راه کارهایی طبیعی برای چاقی صورت

0 308

راه کارهایی طبیعی برای چاقی صورت

چاقی صورت بدون بازگشت  + چاقی صورت با داروی گیاهی

چگونه گونه هایی برجسته داشته باشیم

 

راه کارهایی طبیعی برای چاقی صورت

شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست داشتید صورتتان پرتر و چاق تر بود. از نظر خیلی ها صورت های چاق زیباترند. استفاده از روشهای جراحی روشهایی پرهزینه بوده و از طرفی همیشه نیز نتایج مطلوبی نخواهد داشت، حتی اگر هزینه و دردسر و ریسک این نوع جراحی ها را بپذیریم باز هم به اعتقاد برخی این روشها اغلب منجر به نتایج غیرطبیعی شده و زیبا نیستند. در این مقاله روشهایی طبیعی برای چاقی صورت و داشتن گونه هایی برجسته آورده شده است:

 

نوشیدن آب فراوان

روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب موجب میشود آب میان بافتی میان سلول ها تامین شده، عضلات صورت حجیم تر شده و صورت چاق تر شود. توجه کنید نوشیدنی هایی مانند چای و نوشابه نمیتواند جای آب را بگیرند. حتی چای با کاهش جذب آهن موجب میشود زیر چشم ها تیره و گود افتاده شده و صورت لاغرتر دیده شود.

نوشیدن آب به ویژه هنگامیکه ورزش میکنید یا فعالیت بدنی بیشتری دارید اهمیت دارد.

 

خوردن مواد غذایی مفید برای چاقی صورت

میوه جات و سبزیجات نیز به دلیل داشتن آب فراوان، آب میان بافتی سلولها را افزایش میدهد و کمک میکند که صورتتان پرتر دیده شود. مصرف میوه ها و سبزیجاتی چون خیار، هویج از جمله مواد غذایی است آبرسانی است که میتوانید در برنامه غذایی تان وارد کنید. سیب نیز حاوی مواد مغذی و ویتامین های زیادی از قبیل آنتی اکسیدان، ویتامین آ، ویتامین ب، ویتامین سی است. همچنین سیب با داشتن کلاژن و الاستین پوست شما را لطیف، جوان و چاق نگه می دارد.

سیب را میتوانید بصورت نوشیدنی در ترکیب با هویج و آبلیمو مصرف کنید. سه قاچ سیب را با سه تکه هویج و 125 میلی گرم آب لیمو در مخلوط کن ریخته بگذارید خوب مخلوط شود. این نوشیدنی را هر صبح مصرف کنید و شاهد تاثیرات مثبت آن باشید.

میوه ها و سبزیجات علاوه بر اینکه موادی آبرسان و کم کالری هستند سرشار از فیبر هستند و موجب میشوند شما احساس سیری کنید و سراغ مواد غذایی پرکالری و مواد غذایی مضر چون فست فودها نروید.
راه کارهایی طبیعی برای چاقی صورت

همچنین خوردن آجیل مانند پسته، بادام، فندق و خرما نیز میتواند موجب شود صورتتان پرتر به نظر برسد. جوانه گندم و شیره خرما و انجیر و سر لاک و توت، عسل طبیعی، آب آلوئه ورا نیز از جمله موادی هستند که میتوانید برای داشتن صورتی پرتر به رژیم غذایی تان وارد کنید.

سالاد کاهو و جوانه گندم به ویژه در وعده شام تاثیر زیادی بر افزایش نشاط و شادابی صورت و پر شدن و چاق به نظر رسیدن آن دارد. جوانه گندم غنی از ویتامینE و B است و  می تواند تاثیر زیادی در آبرسانی و افزایش آب میان بافتی صورت داشته باشد. همچنین می توانید پودر جوانه گندم را با ماست ترکیب کنید و بعد از وعده غذایی تان بخورید. توجه داشته باشید که این ترکیب به طور کلی چاق کننده است پس اگر نمیخواهید جاهای دیگر بدنتان هم چاق شود تنها 2 قاشق از آن را بعد از وعده غذایی تان بخورید نه بیشتر.

صبحانه تخم مرغ و سیب زمینی بخورید، همراه تخم مرغ گوجه بخورید تا کلسترول خونتان بالا نرود.

همچنین خورن ژله هر روز ناشتا میتواند باعث پر تر به نظر رسیدن صورتتان بشود. ژله با داشتن آمینواسیدهای طبیعی و اسید اسپارتیک به بازسازی سلولهای جدید پوست کمک کرده و از بروز علائم پیری پوست جلوگیری میکند. ژله تولید کلاژن را افزایش داده و چین و چروک های موجود در صورت را نیز کاهش میدهد.

راه کارهایی طبیعی برای چاقی صورت

اصلاح شیوه زندگی

عادات بد و خطرناک شامل استعمال سیگار و نوشیدن مشروبات الکلی را ترک کنید چرا که این موارد موجب میشود پوست خاصیت الاستیکی و انعطاف پذیری اش را از دست داده و گونه ها باریک تر بنظر رسد.

همچنین فراموش نکنید همیشه قبل از خواب صورتتان را شسته و اثار مواد آرایشی را از روی صورتتان پاک کنید، مواد شیمیایی موجود در محصولات آرایشی میتواند موجب آسیب به پوستتان شده و شادابی، لطافت و خاصیت کشسانی آن را کاهش دهد و در نتیجه گونه هایتان لاغرتر دیده شود. شستشوی صورت قبل از خواب را حتی اگر اهل استفاده از مواد آرایشی نیستید نیز انجام دهید، آلودگی های محیطی نیز میتوانند توسط پوست جذب شوند و تاثیر مخربی روی پوست بگذارند، حتی چربی بیش از اندازه پوست و سلولهای مرده پوست نیز منافذ پوست را بسته و روی شادابی پوست اثر منفی دارند پس همیشه قبل از خواب صورتتان را با شوینده های مخصوص صورت بشویید.

 

ورزش کنید

افزایش تولید هورمون کورتیزول با کاهش سوخت و ساز بدن اثر مثبتی روی چاقی صورتتان دارد. نرمش های کششی، پیاده روی با سرعت زیاد و وزنه برداری ورزش هایی است که باعث میشود تولید هورمون کورتیزول بدنتان افزایش پیدا کند. اگر نمیخواهید وزن کم کنید حواستان به کالری که از دست میدهید باشد، بدین منظور میتوانید بعد از ورزش از مواد غذایی پر پروتئینی مانند سیب زمینی آب پز استفاده کنید.

همچنین حرکات ورزشی مختص صورت وجود دارد که با انجام ان میتوانید ماهیچه های صورتتان را حجیم تر و در نتیجه صورتتان را  پر و  برجسته تر کنید.

حرکت 1: هوا را وارد دهانتان کنید، چند ثانیه لپ هایتان را پر باد نگهداشته و  سپس هوای دهانتان را خارج کنید، میتوانید در حین اینکه هوا درون دهانتان است آن را بین گونه های چپ و راستتان حرکت دهید. این کار را چند بار در روز تکرار کنید.

حرکت 2: روی صندلی بنشینید و لب ها را تا جایی که می توانید جمع کنید و به مدت 5 ثانیه صورتتان را در همین حالت نگه دارید سپس بدون باز شدن لب هایتان و طوریکه دندان های تان دیده نشود لبخند بزنید، خط لبخندتان را بلند و بلندتر کنید.  سپس 5 ثانیه نیز در این وضعیت مانده و این تمرین را 15 بار تکرار کنید.

حرکت 3: یکی از انگشتانتان را درون دهان تان گذاشته با لبهایتان به ان فشار وارد کنید و با تمام نیرو انگشتتان را میک بزنید بعد از 5 ثانیه انگشتتان را رها کنید و این کار را 15 بار تکرار کنید. توجه کنید ضروری است قبل از انجام این حرکت دستهایتان را خوب بشویید.

حرکت 4: انگشت اشاره و انگشت وسط دست را روی لپ ها قرار دهید و به صورت دایره ای ماهیچه ها را ماساژ دهید، این کار ماهیچه ها تحریک میکند تا حجمشان بیشتر و عضلات گونه تان چاق تر شود. همچنین نیشگون های ریز صورت که باعث آسیب و ورم نشود با افزایش جریان خون موجب سرخی و براق شدن طبیعی گونه ها شده و ماهیچه های صورتتان را تحریک میکند و باعث افزایش حجم ماهیچه ها و چاق شدن گونه تان خواهد شد.

چاقی صورت

حرکت 5، یوگای صورت: با تمرینات ساده و ملایم یوگا جریان خون در صورت و گونه ها تحریک شده و صورت جوانتر و چاق تر دیده میشود. صاف بنشینید و شانه ها را ریلکس کنید. سینه را بیرون داده و فشار روی بالاتنه را کاهش دهید. کمی دهانتان را باز کرده، لبهایتان را جمع کنید طوری که دندان ها معلوم نباشند. گوشه های دهانتان را کمی به عقب کشیده و هر دو را تا یک سطح و تا دندان مولر عقب بکشید. 30 ثانیه در این حالت بمانید. کشیده شدن ماهیچه های درون گونه و دهان را حس کنید. به آرامی به حالت عادی برگردید.

راه کارهایی طبیعی برای چاقی صورت

در انجام حرکات صورت خستگی عضلات صورت بهترین نشانه برای افزایش جریان گردش خون به سلول های صورت است، خستگی صورت نشان دهنده این است که شما بخوبی ماهیچه های صورتتان را تحریک کرده اید. انجام ورزش های مخصوص صورت هر روز به مدت 20 دقیقه موجب تحریک ماهیچه های صورت و ورزیده و پرتر شدن عضلات صورت خواهد شد.

حرکت گردن: شاید به نظر نرسد اما انجام تمرینات مربوط به گردن نیز میتواند در پر شدن صورت موثر باشد.صاف روی صندلی نشسته و سر را به سمت بالا بگیرید. لب پایینی را روی لب بالایی قرار داده تا جای ممکن به بینی نزدیک کنید. کشش ناحیه گردن و چانه را حس کنید. بعد از 5 ثانیه از این حالت خارج شوید. این حرکت را روزی 20 بار انجام دهید تا علاوه بر داشتن صورتی چاق تر از ایجاد چروک و افتادگی پوست گردنتان جلوگیری کنید.

 

ماسک های چاق کننده صورت

ماسک میوه ها و سبزیجات: استفاده از ماسک میوه هایی چون خیار و به و سیب، با حفظ و جذب رطوبت پوست، بر روی چاقی صورت موثر است. این میوه ها را رنده و له کنید و برای 15 تا 30 دقیقه روی پوست قرار دهید. هفته ای دو یا سه بار این کار را تکرار کنید تا تاثیرش را روی لطافت و پرتر دیده شدن صورتتان مشاهده کنید.

ماسک آلوئه ورا: ژل تهیه شده از آلوئه ورا را برروی گونه خود گذاشته و سپس به آرامی و بصورت دوارنی آن را مالش دهید. اینکار را 30 تا 60 دقیقه قبل از حمام انجام داده و روزانه آنرا تکرار نمایید.

ماسک عسل: یک قاشق غذاخوری عسل را با شیرخشک و سفیده تخم‌مرغ مخلوط کنید و به کمک دستمال روی پوست صورت قرار دهید. بعد از 20 دقیقه صورتتان را بشویید. هر 2 هفته یکبار این کار را انجام دهید. استفاده از عسل بعنوان ماسک باعث حفظ و جذب رطوبت پوست شده و پوست شاداب تر شده و در نتیجه صورت برجسته تر به نظر می رسد.

گلاب: می توانید از گلاب نیز برای چاق تر شدن صورتتان استفاده کنید. گلاب را روی پوست صورت کمپرس کنید، 20 دقیقه صبر کنید و سپس صورتتان را بشویید و  این کار را هفته ای سه بار انجام دهید.

گلاب و گلیسیرین: همچنین ترکیب گلاب و گلیسیرین نیز میتواند پوست را هیدراته و آن را برجسته و چاق تر نشان دهید. ترکیب گلاب و گلیسیرین را قبل از خواب به صورتتان زده و صبح آن را بشویید.

چاقی صورت

استفاده از مرطوب کننده ها و ضد آفتاب را فراموش نکنید

تا اینجا دیدیم که آبرسانی پوست مهمترین نقش را در شادابی صورت، حفظ حالت الاستیک پوست و در نتیجه جوان ماندن و پرتر به نظر رسیدن صورت دارد. استفاده ی مرتب از مرطوب کننده ها راه حل اسانی است که شما را به این هدف می رساند. همچنین از مصرف ضد آفتاب ها هم غافل نشوید، ضد آفتاب ها باعث میشوند آسیب های ناشی از تابش نور خورشید که موجب چروک و از بین رفتن شادابی پوستتان میشود کاهش یابد.

 

چاقی صورت

5/5 - (3 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/KUVG
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.