طرز تهیه پاستا با سس ریحان + خواص ریحان

0 760

پاستا با سس ریحان یکی از غذاهای مدرن و بسیار خوشمزه است که ارزش غذایی بالایی داشته و از غذا‌های سالم و سیر‌کننده به شمار می‌آید. پاستا با سس ریحان بسته به ذائقه شما به دو شکل همراه با تکه‌های گوشت مرغ و یا ساده تهیه گردیده و سرو می‌شود. این پاستا یکی از غذا‌های مورد علاقه برای کودکان است و می‌تواند یک وعده غذایی بسیار خوشمزه و سالم محسوب گردد.

مواد مورد نیاز جهت تهیه پاستا با سس ریحان برای 4 نفر

پاستا با سس ریحان

  • پاستا فرمی 400 گرم
  • سینه مرغ 400 گرم
  • سبزی ریحان 400 گرم
  • روغن گیاهی (زیتون، کنجد و یا ذرت) نصف پیمانه
  • مغز گردو   4 عدد
  • پنیر پارمسان 400 گرم
  • نمک و ادویه‌جات (فلفل سیاه، پودر پاپریکا و زردچوبه) به میزان لازم

مرحله اول: پاستا‌های فرمی را داخل یک قابلمه بزرگ از آب‌جوش ریخته و نصف پیمانه روغن مایع و نمک را به آب‌جوش افزوده و اجازه دهید پاستا‌ها به مدت 20 دقیقه جوشیده و کاملاً نرم شوند. روغن افزوده شده به آب‌جوش مانع از به هم چسبیدن ماکارونی‌ها شده و بافت آن‌ها را سالم نگه می‌دارد.

مرحله دوم: در فاصله زمانی که پاستا‌های فرمی را داخل آب‌جوش ریخته‌اید سراغ آماده‌سازی سس ریحان رفته و آن را تهیه نمایید. برای این‌کار سبزی ریحان را تمیز شسته و کاملاً خشک نمایید. سبزی را داخل غذا‌ساز و یا مخلوط‌کن ریخته و کاملاً پوره کنید،  سپس  پیمانه روغن گیاهی، مغز گردو، نمک و ادویه‌جات را به پوره ریحان افزوده و خوب مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید. اگر سس شما خیلی غلیظ بود، می‌توانید یک لیوان آب ولرم را به سس افزوده و آن را رقیق نمایید.

مرحله سوم: پنیر پارمسان را داخل سس ریحان ریخته و به خوبی مخلوط نمایید. سس ریحان شما در این مرحله آماده شده است.

مرحله چهارم: پاستا‌ها را آبکشی کرده و در یک ماهیتابه بزرگ بریزید. سس ریحان را به پاستا‌ها افزوده و خوب با پاستا ترکیب نمایید، طوری‌که سس ریحان کاملاً به خورد پاستا رفته و پاستا در این سس غوطه‌ور گردد. پاستا با سس ریحان آماده است. نوش جان!

سالاد گل‌کلم یکی از خوشمزه‌ترین و مفید‌ترین سالاد‌های قابل سرو همراه با پاستا با سس ریحان است. توصیه می‌کنیم حتماً این سالاد را تهیه نموده و همراه با این پاستای خوشمزه نوش‌جان نمایید.

مواد مورد نیاز جهت تهیه سالاد گل‌کلم

سالاد گل کلم در کنار پاستا با سس ریحان بسیار خوشمزه و دلچسب است که در ادامه روش تهیه آن را برای شما آورده ایم.

مواد مورد نیاز جهت تهیه سالاد گل‌کلم

  • گل‌کلم 1 عدد کوچک
  • هویج 2 عدد بزرگ
  • خیار 2 عدد بزرگ
  • ذرت  پیمانه
  • نمک و پودر آویشن به میزان لازم
  • روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
  • لیمو‌ترش تازه  پیمانه

مرحله اول: گل‌کلم را کاملاً تمیز شسته و گل‌های آن را از ساقه جدا نمایید. گل‌های گل‌کلم را داخل غذا‌ساز و یا مخلوط‌کن ریخته و به شکل پوره در بیاورید.

مرحله دوم: خیار‌ها را تمیز شسته و از طول به دو نیم تقسیم نمایید. با استفاده از یک چاقوی تیز، تخم‌های خیار را برداشته و گوشت آن را داخل غذا‌ساز پوره کنید. پوره خیار و گل‌کلم را ترکیب کرده و هویج پوره شده را به ترکیب خیار و گل‌کلم اضافه نمایید. ذرت خانگی و یا کنسرو ذرت را پس از آبکشی به سالاد افزوده و سس را به آن اضافه نمایید. آب لیمو‌ترش تازه را با دو قاشق روغن زیتون ترکیب کرده، نمک و آویشن را به آن اضافه نمایید. سس تهیه شده را روی ترکیبات سالاد ریخته و خوب ترکیب نمایید. سالاد گل‌کلم آماده است. این سالاد خوشمزه را همراه پاستا با سس ریحان نوش جان نمایید.

خواص شگفت انگیز سبزی ریحان

ریحان سبزی از راسته نعنا‌سانان است که به دو شکل سفید و بنفش وجود  داشته و از ارزش غذایی بسیار زیادی برخودار است. این سبزی خواص درمانی بسیار زیادی دارد و از آن به عنوان چاشنی در آشپزی‌های ایرانی استفاده می‌شود.

  • بهبود و پیشگیری از بیماری‌های تنفسی

ریحان از جمله سبزی‌های مؤثر در بهبود ناراحتی‌های تنفسی است. مصرف این سبزی همراه با عسل، زنجبیل و مواد طبیعی دیگر در درمان مشکلات تنفسی مانند سرفه‌های خشک، سرفه‌های خلط‌دار و تنگی نفس بسیار مؤثر و مفید است.

  • بهبود سرما‌خوردگی و آنفولانزا

ریحان از خوراکی‌های بسیار مؤثر در بهبود علائم سرما‌خوردگی و آنفولانزا است. مصرف این سبزی به شکل دمنوش و یا دسر کنار غذا می‌تواند علائم خفیف تا شدید سرما‌خوردگی را بهبود بخشیده و تب‌و‌لرز‌های آنفولانزا را تسکین ببخشد.

  • خاصیت ضد‌باکتریایی و ضد‌عفونی

ریحان از جمله ترکیبات دارای خاصیت ضد‌باکتریایی است. مصرف این سبزی تأثیرات بسیار مفید و مؤثری در کاهش عفونت‌های باکتریایی داشته و می‌تواند در تسریع روند بهبودی عفونت‌ها مؤثر عمل نماید.

  • بهبود بیماری‌های گوارشی

ریحان کمک بسیار زیادی به بهبود مشکلات گوارشی مانند سوء‌هاضمه، ریفلاکس، التهابات روده و معده کرده و به دلیل داشتن خواص ضد‌التهابی در کاهش التهابات معده و سایر بخش‌های دستگاه گوارش بسیار مؤثر است.

  • افزایش سم‌زدایی از کبد

یکی از مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین خواص سبزی ریحان، کمک به دفع سموم از کلیه و کبد است. مصرف این سبزی به شکل منظم و مداوم در بهبود عملکرد کبد نقش بسیار مهمی داشته و از بروز بیماری‌های کبدی پیشگیری خواهد نمود.

  • خاصیت کاهش و تنظیم قند خون

سبزی ریحان از جمله مواد غذایی بسیار مؤثر در کاهش قند خون و تنظیم ترشح هورمون انسولین و میزان گلوکز موجود در خون است. گنجاندن این سبزی با توجه به دستور متخصص تغذیه در رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت از توصیه‌های اصلی متخصصین تغذیه بوده و تأثیر بسیار زیادی در تنظیم قند خون این افراد خواهد داشت.

  • خواص ضد اضطرابی و ضد افسردگی

تحقیقات بسیار زیادی نشان داده است گیاه ریحان دارای خواص ضد اضطرابی بسیار قوی می باشد. مصرف مکرر این گیاه به اشکال متفاوت تاثیر بسیار زیادی بر تسکین اضطراب، بی قراری و دل نگرانی های بیمار گونه داشته و می تواند مشکلات روحی روانی نشات گرفته از اضطراب های درمان نشده مانند افسردگی و تغییرات شدید خلق و خوی را در افراد بهبود بخشیده و به حداقل ممکن کاهش دهد.

  • تقویت میل و قوای جنسی

سبزی ریحان از جمله ترکیبات گیاهی طبیعی است که می تواند با افزایش جریان خونرسانی به عروق آلت تناسلی مردانه، مشکلات نعوظی را مرتفع نموده و در افزایش میل جنسی در افراد بویژه آقایان موثر عمل نماید.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/eMV3
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.