لیفت سینه راهکاری برای مبارزه با پیری و علائم آن

0 728

ماستوپکسی

زمان به سرعت مسیر خود را طی می کند و لحظه ای از حرکت نمی ایستد. شاید این اتفاق کمی تلخ به نظر برسد اما این طبیعت زمان بوده و پیری نیز جزئی از این اتفاق است. اما بشر برای مبارزه با علائم پیری و داشتن چهره ای با نشاط روش هایی را از ابتدای خلقت به کار بست. در ابتدا مواد طبیعی و رنگ های گرفته شده از بعضی گیاهان را برای زیبا کردن چهره خود استفاده کرد و این مسیر ادامه یافت تا اکنون که پیشرفته ترین تجهیزات و تکنولوژی ها برای تغییر در چهره یا فیزیک بدن استفاده می شود. امروزه حتی ربات ها نیز پای خود را به میانه میدان گذاشتن و در بعضی از خدمات زیبایی به کمک پزشک و متخصص می آیند.

عمل لیفت سینه یکی از روش های زیبا سازی است که به حفظ جاذبه و جوانی خانم ها کمک می کند. لیفت سینه به رفع مشکل افتادگی این ناحیه کمک می کند که بر اثر ضعیف شدن پوست و عضلات در سنین بالا رخ می دهد. در این مطلب از سری مطالب کلینیک تخصصی پوست، مو و زیبایی خانه سفید به یکی از محبوب ترین روش های زیبایی یعنی لیفت سینه پرداخته ایم. این مقاله حاوی پاسخ به پرسش های رایج در مورد لیفت سینه است.

منظور از لیفت سینه چیست؟

با پیرتر شدن، سینه ها قابلیت ارتجاعی و استحکام خود را از دست می دهند. بارداری، شیردهی و کاهش وزن نیز می تواند این روند را تشدید کند. این کاهش قدرت و استحکام موجب افتادگی و شل شدن سینه و بافت های آن می شود و سینه را از حالت طبیعی خارج می کند. حال علم پزشکی باید به دنبال راهکاری برای برگرداندن سینه به فرم اصلی باشد. امروزه این کار به کمک یک عمل ساده انجام می شود که به آن ماستوپکسی می گوییم. در واقع ماستوپکسی نام پزشکی لیفت سینه است. در این روش، یک جراح زیبایی علاوه بر اینکه سینه های بیمار را به سمت بالا می آوردو ظاهری محکم و گرد به آن می دهد پوست اضافی اطراف سینه را از بین برده و اندازه هاله اطراف نوک سینه (آرئولا) را کاهش می دهد.

چه کسانی کاندید لیفت سینه هستند؟

افرادی که بنا به دلایل مختلف از جمله پیری و چاقی دچار افت سینه شده اند می توانند عمل لیفت سینه را در برنامه خود قرار دهند. افرادی که در بازه سنی 40 تا 60 سال هستند و از بیماری هایی مانند بیماری های قلبی و عروقی یا دیابت رنج نمی برند نیز می توانند گزینه های این عمل باشند. اما این نکته بسیار مهم را در خاطر داشته باشید که بعد از این جراحی ممکن است نتوانید شیر دهید. اگر قصد دارید در آینده باردار شوید، قبل از انجام این عمل با پزشک خود مشورت کنید.

در مجموع اگر نوک سینه بیمار به سمت پایین است، اگر از گردی سینه خود راضی نیست، اگر سینه های آویزانی دارد، اگر سینه های بزرگی دارد و می خواهد از حجم آن کم شود و اگر موارد ابتدای این بخش شامل حال شما می شود می توانید در همه این شرایط از لیفت سینه استفاده کند.

مراحل لیفت سینه

لیفت سینه طی چند مرحله انجام می شود که از نظر متخصصین خانه سفید یکی از مهمترین بخش های لیفت بخش مشاوره با پزشک است که نباید از اهمیت آن غافل شد. اما فرآیند جراحی که در روز لیفت انجام می شود شامل مراحل زیر است:

مرحله اول

در این مرحله باید وضعیت سینه بعد از انجام عمل مشخص شود تا روند جراحی مطابق با آن ادامه پیدا می کند. این مرحله توسط پزشک متبحر انجام می گیرد.

مرحله دوم

حال قبل از آغاز جراحی با کمک داروی بیهوشی بیمار به خواب کامل می رود که به آن بیهوشی عمومی می گویند. استفاده از دارو های بیهوشی به تسکین درد بیمار در ساعات بعد از هوشیاری نیز کمک می کند.

مرحله سوم

جراح یک برش در اطراف آرئولا ایجاد می کند. این برش معمولاً از قسمت پایین آرئولا آغاز و تا پایین سینه ادامه پیدا می کند. همچنین ممکن است در امتداد کناره های آرئولا نیز برش ها گسترش یابد.

مرحله چهارم

جراح متخصص در این مرحله سینه های بیمار را مطابق با آنچه از قبل در نظر گرفته شده است شکل می دهد. پس از آن، جراح آرئولاهای بیمار را به موقعیت صحیح روی شکل جدید سینه منتقل می کند. در صورتی که جزئی از برنامه جراحی باشد در این مرحله پزشک اندازه آرئولا را کاهش می دهد.

مرحله پنجم

حالا باید پوست اضافی به کمک برش های ظریف و دقیق برداشته شود. این کار به سفت شدن سینه کمک می کند.

مرحله ششم

سرانجام نوبت به پایان کار می رسد. در انتهای جراحی برش های ایجاد شده با بخیه و انواع چسب های پوستی یا نوار جراحی بسته می شود. خیلی نگران جای زخم و برش ها نباشید. زیرا اولا این برشها در نواحی ای زده می شود که چندان در معرض دید نباشد و دوم اینکه جای این زخم ها به سرعت و طی چند روز برطرف خواهند شد.

جراحی لیفت سینه

هزینه لیفت سینه

هزینه لیفت سینه بستگی به موارد متعددی دارد. برای مثال انجام لیفت در یک شهر بزرگ گرانتر از انجام آن در شهر کوچکتر است. از طرفی دستمزد یک جراح بسیار باتجربه بالاتر از پزشک نه چندان مشهور و کم تجربه تر است. تجهیزات یک کلینیک، شرایط بیمار، مدت زمانی که یک عمل ممکن است زمان ببرد و موارد دیگر همگی در تفاوت هزینه نهایی تاثیر می گذارند. علاوه بر هزینه جراحی باید هزینه های زیر را نیز در نظر داشته باشید:

  • آزمایش های پزشکی
  • داروهای تجویزی
  • لوازم جانبی بعد از جراحی مانند لباس های خاص

فراموش نکنید که عمل لیفت سینه در دسته بندی جراحی های زیبایی قرار می گیرد، پس انتظار استفاده از بیمه های درمانی برای کاهش هزینه ها را نداشته باشید. هزینه جراحی زیبایی لیفت سینه حدود ۱۵ میلیون تومان با لیفت نخ و ممکن است تا ۳۵ میلیون تومان برای جراجی کامل باشد.

مزایای لیفت سینه

ایجاد تقارن در سینه ها، جوانسازی، ایجاد حس اعتماد به نفس بخاطر ظاهر زیبا و جوان، نداشتن عوارض زیاد، دیدن نتایج اولیه بلافاصله بعد از عمل و ماندگاری بالای لیفت سینه همگی از مزایای این روش درمانی است.

عوارض لیفت سینه

لیفت سینه یک جراحی با عوارض محدود و زود گذر است. سینه های شما ممکن است تا چند هفته پس از جراحی متورم باشد و کمی احساس درد را تجربه کنید. کمپرس سرد به رفع تورم کمک می کند و درد را نیز در کنار داروی تجویز شده توسط پزشک تسکین می دهد. دو تا سه هفته پس از جراحی نیز باید سوتین جراحی یا سوتین غیر سیمی بپوشید. این درد، کبودی و تورم باید پس از چند هفته برطرف شود. در مورد رسیدن به نتیجه دلخواه هم باید بگوییم ممکن است بین 2 تا 12 ماه زمان نیاز باشد.

در موارد نادری نیز ممکن است عوارضی مانند خون ریزی، عفونت، تجمع مایعات در سینه، اسکارهای ضخیم یا دردناک مشاهده شوند. این موارد نیز معمولاً زودگذر هستند، اما اگر شدت موارد و زمان آنها زیاد بود باید حتما با پزشک تماس بگیرید. در موارد زیر نیز در سریع ترین زمان ممکن باید جراح را در جریان بگذارید:

  • سینه های شما قرمز است و در اثر لمس احساس حرارت می کنید
  • تب بالایی دارید
  • از بین زخم ها خون یا مایعات دیگر بیرون می آید
  • در قفسه سینه احساس درد یا تنگی تنفس دارید

البته اگر کلینیک مجهز و استانداردی را برای عمل لیفت انتخاب کنید که از مواد مصرفی باکیفیت و مرغوب استفاده می کند و اگر جراح شما ماهر و با تجربه باشد احتمال بروز موارد غیر قابل پیش بینی تقریبا به صفر می رسد.

ماندگاری و درصد موفقیت لیفت سینه

میزان ماندگاری لیفت به رفتار بیمار بعد از جراحی بستگی دارد. اگر بیمار از رژیم های ناگهانی و افزایش و کاهش وزن شدید خود داری کند، برنامه ای برای بارداری نداشته باشد و به مراقبت هایی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم پایبند باشد، می تواند از ماندگاری لیفت سینه مطمئن شود.

همه این موارد در کنار انتخاب جراح و کلینیک مناسب می تواند نتیجه درخشان و فوق العاده ای را برای بیمار به همراه داشته باشد و درصد موفقیت لیفت سینه را به حداکثر برساند.

توصیه های مهم قبل از لیفت سینه و بعد از آن

قبل از عمل مصرف برخی داروها را متوقف کنید. این داروها شامل داروهایی مانند آسپرین هستند که خون شما را رقیق می کنند. اگر سیگاری هستید، باید حدود چهار هفته قبل از عمل سیگار را ترک کنید. سیگار کشیدن می تواند در توانایی بدن شما برای بهبودی پس از جراحی تداخل ایجاد کند. همچنین مصرف سیگار می تواند باعث مشکلات جدی در ترمیم زخم ها مانند از بین رفتن نوک یا پوست سینه شود. به مدت دو تا چهار هفته پس از جراحی از انجام وزش های سنگین مانند برداشتن وزنه خودداری کنید.

کلینیک خانه سفید

کلینیک خانه سفید از برترین و مجهزترین مراکز زیبایی در ایران و کشورهای همسایه است که از تکنولوژی روز و روش های مدرن استفاده می کند. این مرکز که مجوز وزارت بهداشت را نیز دارد، دارای پرسنلی دوره دیده و با تجربه بوده که از برترین های حوزه فعالیت خود هستند. برترین جراحان کشور نیز با این مرکز به عنوان جراح یا مشاور همکاری می کنند تا یک مجموعه تمام حرفه ای انجام خدمات زیبایی هموطنان مان را برعهده داشته باشند.

لیفت سینه در کلینیک خانه سفید با بالاترین کیفیت و با استفاده از مواد اولیه مرغوب و استاندارد به کمک تجهیزات مدرن و پیشرفته انجام می شود. جهت دریافت وقت مشاوره و رزرو جراحی از طریق راه های زیر در ارتباط باشید‌:

  • خط ویژه : ۵۴۵۰۳ – ۰۲۱
  • خط مستقیم : ۸۸۸۷۰۴۸۰ – ۰۲۱
  • واتس اپ : ۰۹۱۲۲۲۵۲۷۳۱
  • اینستاگرام : whdc.ir
4.7/5 - (3 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/j9E6
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.