ازدواج اینترنتی و صیغه ای در کانال تلگرام همسریابی

757

ازدواج اینترنتی و صیغه ای در کانال تلگرام همسریابی

ماجرای ازدواج های صیغه ای در کانال تلگرام را در ادامه مطلب مشاهده کنید .ازدواج نخستین سنگ بنای تشکیل خانواده و بالطبع، جامعه و اجتماع است و میزان اندیشه و تدبیر در آن در میزان پیشرفت یا انحطاط و صعود یا سقوط جامعه تاثیر دارد. ازدواج دارای آثار و نتایج بسیاری است که اثر آن مستقیما در خانواده و جامعه قابل مشاهده است.

 

تلگرام

 

ازدواج نخستین سنگ بنای تشکیل خانواده و بالطبع، جامعه و اجتماع است و میزان اندیشه و تدبیر در آن در میزان پیشرفت یا انحطاط و صعود یا سقوط جامعه تاثیر دارد. ازدواج دارای آثار و نتایج بسیاری است که اثر آن مستقیما در خانواده و جامعه قابل مشاهده است. حال در این میان، برخی از ازدواج ها کم ارج و کم اهمیت و در نتیجه، ناپایدارند و نمی توانند برای همیشه و یا حتی برای مدتی خوشبختی زوجین را تضمین کنند. برخی نیز ارجمند، مهم و در نتیجه پایدارند.

 

این روزها با توجه به افزایش فعالیت کاربران در فضای مجازی، تمایل به ازدواج هایی که به ازدواج اینترنتی معروف شده، افزایش پیدا کرده است. موضوعی که می تواند آسیب‌های فراوانی بدنبال داشته باشد. حجت الاسلام حسن محزون درباره ازدواج‌های اینترنتی گفت: طبق تحقیقاتی که انجام شده، ازدواج های اینترنتی عامل اصلی 25درصد از طلاق های کشور است. در این ازدواج ها به طور معمول چون طرفین نسبت به روحیات یکدیگر شناخت و آگاهی ابتدایی دارند و مدت آشنایی‌شان قبل از ازدواج،کوتاه است باعث می شود، بیش از 90درصد ازدواج هایی که در فضای مجازی اتفاق می افتد، منجر به طلاق شود

 

وی در ادامه تصریح کرد: فضای مجازی چون بر اساس بی اعتمادی استوار است و این بی اعتمادی دو طرفه است؛ اگر شخصی با نوعی بی اعتمادی وارد این فضا شود، همیشه این دغدغه را دارد که آیا اولین انتخاب همسرش بوده یا خیر و همیشه تردید دارد که آیا من در فضای مجازی انتخاب اول همسرم بوده ام؟ حجت الاسلام محزون افزود: در یکی از سایت های معروف همسر یابی 16500نفر متقاضی ثبت نام کرده اند و از این تعداد فقط پنج درصد افراد توانسته اند ازدواج کنند. کارشناس مسائل اجتماعی کشورمان گفت: ما در کشور 11میلیون‌ پسر و دختر ازدواج‌ نکرده داریم و این یازده میلیون نفر لقمه پرچرب و نرمی برای نگاه های کاسب کارانه است.

 

وی افزود: بعضی از این کانال های تلگرامی بین 10 تا 40 هزار تومان حق عضویت می‌گیرند. مثلا اگر گروهی سی هزار نفر عضو داشته باشد و این مقدار پول را برای عضویت و یا برای حق آشنایی بین افراد دریافت شود، مجموع دریافتی مدیران این کانال ها رقم بالایی خواهد شد و به نوعی درآمدزایی است. حجت الاسلام محزون خاطر نشان کرد: به طور کلی ازدواج در فضای مجازی به نگاه کارشناسان روانشناسی و اجتماعی به خصوص در کشور ما امری نامطلوب است و نمی شود به آن ازدواج امیدوار بود.

 

3/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/P8ai
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.