .

هویج را با یک چهارم پیمانه شکر و مقداری آب بپزید و مقداری آب لیموترش را به آن اضافه کنید . آن را در دستگاه غذاساز بریزید تا پوره شود . آن را به مواد پنیری اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود .

مایه را روی بیسکوییت درون قالب بریزید . یک ورق آلومینیومی ضخیم را برداشته و دور قالب بکشید . قالب را در یک قالب بزرگتر که درون آن 2 سانتی متر آب است به مدت 60 دقیقه قرار دهید . سپس قالب را در طبقه وسط فر که با دمای 180 درجه تنظیم شده و گرم شده به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا بپزد .

به کمک یک چاقو دور چیزکیک را از قالب جدا کرده و یک ساعت زمان دهید تا خنک شوند . حدود 12 ساعت در یخچال قرار دهید بعد از قالب خارج کنید و سرو کنید .

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/YuNW7
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.