header
دکتر کرمانی
قاصدک مدیسه

عکس های اینستاگرام آزاده مویدی فرد + بیوگرافی آزاده مویدی فرد

عکس های اینستاگرام آزاده مویدی فرد + بیوگرافی آزاده مویدی فرد

آزاده مویدی فرد بیوگرافی آزاده مویدی فرد اینستاگرام آزاده مویدی فرد بیوگرافی آزاده مویدی فرد عکس آزاده مویدی فرد پیشواز آزاده مویدی فرد عکس آزاده مویدی فرد آزاده مویدی فرد چهره ای ناشناخته با صدای خاطره انگیر در ترانه های کودکانه و عروسکی چرا، شخصیت محبوب چرا  که حدود ۱۲ سال پیش با ظهور برنامه جدید کودکانه سیما با نام «رنگین کمان» گل کرد  پس از سه سال که به طور روتین و البته زنده مهمان خانه های کودکان شد، یکباره خداحافظی کرد و دوباره پس از از حدود هشت سال در سال ۹۲ در قالب برنامه «بچه ها بیاین تماشا» دوباره به خانه اول خود بازگشت

 

 آزاده مویدی فر ,بیوگرافی آزاده مویدی فر,عکس های اینستاگرام آزاده مویدی فر

 

 

آزاده مویدی فرد صدا پیشگی بیش از ۶۵ عروسک
 
آزاده مویدی فرد فارغ التحصیل رشته تئاتر است که به گفته خودش تاکنون عروسک گردانی ۶۵ عروسک را انجام داده است که از شاخص ترینشان می توان به بیژن، چرا، نینی، انیمیشن های نیروی انتظامی،گل بهار و سپیده اشاره کرد. او که علاوه بر این، بازیگری تئاتر را هم در کارنامه کاریش دارد تا به حال بیشتر در حوزه عروسکی فعالیت داشته است

 

کشف استعداد صداپیشگی
 
استعداد صداپیشگی ام را مرحوم سمندریان کشف کردند. یادم هست از درس بیان به من نمره ۲۰ دادند و گفتند تو با حنجره ات موفق خواهی شد و همین برایم آنقدر ارزشمند بود که تصمیم بگیرم و به دنبال بروز استعدادم بروم.
 

 

تدریس آزاده مویدی فرد

آزاده مویدی فرد صدا پیشه عروسک محبوب «چرا» تاکنون ترانه‌های کودک زیادی را در قالب برنامه‌های تلویزیونی و آلبوم موسیقی اجرا کرده است که بعضی از این ترانه‌ها به محبوب‌ترین کارهای کودک بدل شده است با او در مورد روند موسیقی کودک در سال‌های اخیر به گفت‌وگو نشستیم.چهره ای ناشناخته با صدای خاطره انگیر در ترانه های کودکانه و عروسکی چرا، شخصیت محبوب چرا که حدود ۱۲ سال پیش با ظهور برنامه جدید کودکانه سیما با نام «رنگین کمان» گل کرد پس از سه سال که به طور روتین و البته زنده مهمان خانه های کودکان شد، یکباره خداحافظی کرد و دوباره پس از از حدود هشت سال در سال ۹۲ در قالب برنامه «بچه ها بیاین تماشا» دوباره به خانه اول خود بازگشت

 

مویدی فرد که مدتی است آموخته هایش را در اختیار علاقه مندان صداپیشگی قرار داده در این باره می گوید :

 

حدود یک سال است شاگرد صداپیشگی دارم و به صورت خصوصی تدریس می کنم و تا الان هم ۱۵ شاگرد داشته ام دلیلم هم این است که در این کار چون با کودکی آدم ها طرف هستی، پس بیشتر با حریم خصوصیشان مواجه ای و به همین علت بهتر است این کلاس ها در خلوت افراد برگزار شود.بخش اعظم صداپیشگی، تکنیک است که طی سال ها کار کردن، به آن می رسی. بعد از اتمام این دوره ها، سعی ام بر این است که شاگردانم را به طرح هایی که صداپیشه می خواهند، معرفی کنم.

 

عکس دیدنی از پشت صحنه حضور آزاده مویدی فرد در برنامه خندوانه

 

 آزاده مویدی فر ,بیوگرافی آزاده مویدی فر,عکس های اینستاگرام آزاده مویدی فر

 

 

شما تجربه بسیاری در زمینه خوانندگی کار کودک دارید و علاوه بر کارهای تلویزیونی با آلبوم‌های زیادی همکاری کردید. ارزیابی شما از موسیقی کودک در تلویزیون چیست؟

نکته‌ای که شاید بهتر باشد قبل از هر بحثی در مورد آن توضیح بدهم این است که موسیقی کودک ما بشدت وامدار موسیقی غربی است، چون در موسیقی ایرانی به دلیل تم شرقی که وجود دارد شماها نواهای شاد را کمتر می‌شنوید. همین موضوع باعث می‌شود در موسیقی کودک ما نتوانیم آن طور که باید به استانداردها نزدیک شویم چون آن چیزی که ما معمولا تولید می‌کنیم چندان جهانشمول نیست و با استانداردهایی که در موسیقی روز دنیا برای بچه‌ها هست فاصله زیادی دارد، به همین دلیل ما باید دنبال یک راه جدید باشیم راهی که بتواند بین موسیقی شرقی و غربی پل بزند و یک اثر استاندارد باشد.

 

شما چند قطعه محبوب را برای بچه‌ها نظیر «شالاپ شولوپ و… »،«آهویی دارم خوشگله»،«شب شد لالا کن » را اجرا کردید به نظرتان چه عواملی باعث موفقیت یک کار کودک بین بچه‌ها می‌شود؟

بعضی‌ها وقتی اسم کار کودک به میان می‌آید فکر می‌کنند خیلی راحت می‌توانند از کنار آن بگذرند و هر خوراکی را به بچه‌ها ارائه دهند در حالی که این طور نیست. موسیقی کودک احتیاج به یک تیمی قوی و روان‌شناسی‌های خاص خودش را دارد و نمی‌توان بدون تفکر و دانش، کار پرمخاطب و اثر‌گذاری را تولید کرد. خواندن هر قطعه کودک باید بر اساس حال و هوای آن قطعه نباشد و نباید همه کارها را به یک شکل خواند. هیچ‌وقت یادم نمی‌رود برای خواندن تراک «شالاپ شولوپ آب تنی» که کاری درباره آموزش حموم رفتن به بچه‌ها بود یادم است وقتی داشتم این کار را می‌خواندم بنیامین بهادری، آهنگساز این کار به من می‌گفت این کار را بالا بخوان چون معتقد بود بچه‌ها در حمام صدایشان را پس سرشان می‌اندازند و می‌خوانند. همین نکات ظریف باعث جذابیت بخشیدن در کار کودک می‌شود.

 

 آزاده مویدی فر ,بیوگرافی آزاده مویدی فر,عکس های اینستاگرام آزاده مویدی فر

 

معتقدید که حساسیت‌ها نه تنها در کار کودک نباید کمتر باشد بلکه باید بیشتر هم لحاظ شود؟

بله، بچه‌ها از هوش زیادی برخوردار هستند و کار کردن برای آنها اصلا ساده نیست. این روزها دنیای ارتباطی بچه‌ها نسبت به قبل بسیار متفاوت شده است و مدام در معرض استفاده از تکنولوژی هستند به همین دلیل سطح سلیقه آنها هم بالا رفته و نمی‌توان از آنها انتظار داشت که با هر کاری ارتباط برقرار کنند.

 

اثرات بودجه روی موسیقی کودک چقدر است؟

در این راه باید چاره‌ای اندیشید و نباید به این بهانه از کیفیت کار کم کرد. هیچ وقت یادم نمی‌رود در تیتراژ برنامه چرا با عنوان «بچه‌ها بیاین » تماشا من تلاش زیادی کردم تا صدای ویلون را به شکل زنده ضبط کنم و از سمپل استفاده نکنم چون معتقد بودم این تیتراژ هر روز پخش می‌شود و بچه‌ها باید صدای ویلون واقعی را بشنوند. با وجود کمبود بودجه و مخالفت‌ها خوشبختانه این کار انجام شد و تاثیرش را هم به لحاظ کیفی گذاشت.

 

 آزاده مویدی فر ,بیوگرافی آزاده مویدی فر,عکس های اینستاگرام آزاده مویدی فر

 

چرا موسیقی‌هایی که در گذشته برای کودکان تولید می‌شد از اثر‌گذاری بیشتری برخودار بود؟

برای این‌که بزرگان موسیقی این قطعات را می‌ساختند. من تیتراژ جدید «چرا» را با ناصر چشم‌آذر کار کردم . در این تیتراژ با ظرافت‌هایی در حین کار آشنا شدم که برای من بسیار جذاب بود. این موضوع نشان می‌دهد که وقتی کار به کاردان و استادان این حرفه سپرده می‌شود نتیجه‌اش هم بی‌نظیرتر است. شما موسیقی فیلم خواهران غریب را به یاد بیاورید با چه زیبایی ملودی شعر «باز باران با ترانه» ساخته شد. شاید در وهله اول این ملودی به ذهنتان ساده بیاید، اما نگارش ساده و عمیق این ملودی کار ساده‌ای نیست، چون آهنگساز آن تلاش کرد با حداقل نت بیشترین خروجی را داشته باشد به گونه‌ای که کودک بتواند آن را کاملا درست و صحیح بخواند.

 

آزاده مویدی فرد

این مطلب را به اشتراک بگذارید :
کانال فروشگاه روزگار تخفیف ها تا 60 درصد! کلیک کنید