طرز تهیه کیک خیس شکلات و پرتقال – خوش عطر و بی نظیر !

0 656

کیک خیس شکلات و پرتقال یک کیک بسیار لذیذ و بی نظیر است که در مقایسه با کیک های دیگر طعم منحصر به فردی دارد . ترکیب شکلات و پرتقال یک ترکیب بی نظیر است و اگر از پرتقال ترش استفاده شود کیک بهتر می شود . در ادامه طرز تهیه کیک پرتقالی و شکلاتی خیس را مشاهده کنید .

مواد لازم:

    روغن

کره 120 گرم

شکر قهوه ای 3/4 پیمانه

پرتقال 2 عدد

آرد 1 پیمانه

نمک 1/4 قاشق چای خوری

جوش شیرین 1/2 قاشق چای خوری

بیکینگ پودر 1 قاشق چای خوری

پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری

تخم مرغ 2 عدد بزرگ

شیر 1/4 پیمانه

پودر قند 3/4 پیمانه

طرز تهیه کیک خیس شکلات و پرتقال

دستور پخت کیک شکلات پرتقالی خیس

ابتدا آب پرتقال را گرفته و و پوست آن را رنده کنید . بهتر است از پرتقال ترش استفاده کنید اگر پرتقال شیرین دارید از پرتقال به همراه لیمو استفاده کنید .

فر را از قبل روشن کرده تا گرم شود و دما را روی 180 درجه قرار دهید . کاغذ روغنی را در قالب قرار دهید .

کره نرم شده را با همزن بزنید تا نرم و یکدست شود . شکر قهوه ای را اضافه کرده و باز با همزن بزنید . مقداری از پوست پرتقال رنده شده را به ترکیب اضافه کنید .

در ظرفی دیگر آرد نمک جوش شیرین بیکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم مخلوط کرده و الک کنید . تخم مرغ ها را یکی یکی شکانده و با کمی ترکیبات آرد  و شکر مخلوط کنید و در آخر شیر را اضافه کرده و مواد را خوب هم بزنید . خمیر را درون قالب ریخته و حدود 45 دقیقه درون فر قرار دهید .

برای اینکه بفهمید کیک پخته یا نه خلال دندانی را درون کیک بزنید و خارج کنید اگر که مواد کیک به آن نچسبیده باشد یعنی کیک پخته شده است .

در ظرفی آب پرتقال را با مقداری پودر قند و رنده پوست پرتقال ترکیب کرده و روی حرارت بگذارید سپس شربت پرتقال را از صافی عبور دهید .

زمانی که کیک را از فر خارج کردید سطح کیک را با خلال سوراخ سوراخ کرده و ششربت را روی آن بریزید . کیک را در مکانی بگذارید تا خنک شود سپس از قالب خارج کنید .

کیک آماده است نوش جان

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/akCIg
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.