طرز تهیه خورش گوجه بادمجان

0 1,375

خورش گوجه بادمجان یکی از خوشمزه ترین خورش های می باشد و مخصوص کسایی که طعم و مزه بادمجون را دوست دارند فرقی ندارد با گوشت یا مرغ تهیه شود در هر دو صورت بسیار خوشمزه می باشد پس هر کدام از مواد را داشتید با آن تهیه کنید و برای چاشنی می توانید از دانه غوره یا آبلیمو استفاده کنید. خورش گوجه بادمجان یکی از خورش های محبوب ما ایرانی ها می باشد که می توان گفت بعد از قرمه سبزی طرفداران زیادی دارد.

طرز تهیه خورش گوجه بادمجان

طرز تهیه خورش گوجه بادمجان مجلسی مازندرانی با گوشت و مرغ

برای تهیه خورش گوجه بادمجان شما باید بادمجان های خوب و بدون تخم با پوست شفاف و سفت را تهیه کنید زیرا در کیفیت نهایی خورش گوجه بادمجان تاثیر دارد. اگر از مرغ استفاده می کنید به دلخواه از هر قسمت مرغ می توانید استفاده کنید از سینه یا ران هیچ فرقی ندارد و اگر از گوشت استفاده می کنید از گوشت خورشتی استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه خورش گوجه بادمجان با مرغ

  • سینه مرغ ۲ عدد
  • بادمجان قلمی ۴ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • غوره ۱/۴ پیمانه
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و ادویه کاری به مقدار لازم

طرز تهیه خورش گوجه بادمجان با مرغ

مرحله اول : آماده سازی بادمجان

ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و دو برش بزنید و برای زیبایی خورش می توانید قسمت سر آن را جدا نکنید سپس بادمجان ها را بمدت ۳۰ دقیقه در محلول آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود سپس آبکشی کنید و بگذارید تا کاملا خشک شود سپس داخل تابه با کمی روغن خوب سرخ کنید.

مرحله دوم : آماده سازی مرغ

سینه مرغ یا ران مرغ را داخل همان تابه که بادمجان ها را سرخ کردیم سرخ کنید تا خوب طلایی شود وقتی کمی سرخ شد می توانید مقداری زعفران برای خوش رنگ شدن آن اضافه کنید.

مرحله سوم : پخت مرغ و تهیه سس خورش گوجه بادمجان

کف قابلمه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه با مقداری زردچوبه خوب تفت دهید تا سبک و طلایی شود سپس رب را اضافه کنید و هم بزنید تا رب خوش رنگ و بوی خامی آن از بین برود سپس کمی فلفل سیاه و کاری اضافه کنید در انتها کمی آب اضافه کنید.

مرحله چهارم : پخت خورش گوجه بادمجان با مرغ

وقتی سس شروع به قل زدن کردن سینه مرغ سرخ شده را داخل سس قرار دهید و حرارت را کم کنید و در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید مرغ ها داخل سس پخته شوند وقتی مرغ ها پخته شدند در ۳۰ دقیقه انتهای پخت بادمجان ها سرخ شده و غوره و گوجه ها و کمی زعفران را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا خورش با شعله ملایم پخته و جا بیفتد و طعم به خورد هم بروند. در پایان باید خورش غلیظی داشته باشید این خورش گوجه بادمجان با مرغ را با همراه برنج و سبزی خوردن میل کنید.

 

نکات کلیدی در تهیه خورش گوجه بادمجان با مرغ

  1. برای اینکه بادمجان ها روغن کمتری جذب کنند می توانید مقداری ماست روی آنها بزنید سپس سرخ کنید در طعم و مزه آن هیچ تاثیری ندارد.
  2. می توانید برای عطر و طعم بیشتر کمی دارچین به خورش اضافه کنید.
  3. این خورش خوشمزه را می توانید با نان هم سرو کنید.
  4. اگر طعم سیر را دوست دارید می توانید ۲ حبه پوره کنید و به همراه پیاز تفت دهید.
  5. می توانید ۱/۲ فلفل دلمه را نیز به این خورش اضافه کنید.
4/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/JAiK
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.