طرز تهیه مرغ سوخاری نرم و آبدار با سس آووکادو

0 892

مرغ سوخاری با سس آووکادو، وعده غذایی خوشمزه و لذیذ با ارزش غذایی بسیار زیاد است. سس آووکادو به دلیل داشتن چربی های مفید، بافت مرغ سوخاری را نرم و آبدار کرده و هضم آن را راحت‌تر خواهد نمود. ما به شما توصیه می‌کنیم این غذای بسیار خوشمزه را در منزل تهیه نموده و از آن لذت ببرید. در این بخش از سایت روزگار ابتدا طرز تهیه این غذای ساده و بسیار خوشمزه را به شما عزیزان آموخته و در انتها از خواص شگفت انگیز و معجزه آسای میوه استوایی آووکادو با شما سخن خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز جهت تهیه مرغ سوخاری با سس آووکادو

  • سینه یا فیله مرغ 400 گرم
  • آووکادو 2 عدد
  • سس مایونز 1 قاشق غذاخوری
  • لیمو‌ترش 1 عدد
  • برگ‌کلم 100 گرم
  • گوجه‌فرنگی 1 عدد کوچک
  • نان باگت و یا تافتون 1 عدد
  • نمک و فلفل قرمز به میزان لازم
  • آرد سوخاری و یا نان خشک شده 3 پیمانه
  • آرد سفید 2 پیمانه
  • تخم‌مرغ 3 عدد

مرحله اول: سینه و یا فیله مرغ را تکه تکه کرده (تکه‌های نسبتاً بزرگ) و آن‌ها را داخل یک ظرف گود و بزرگ بریزید. آرد سفید را روی تکه‌های مرغ پاشیده و خوب مخلوط نمایید. 3 عدد تخم‌مرغ را کاملاً هم‌زده و کنار بگذارید.

مرحله دوم: در این مرحله از تهیه مرغ سوخاری با سس آووکادو می‌توانید از آرد سوخاری آماده استفاده نمایید. اگر این آرد در دسترس شما قرار نداشت، می‌توانید خمیر داخل نان باگت و یا خود نان باگت را به مدت 4 روز در تماس با هوای آزاد خشک کرده و بسته به سلیقه خودتان آن را به قطعات ریز و یا درشت خرد کنید. فلفل قرمز را با آرد سوخاری و یا نان خشک خرد شده مخلوط کرده و در یک ظرف گود بزرگ بریزید.

مرحله سوم: تکه‌های مرغ را که به آرد سفید آغشته شده‌اند، در مخلوط تخم‌مرغ فرو برده و پس از آن داخل آرد سوخاری و یا نان خشک خرد شده غوطه‌ور کنید. مرغ‌های سوخاری را داخل ظرفی پر از روغن سرخ کرده و روغن آن‌ها را با کاغذ و یا دستمال روغن‌گیر خارج نمایید.

طرز تهیه سس آووکادو

مرحله اول: آووکادو‌ها را با استفاده از یک چاقوی تیز از طول به دو نیم بریده و هسته آن‌ها را با ضرب چاقو خارج نمایید. گوشت داخل آووکادو‌ها را با یک قاشق بزرگ بیرون آورده و به قطعات ریز خرد نمایید. تکه‌های آووکادو را داخل ظرف ریخته و با استفاده از یک گوشت‌کوب و یا پشت قاشق کاملاً له کنید. یک قاشق سس مایونز را به آووکادو له شده اضافه کرده  و نمک را روی آن بپاشید.

مرحله دوم: پوست لیمو را در حد بسیار کمی که به قسمت سفیدی آن نرسد با استفاده از رنده داخل سس ریخته و آب لیمو‌ترش را به ترکیب اضافه نمایید. در صورت دلخواه می‌توانید مقداری گشنیز و یا جعفری ساطوری را به سس اضافه کرده و خوب مخلوط نمایید.

مرحله چهارم: برگ‌های کلم را خرد کرده و داخل نان باگت و یا روی نان تافتون قرار دهید. سس آووکادو را روی کلم ریخته و تکه مرغ‌های سوخاری شده را نیز روی آن بچینید. گوجه را روی مرغ‌ها قرار داده و مرغ سوخاری با سس آووکادو خوشمزه را نوش جان نمایید.

خواص شگفت‌انگیز میوه آووکادو

آووکادو میوه‌ای استوایی از راسته برگ‌بو‌سانان است. این میوه ظاهری گلابی شکل و هسته‌ای بزرگ دارد. کشت اولیه این میوه در آمریکای جنوبی و آسیای مرکزی و رفته رفته به اروپا رسیده و در قرن نوزدهم در آفریقا و استرالیا گسترش یافت.

ارزش غذایی میوه آووکادو

آووکادو سرشار از اسید‌های چرب غیر‌اشباع متنوع است. اسید اولئیک و اسید لینولئیک از جمله اسید‌های مهم و اصلی در این میوه می‌باشند. آووکادو دارای حجم بسیار زیادی از امگا3، امگا‌6 و امگا‌9 بوده و از میزان بسیار زیادی پتاسیم برخوردار است. اسید فولیک (ویتامین B9)، ویتامین K، ویتامین E، ویتامین C و ویتامین B6 از جمله ویتامین‌های اصلی و بسیار مهم در این میوه به شمار می‌آیند. میوه آووکادو علاوه بر ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوان، دارای حجم بالایی از فیبر است.

خواص قابل توجه آووکادو

  • حفظ سلامت پوست و مو

آووکادو از جمله مواد غذایی و میوه‌های بسیار مهم مؤثر در حفظ سلامت پوست و مو‌های بانوان زیبا‌پسند است. این میوه به دلیل داشتن اسید‌های چرب فراوان قادر به تأمین چربی‌های ضروری پوست و حفظ رطوبت در آن است. استفاده از این میوه به شکل خوراکی و یا ماسک صورت و مو می‌تواند پوست صورت را نرم و لطیف کرده و از بروز خشکی، ترک‌های پوستی و موخوره در مو‌های شما پیشگیری نماید. استفاده از این میوه در لوازم  آرایشی و بهداشتی مناسب پوست و مو‌های خشک طرفداران بسیار زیادی دارد.

  • پیشگیری از بروز سرطان

آووکادو دارای حجم بسیار زیادی از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است و از اینرو به عنوان یک ماده غذایی بسیار مهم و مؤثر در پیشگیری از بروز سرطان‌های مختلف بویژه سرطان پروستات و سینه تقش مهمی دارد.

  • کاهش فشار خون و مشکلات قلبی – عروقی

آووکادو از جمله مواد خوراکی کاهنده فشار خون در افراد مبتلا به هیپرتانسیون است. آووکادو سرشار از پتاسیم است و می‌تواند سلامت قلب و عروق شما را تضمین نماید.

  • تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی

آووکادو ماده بسیار مؤثری در تقویت سیستم ایمنی است و مصرف منظم آن در کودکان قادر به تقویت سیستم ایمنی آن‌ها و پیشگیری از بروز سرماخوردگی‌های فصلی و آنفولانزا در آن‌ها خواهد بود. این ماده قادر به تأمین ویتامین A، C، آنتی‌اکسیدان‌ها، کلسیم، پتاسیم، آهن و فسفر مورد نیاز بدن کودکان است و می‌تواند سلامتی استخوان‌ها و سیستم ایمنی بدن آن‌ها را تضمین نماید.

  • کاهش وزن، لاغری و تناسب اندام

آووکادو به دلیل داشتن میزان زیادی از اسید‌های چرب و فیبر، قادر به کاهش اشتها، احساس سیری و افزایش سوخت و ساز بدن است. مصرف منظم و دائمی آووکادو در رژیم غذایی افراد چاق و دارای اضافه وزن می‌تواند منجر به کاهش وزن ایجاد تناسب اندام شود.

  • حفظ سلامت چشم‌ها

آووکادو به دلیل داشتن ویتامین A، بتاکاروتن و لوتئین قادر به بهبود سلامت چشم‌ها بوده و می‌تواند در پیشگیری از بروز آب مروارید و تحلیل رفتگی‌های ماکولا بسیار مؤثر عمل نماید.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/gYly
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.