طرز تهیه ته چین قالبی

0 2,424

ته چین قالبی یکی از ته چین های مجلسی و مناسب مهمونی و تولدها می باشد که به صورت تک نفره سرو می شود. شما می توانید برای این ته چین از قالب های مافین یا قالب مخصوص ته چین استفاده کنید. مواد میانی ته چین کاملا دلخواه و سلیقه ای می باشد.

طرز تهیه ته چین قالبی

طرز تهیه ته چین قالبی یک نفره 

برای اینکه ته چین قالبی خوبی داشته باشید حتما قالب را با کره چرب کنید تا نچسبد و همچنین زعفران را حتما غلیظ دم کرده و مقداری یخ داخل زعفران بریزید تا خوش رنگ تر شود. برای تزئین می توانید از زرشک و انواع خلال ها استفاده کنید.

مواد لازم برای ته چین قالبی

  • برنج ۳ پیمانه
  • سینه مرغ ۱/۲
  • پیاز ۱ عدد
  • زرده تخم مرغ ۳ عدد
  • ماست چکیده ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۳ ق غذا خوری
  • زعفران به مقدار لازم
  • زرشک به مقدار لازم
  • نمک و فلفل و زردچوبه و برگ بو به مقدار لازم

مرحله اول : پخت مرغ

سینه مرغ را داخل قابلمه گذاشته و یک عدد برگ بو به همراه پیاز ۴ قاچ شده و کمی نمک و فلفل سیاه بریزید سپس روی مرغ ها آبجوش ریخته و اجازه دهید تا مرغ ها پخته شوند بعد از پخت مرغ را از قابلمه خارج کرده و ریش ریش کنید و مقداری زعفران روی آنها بریزید.

مرحله دوم : آماده سازی مواد ته چین

داخل کاسه نسبتا بزرگ زرده های تخم مرغ را ریخته و با چنگال دستی یا همزن دستی بزنید تا از حالت لختگی دربیاد سپس ماست چکیده شیرین را به همراهروغن مایع و زعفران اضافه کرده و هم بزنید تا مایه یکدستی حاصل شود.

مرحله سوم : آبکش کردن برنج

برنج را از چند ساعت قبل با مقداری نمک بگذارید تا خیس بخورد سپس روی حرارت گذاشته تا به جوش بیاد در حین جوشیدن کف روی برنج را مدام بگیرید سپس مقداری زنده تر از همیشه برنج را آبکش کنید و داخل کاسه مواد ته چین بریزید.

مرحله چهارم : پخت ته چین

قالب های مافین را با کره یا روغن جامد خوب چرب کنید سپس یک لایه برنج ریخته و روی آن مرغ می گذارید و دوباره برنج می ریزید و با کفگیر خوب فشرده کرده به همین صورت قالب های دیگر پر کرده و روی قالب چند قطعه کره بگذارید و فویل بکشید و چند تا سوراخ روی فویل ها ایجاد کرده و در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا برنج دم بکشد در انتهای پخت فویل را از روی قالب برداشته و چند دقیقه گریل روشن کنید تا روی ته چین طلایی شود سپس ته چین قالبی را از قالب مورد نظر خارج کرده و روی آن ها را با زرشکی که از قبل با مقداری شکر تفت داده شده تزئین کنید.

 

نکات کلیدی در تهیه ته چین قالبی مرغ

  1. زمان پخت با توجه به قالب از ۱ ساعت تا ۱.۵ ساعت متغیر است.
  2. می توانید از تخم مرغ کامل استفاده نیز استفاده کنید.
  3. زرده ها را زیاد نزنید تا بوی زهم بگیرد.
  4. مقداری زرشک تفت داده شده همراه با تکه های مرغ در وسط ته چین بریزید.
  5. می توانید برای تزئین مانند عکس از فیله مرغ حلزونی استفاده کنید.
4.7/5 - (3 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/IgXK
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.