با این چند روش جادویی، تمام لغات مهم زبان انگلیسی را در خانه یاد بگیرید!

0 450

یادگیری زبان انگلیسی به تنهایی چالش برانگیز است اما غیرممکن نیست. برخی از زبان آموزان فکر می‌کنند برای تسلط کامل بر زبان باید در یک کشور انگلیسی زبان زندگی کنند در صورتی که شما می‌توانید با چند تکنیک کاربردی و علمی بدون ترک شهر و محل زندگیتان در زبان انگلیسی غرق شوید و به‌طور کامل این مهارت را یاد بگیرید. شما تا به حال برای یادگیری لغات زبان انگلیسی در خانه از چه روش‌هایی استفاده کرده‌اید؟ آیا تا به حال موفق شدید لغات انگلیسی را بدون فراموشی یاد بگیرید؟

چرا زبان آموزان ترجیح می‌دهند به جای ثبت نام در کلاس‌های آموزشی در “خانه” زبان انگلیسی را یاد بگیرند؟

  • راحتی بیشتر: خرید پکیج آموزش زبان انگلیسی به شما این امکان را می‌دهد تا با آرامش کامل روی تخت خواب یا مبل بنشینید و به‌صورت انفعالی به مباحث آموزشی گوش دهید. تحقیقات نشان می‌دهند یادگیری زبان به‌صورت خودآموز تسلط زبان آموزان را با سرعت بیشتری افزایش می‌دهد.
  • دسترسی آسان‌تر: هنگام یادگیری زبان در خانه تمام چیزهایی که به آن احتیاج دارید دم دستتان است. شما می‌توانید به راحتی به منابع آنلاین دسترسی داشته باشید، کتاب مدنظرتان را در اینترنت جستجو کنید، با وقفه‌های زمانی مطالعه کنید یا هر زمان که خسته شدید به خودتان استراحت دهید؛ البته اگر فکر می‌کنید برای یادگیری بیشتر به‌صورت خود آموز به معلم احتیاج دارید می‌توانید یک معلم خصوصی پیدا کنید و به‌صورت چهارچوب بندی شده تری این مهارت را یاد بگیرید.

  • زمان منعطف‌تر: هنگام یادگیری زبان در خانه شما مجبور نیستید ساعات زیادی را در ترافیک و رفت و آمد هدر دهید.

13 تکنیک فاش شده درباره حفظ واژگان انگلیسی

آیا با خودتان فکر می‌کنید برای یادگیری لغات باید کسی بالای سرتان باشد و دائماً شما را راهنمایی کند ما در اینجا به شما یاد می‌دهیم که اگر از نظر فیزیکی کسی در اطرافتان نیست باز هم راه‌هایی وجود دارد که تا مهارت speaking، writing، listening و speaking را در خودتان بهبود ببخشید.

1.    برای خودتان یک برنامه ریزی مشخص داشته باشید

هیچ‌کس بهتر از خودتان نمی‌تواند برای شما برنامه ریزی کند. برای این کار باید اهدافتان را مشخص کنید و به سؤالات زیر پاسخ دهید:

  • چه روزهایی وقت بیشتری برای مطالعه دارید.
  • در کدام یک از مهارت‌های زبان انگلیسی ضعیف‌تر هستید.
  • کدام روزها سرتان شلوغ‌تر است و امکان دارد به مطالعه نرسید.
  • برای سه ماه آینده چه اهدافی دارید.
  • علایق و سرگرمی‌هایی که می‌توانید به زبان انگلیسی انجام دهید چه چیزهایی هستند.

بعد از پاسخ به این سؤال‌ها برای خودتان یک کتابخانه اختصاصی بسازید. این کتابخانه می‌تواند روی میز یا در پوشه کامپیوترتان باشد. کتاب خانه شما علاوه بر اینکه باید متناسب با علاقه‌تان باشد باید منابع معتبری هم داشته باشد. پیشنهاد ما این است که موارد زیر را حتماً در کتابخانه‌تان قرار دهید:

  • یک کتاب گرامر خوب
  • یک دیکشنری خوب
  • یک مجموعه کتاب انگلیسی عمومی
  • کتاب‌های مرجع
  • مجموعه‌ای ز داستان‌ها، روزنامه‌ها و مجلات محبوب که مهارت خواندن شما را تقویت می‌کنند.
  • منابع آنلاین متنوع مانند موسیقی، کانال‌های ویدئویی، وب سایت‌های آموزش زبان، فیلم، سریال، مستند، کتاب الکترونیکی یا پادکست
  • از مجموعه کتاب‌های انگلیسی مانند Oxford Navigate یا American English File غافل نشوید. این مجموعه کتاب‌ها کمک می‌کنند تا برنامه مطالعه‌تان را منظم‌تر کنید و موضوعات متنوع و پر کاربردی را بخوانید. این مجموعه کتاب‌ها منبع خوبی برای تقویت مهارت چهارگانه زبان انگلیسی هستند.

تذکر: ۰ تا ۱۰۰ تمرکزتان را به مطالعه این کتاب‌ها اختصاصی ندهید و در کنار آن‌ها از سایر تکنیک‌هایی که بررسی کردیم هم استفاده کنید.

2.    برچسب‌ها را در اطرافتان قرار دهید

حفظ کردن واژگان بخشی از یادگیری زبان انگلیسی است. اغلب زبان‌آموزان متفق‌القول هستند که حفظ کردن کار سخت و خسته کننده‌ای است و راه‌های خلاقانه‌تری هم برای این کار وجود دارد. شما می‌توانید هر روز تعدادی از واژگان را روی کاغذ بنویسید و آن را روی وسایل مرتبط یا در محیط خانه / محل کارتان بچسبانید. با این کار هر بار که نگاهتان به کاغذ بیفتد آن لغت در ذهنتان یادآوری می‌شود. این تکنیک برای یادگیری قواعد گرامری هم کاربرد دارد. شما می‌توانید مباحث گرامری را روی کاغذ بنویسید و آن را در مکانی قرار دهید که زمان زیادی را در آنجا سپری می‌کنید. با این کار به دفعات مکرر آن قوانین به شما یادآوری می‌شود.

3.    یک وبلاگ راه اندازی کنید

راه اندازی یک وبلاگ راه ساده و رایگانی برای یادگیری زبان انگلیسی به ویژه مهارت writing است. شاید با خودتان فکر کنید این تکنیک فقط برای زبان آموزان سطح پیشرفته کاربردی است در صورتی که این گونه نیست. شما در هر سطحی که هستید، می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر مبتدی هستید از کارهای کوچک شروع کنید به‌عنوان مثال وبلاگ خودتان را با چند عکس زیبا و یک توضیح مختصر استارت بزنید سپس با افزایش مهارت و دایره لغاتتان جملات و پاراگراف‌های طولانی‌تری بنویسید.

4.    تنظیمات گوشی خود را تغییر دهید

همه ما بدون استثناء هر روز ساعاتی را از تلفن یا سایر دستگاه‌ها مانند رایانه یا لپ تاپ استفاده می‌کنیم. شما می‌توانید با تغییر زبان این دستگاه‌ها خودتان را مجبور به یادگیری لغات انگلیسی کنید.

5.    با علاقه بخوانید

خواندن راه خوبی برای یادگیری لغات زبان انگلیسی و تقویت مهارت writing است. برای اینکه خواندن سرگرم کننده تر شود می‌توانید موضوعاتی که به آن‌ها علاقه دارید را بخوانید. حواستان باشد که به‌صورت فعالانه مطالعه کنید به‌عنوان مثال:

  • هنگام خواندن از یک هایلایتر استفاده کنید و کلمات جدیدی که معنای آن‌ها را نمی‌دانید برجسته کنید.
  • فرهنگ لغت داشته باشید و هر وقت کلمه جدیدی را پیدا کردید آن را سریعاً جستجو کنید.
  • تعریف‌ها را بررسی کنید.
  • با تکنیک‌های مختلفی لغات جدید را به خاطر بسپارید.

6.    خلاصه نویسی کنید

حتماً به شما هم پیشنهاد شده برای یادگیری زبان انگلیسی فیلم و سریال ببینید یا به پادکست‌ها گوش دهید! قطعاً این راه‌ها برای بهبود زبان انگلیسی مفید هستند اما زمانی مؤثر واقع می‌شوند که شما چیزهایی که یاد می‌گیرید را به‌صورت خلاصه با صدای بلند توضیح دهید یا روی کاغذ بنویسید. خلاصه کردن یک تکنیک عالی و در عین حال دشوار برای حفظ واژگان است.

7.    اطرافتان را با زبان انگلیسی احاطه کنید

برای انجام این کار نباید حتماً در یک کشور انگلیسی زبان باشید. شما می‌توانید با راه‌های مختلف زندگی روزمره خودتان را با زبان انگلیسی ادغام کنید به‌عنوان مثال:

  • لیست خریدتان را به زبان انگلیسی بنویسید.
  • اخبار روز را به زبان انگلیسی بخوانید.
  • به رادیو گوش دهید اما موج‌های انگلیسی زبان را دنبال کنید.
  • خاطرات روزانه‌تان را به زبان انگلیسی بنویسید.
  • زبان پیش فرض تلفن همراهتان را روی انگلیسی تنظیم کنید.
  • در کلاس‌های غیردرسی انگلیسی زبان شرکت کنید.

8.    دوستان جدید پیدا کنید

قبل از اینکه به فکر خرید پکیج آموزش زبان انگلیسی و پکیج لغات زبان انگلیسی بیفتید دنبال دوست جدید بگردید زیرا یک دوست علاوه بر اینکه یادگیری زبان را برای شما راحت‌تر می‌کند، باعث انگیزه بخشیدن به شما می‌شود.

9.    یک شریک مطالعه انتخاب کنید

برای تمرین انگلیسی به یک شریک تحصیلی احتیاج دارید تا با شما صحبت کند و ایراداتتان را بگیرد. برای پیدا کردن شریک می‌توانید از کلاس درستان شروع کنید اما اگر به‌صورت خودآموز این مهارت را یاد می‌گیرید از طریق شبکه‌های مجازی به دنبال دوست بگردید.

10.                    آنلاین شوید

آنلاین شوید و با افراد مختلف در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید. به اتاق‌های گفتگو یا انجمن‌های مختلف بپیوندید، در دوره‌های آنلاین انگلیسی شرکت کنید از طریق رسانه‌های اجتماعی ارتباطاتتان را گسترده کنید تا دایره لغاتتان وسیع‌تر شود.

11.                    به انگلیسی واقعی گوش دهید

اگر پکیج زبان انگلیسی بخرید یا به فایل‌های صوتی رایگان مانند پادکست‌ها گوش دهید احتمالاً همه چیز را درک نکنید! در این شرایط نترسید زیرا در مرحله اول خیلی طبیعی است که معنی همه چیز را متوجه نشوید، شما باید بارها و بارها این کار را تکرار کنید تا با کلمات جدید آشنا شوید و به تدریج معنی تک‌تک جملات را درک کنید.

12.                    راه‌های سرگرم کننده‌ای را برای یادگیری کلمات پیدا کنید

  • اگر به آواز خواندن علاقه دارید کلمات مربوط به آهنگ انگلیسی مورد علاقه‌تان را جستجو کنید.
  • اگر عاشق نویسندگی هستید درباره موضوعات مختلف خاطره بنویسید.
  • اگر به استندآپ کمدی علاقه دارید خاطرات خنده دار را با کلمات جدید یاد بگیرید و آن را مقابل جمع انجام دهید.

این کارها کمک می‌کند تا واژگان جدید را به شکل جدیدترین به خاطر بسپارید.

13.                    دنباله رو افراد موفق باشید

یک روش یادگیری زبان انگلیسی که از قدیم‌الایام تا به امروز محبوب بوده تهیه پکیج‌های آموزشی است. شما می‌توانید به جای این که در کلاس‌های آموزشی ثبت نام کنید و به‌صورت هم‌زمان چهار مهارت زبان انگلیسی را یاد بگیرید به‌صورت گزیده‌تری این کار را انجام دهید به عبارت دیگر صرفاً در زمینه نیازتان زبان انگلیسی را یاد بگیرید؛ به‌عنوان مثال اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید لغاتی را یاد بگیرید که در طول سفر به آن نیاز پیدا می‌کنید یا اگر قصد ورود به بازار ارز دیجیتال را دارید لغاتی را یاد بگیرید که در این زمینه کاربرد دارند.

پیشنهاد ما به زبان آموزانی که دوست دارند لغات ضروری و کاربردی زبان انگلیسی را یاد بگیرند “پکیج ۱۰۰۰ واژه شگفت انگیز جاوید” است. در پکیج لغات انگلیسی ۴۰۰ قالب کاربردی مکالمه و ۱۰۰۰ کلمه بررسی می‌شود.

mortezajavid.com

4.7/5 - (3 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/m4V9
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.