سریال Modern Family | سریال مدرن فایملی

2 970

سریال Modern Family | سریال مدرن فایملی

سریال"خانواده مدرن" محصول سال 2009 و شبکه "ABC" میباشد. داستان سریال درباره چند خانواده است که هر یک خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند و در عین حال با هم نیز رابطه فامیلی دارند. پدر خانواده "جی" که فردی مسن ولی ثروتمند است با زنی زیبا به نام "گلوریا" به تازگی ازدواج کرده که چند ده سال از خودش کوچکتر است. او اهل کشور " کلمبیا" است و لحجه غلیظ کلمبیایی دارد، او از شوهر قبلی خود یک پسر به نام "منی" دارد. خانواده دیگر خانواده "دانفی" نام دارد، مادر خانواده "کلر "نام دارد که در حقیقت دختر "جی " هست، بر خلاف "کلر " که خیلی منظم و قانون مدار است ، شوهر او "فیل" کاملا بی خیال و بازگوش است، او به عنوان یک پدر معرکه شناخته می شود البته از نظر فرزندان. او در تفریحات خطرناک فرزندانش شرکت می کند، سعی می کند خود را از نسل جدید عقب نداند، از اصطلاحات و حرکات تین ایجرها تقلید می کند و به شدت از همسرش می ترسد ، و به نوعی یکی از فرزندان خانواده محسوب می شود تا پدر خانواده. در خانواده دیگر "میچل" فرزند پسر "جی" قرار دارد که با فردی هم جنس خود "کامرون تاکر" پیوند زناشویی بسته، و به تازگی آنها فرزند خردسالی را از کشور"ویتنام" به فرزند خوانده گی قبول کرده اند. این چند خانواده و تعاملات بین آنها ما را با سریالی مواجه کرده کرد که یکی از مفرحترین سریالهای در حال پخش نام گرفته.

 

 

https://rouzegar.com/wp-content/uploads/2014/07/ModernFamily-14-11-92.jpg

سریال خانواده مدرن(Modern Family)؛ عجیب ترین خانواده ممکن

طرفدار سریال های کمدی هستید؟ از سریال های مثل بیگ بنگ خسته شده اید؟ پیشنهاد بهزاد طالبی خانواده مدرن است. با شبگار همراه شوید و با این خانواده خاص آشنا.

یک خانواده­ ایده­آل چگونه باید باشد؟ یک خانواده ایده­آل آمریکایی چگونه باید باشد؟ چگونه­ می­توان هم پدر خوبی بود و هم همسر خوبی؟ چگونه باید با فرزندان رفتار کرد؟ چگونه می­توان با کمک همدیگر بر مشکلات خانواده پیروز شد؟ راه و روش درست زندگی برای دختران و پسران نوجوان چیست؟ روش بزرگ کردن فرزندان چیست؟ این چیزهایی است که سازندگان سریال خانواده مدرن (Modern Family) سعی دارند به ما بیاموزند، (البته به ما که نه، به هموطنان آمریکایی خودشان) و برای این آموزش بهترین روش را انتخاب کرده­اند، آموزش همراه طنز.

 استیون لویتان (Steven levitan) و کریستوفر لوید (Christopher Lloyd)بعد از مدتها کار در کنار هم و در سریال­های مختلف براساس آن چیزی که خودشان به آن برگرفته از زندگی واقعی می­گفتند، طرحی را به شبکه تلویزیونی Fox با نام اولیه خانواده آمریکایی من پیشنهاد کردند. سریال ساخته شد و در سال 2009 پخش آن آغاز شد و به سرعت طرفداران بسیاری پیدا کرد. تا به حال 5 فصل 24 قسمت از این سریال پخش شده و به نظر می­رسد که مسئولین فاکس به این زودی دست از معدن طلای خود برنمی­دارند.

سریال خانواده مدرن خط داستان خاصی ندارد، فقط تماشاگران زندگی سه خانواده آمریکایی با خصوصیات مختلف را پیگیری می­کنند. سریال شخصیت محوری ندارد و هر یازده عضو خانواده در این سریال نقش دارند (هرچند که عده­ای بیشتر و عده­ای کمتر). جی پریچت از همسر خود طلاق گرفته و با زن جوان کلمبیایی به نام گلوریا ازدواج کرده است، گلوریا پسری 11 ساله به نام مانی دارد. دو خانواده دیگر، فرزندان جی هستند، کلر دختر جی با فیل دانفی ازدواج کرده است و دو دختر 16 و 13 ساله به نام­های هیلی و آلکس و یک پسر 10 ساله به نام لوک دارد. میچل پسر همجنسگرای جی است که با شریک زندگی خود کامرون و لیلی، دختری که به فرزندی قبول کرده­اند، زندگی می­کند. شخصیت­های سریال هرکدام خصوصیات منحصر به فردی دارند ، مانند فیل که فرزند چهارم کلر محسوب می­شود و یا آلکس که باهوش و درسخوان است و مانی که بزرگتر از سنش رفتار می­کند. هرکدام از شخصیت­ها جذابیت خاص خودشان را دارند و قطعا تمام آنها وزنه­ای برای حفظ تعادل و زیبایی سریال به حساب می­آیند.

سبک سریال با اینکه چیز جدیدی نیست، اما بسیار جالب است. سریال میان مستند و سیتکام و سریال­های آموزشی در نوسان است. مانند سریال­های سیتکام زمان هر قسمت حدود 20 دقیقه است (که این یکی از نقاط قوت آن است)و طنز آن بیشتر بر شوخی­های کلامی استوار است و همچنین داستان­های هر قسمت به قسمت­های قبل و بعد ربطی پیدا نمی­کند، اما برخلاف سیتکام­ها از تماشاگر زنده با صدای خنده استفاده نمی­کند و اینکه به جای استودیو در لوکیشن­های بیرونی ساخته شده است. در خلال سریال مانند برنامه­های مستند شخصیت­های سریال به تنهایی و رو به دوربین در مورد موقعیتی که داستان در حال روایت آن است توضیح می­دهند و یا حس واقعی خود را در مورد آن صحنه می­گویند، مثل اینکه آنها در حال تعریف داستان زندگی خود برای روانکاو هستند که اتفاقا بسیاری از طنزهای قوی سریال در همین مونولوگ­ها پنهان شده است و اینکه به وضوح می­توان اهداف آموزشی تهیه­کنندگان سریال را در لحظه لحظه سریال دید، آنها به شما می­گویند که چگونه باید یک خانواده ایده­آل آمریکایی باشید، هرچند که شما اجازه دارید این نکته را نادیده بگیرید و فقط از طنز زیبای سریال لذت ببرید.

https://rouzegar.com/wp-content/uploads/2014/07/Modern_Family_Promo_Season_1.jpg

یکی از نقاط قوت سریال در این است که به دلیل آموزشی بودن سریال برخلاف اکثر سریال­های موفق آمریکایی، این برنامه برای تمام اعضای خانواده تهیه­ شده است و حتی کودکان هم می­توانند آن را تماشا کنند، یعنی در این سریال به هیچ وجه از شوخی های جنسی استفاده نمی­شود، به اصطلاح ما شاهد طنز کثیف نیستیم. دوستانی که دستی در نوشتن دارند می­دانند که نوشتن قطعات طنز بدون استفاده از شوخی­های اینچنینی چقدر سخت است، نمونه آن را می­توان در اکثر طنزهای بی­مزه­ی تلویزیونی خودمان مشاهده کنید. نویسندگان سریال خانواده مدرن نه تنها در این زمینه موفق بودند، بلکه جایگاه ویژه­ای را برای طنز خانوادگی ایجاد کرده­اند.

خانواده مدرن در سال 2012 برنده جایزه بهترین سریال کمدی از Golden Globe شد. این سریال برنده 64 جایزه از جشنواره­ها و مراسم مختلف از جمله 18 جایزه Emmy شده است. جالب است بدانید که هرگز هیچ بازیگری از این سریال در بخش بازیگر اصلی کاندید یا برنده جایزه در مراسم Golden Globe و Emmy نشده است، بلکه همیشه به عنوان بازیگر فرعی این جایزه را به خود اختصاص داده­اند. از قسمت­های اول این سریال بازیگران بزرگی به عنوان مهمان در این سریال نقش­آفرینی کرده­اند که این خود نشانه اعتبار این سریال است، بازیگرانی مانند ادوارد نورتون، مینی درایور، چز پالمنتری، مت دیلون، گرگ کینر، متیو برادریک و جسی آیزنبرگ.

با اینکه این سریال نوعی از زندگی مرفه آمریکایی را نمایش و آموزش می­دهد، اما این باعث نمی­شود که شما از طنز لطیف آن لذت نبرید. بزرگترین موفقیت سریال خانواده مدرن این است که آنها انسان­های قابل لمسی را خلق کرده­اند پر از نقاط قوت و ضعف، شاید ما در اطراف خود بسیاری از آنها را دیده باشیم. شخصیت­ها به شدت صمیمی  از آب درآمده­اند، چیزی که در همان نگاه اول شما را گرفتار خود می­کند و باعث می­شود مسیر زندگی آنها را دنبال کنید.

2.6/5 - (8 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/DmYe
ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. بهزاد طالبی می گوید

    با سلام
    دوستان عزیز در سایت روزگار
    فقط یه لطفی بکنید به اندازه یه سر سوزن برای ما که با هزار بدبختی این مطلب رو نوشتیم، ارزش قائل بشید و لینک اصلی مطلب رو بزارید.

    قبول دارم که مملکت ما خیلی شیر تو شیرتر از این حرفاست و . . .

    یا حق

    1. مهدیار روزگار می گوید

      سلام و احترام

      با عرض پوزش مدیریت در ارسال مطالب سایت دخالتی ندارد .

      لینک منبع اصلی به سایت اضافه شد

      سربلند بشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.