فواید قند و نبات

0 486

اگر از آن افرادی هستید که به شیرینی‌جات از جمله قند و نبات  علاقه دارید و خصوصاً چای خود را باید شیرین کنید، با ما همراه شوید تا با خواص نبات، قند و شکر  آشنا کنیم.

فواید درمانی نبات

نبات در مقایسه با بقیه آبنبات‌ها خاصیت ملین و ضد نفخ بالایی دارد و ماده اولیه آن ساکاروز است که با قند و شکر یکسان است.

طبع نبات نسبت به قند گرم تر است و اگر نبات را بسوزانید یک ماده قهوه ای رنگ مایل به سیاه ایجاد می شود که مزه ای تلخ دارد و به دلیل قابض بودن برای درمان اسهال مفید است.

نبات به دلیل داشتن ساکاروز زیاد خیلی زود جذب می‌شود و باعث تقویت عضلات می‌شود و باعث سوخت و ساز بدن می‌شود و اگر یک تکه کوچک نبات را در دهان بگذارید و به آرامی بمکید سرفه شما قطع می‌شود و خش صدا و سینه و درد آن برطرف می‌شود.

گاهی برای شما پیش می‌آید که دچار دل درد و دلپیچه شده‌اید. یا حتی نفخ دارید. نبات به عنوان مسکن و ضد نفخ استفاده می‌شود. نبات در مقایسه با قند نیز طبع گرم‌تری دارد و اگر آن را بسوزانید یک ماده قهوه‌ای مایل به سیاه با مزه‌ای تلخ به وجود می‌آید.

نبات به واسطه داشتن مقدارزیادی ساکارز خیلی سریع جذب بدن شده و به خاطر تقویت عضلات باعث افزایش سوخت و ساز چربی ها و مواد پروتینی در بدن می شود و چنانچه یک تکه کوچک از آن در دهان گذاشته و به مرور مکیده شود سرفه را قطع و خشونت صوت و سینه و درد آن را از بین می‌برد.

مطالب مرتبط

در مجموع نبات  بسیار مقوی، نشاط آور،  ضد نفخ می باشد . علاوه بر این از گذشته چای نبات تجویز بسیار موثری داشته است. هنگامی که چای نبات ، قهوه شیرین شده با نبات ، شیر نبات و یا هر نوع نوشیدنی گرم دیگر میل شود آرامش و نشاط را برای شما به ارمغان می آورد.

یکی از خواص و فایده‌های مهم نبات جلوگیری از جاری شدن آب دهان می‌باشد ، بخصوص افرادی که آب دهانشان در خواب جاری می‌شود توصیه می‌شود از ترکیب‌های مختلف نبات ، نبات زعفرانی ، نبات سفید بصورت شاخه یا نبات چوبی در نوشیدنی‌های گرم استفاده کنند چای نبات می‌تواند علاج خوبی برای رفع جاری شدن آب دهان افراد در خواب و در بیداری باشد.

در گذشته برای افرادی که به علت کهولت سن یا حوادث ناگوار دچار کم حواسی می‌شدند چای نبات داغ و آبجوش نبات داغ توصیه می‌شده . از فواید دیگر نبات درمان کم حواسی می‌باشد.

نبات زعفرانی مسکن خوبی برای درد ناشی از انقباض ماهیچه هاست ، نبات داغ در تسکین درد پشت ، کاهش درد کمر ، رفع درد های ناحیه شکم ، علاج پادرد است و برای افراد مبتلا به این دردها توصیه می‌شود. چرا که نبات در دسترس ترین داروی بدون ضرر خواهد بود.

از آنجا که از نشانه‌های بلغم، فلج شدن قسمتی از بدن، پیسی و لقوه و رعشه می‌باشد لذا مصرف مرتب نبات ، چای نبات ، قهوه و نبات ، آب جوش نبات و نبات داغ جهت رفع بلغم پیشنهاد می‌شود. علاج و درمان کرم‌های کدو یا کرمک در انتهای روده بزرگ نیز شکل‌های متفاوت مصرف نبات توصیه شده است.

قند و شکر:

به صورت عام به تمامی مواد شیرین، شکر گفته می‌شود. شکر که در بسیاری از گیاهان، میوه‌ها و لبنیات وجود دارد. برزیل به ‌تنهایی حدود نیمی از شکر دنیا را تولید می‌کنند.

قند یا کَند یک فرآورده  از چغندر می‌باشد و این فرآورده بیش‌تر برای شیرین‌ کردن نوشیدنی‌های تلخ کاربرد دارد.

نیشکر را هندی‌ها کشف کردند که چگونه قند را از آن استخراج کنند.

امروزه قند در کارخانه به‌ صورت کله‌قند تولید می‌شود و آن‌ را با قندشکن به ‌صورت مکعب در می‌آورند.

شکر زرد باعث تحریک حرکات شکم شده و خلاصی از یبوست را باعث می‌شود، شکر غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم، منیزیم، آهن، روی، سلنیوم و فسفر است که از آسیب رادیکال‌های آزاد هنگام تقویت سیستم ایمنی جلوگیری می‌کند.

شکر در درمان نشانه‌های آنفولانزا نیز موثر است. تنها کافیست آن را با کمی آب گرم مخلوط کرده و بنوشید. فایده شگفت‌انگیز دیگر این ماده، تاأثیر آن در کاهش وزن است. میزان بالای مواد معدنی به ویژه پتاسیم در شکر به متعادل نگه داشتن الکترولیت‌ها و ساخت ماهیچه موثر است.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/8z3f3
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.