برنج ایرانی باز هم گران شد!

0 280

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره آخرین وضعیت بازار اقلام اساسی در ایام محرم اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی بازار اقلام اساسی پیش بینی می‌شود که اگر تصمیمات خلق الساعه‌ای اتخاذ نشود، آرامش بر بازار همچنان پایدار خواهد بود.

وی افزود: با توجه به آنکه گروهی واردات برنج در فصل برداشت را ممنوع و گروه دیگر آزاد اعلام می‌کنند، از این رو به سبب پیامد تناقض اظهارات مسئولان و سیگنال‌های منفی این امر احتمال افزایش قیمت برنج خارجی و ایرانی دور از انتظار نیست.

برنج ایرانی

آقاطاهر ادامه داد: با توجه به ازدیاد مصرف برنج در ایام محرم به سبب نذورات افراد انتظار می‌رود که مجوز ترخیص برنج‌های مانده در گمرک داده شود تا نوسان خاصی در بازار اتفاق نیفتد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به اینکه قیمت برنج خارجی نوسانی نداشته است، بیان کرد: این در حالی است که علی رغم برنج‌های کهنه مانده در انبارها، قیمت برنج ایرانی نو طی هفته اخیر در بازار یک هزار تومان افزایش یافته است.

وی درباره آخرین وضعیت بازار حبوبات گفت: قیمت تمامی اقلام حبوبات جز لوبیا قرمز از ثبات نسبی در بازار برخودار بوده و تنها نرخ لوبیا قرمز به دلایل نامعلوم حدود 7 تا 8 درصد در بازار افزایش یافته است.

آقاطاهر با اشاره به اینکه التهاب بازار شکر فروکش کرده است، افزود: با توجه به ذخایر شکر مانده در انبار‌ها و توزیع سهمیه‌ای دیگر خبری از نوسان قیمت محصول در بازار نیست که با استمرار توزیع شکر سهمیه‌ای هیچ گونه افزایش قیمت در بازار محرم متصور نیستیم.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی نرخ دولتی هر بسته 900 گرمی شکر را 4 هزار و هر کیلو شکر فله را 3 هزار و 400 تومان اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه قیمت چای خارجی نسبت به ماه‌های اخیر 100 تا 120 درصد رشد داشته است، بیان کرد: با توجه به حذف ارز 4200 تومانی و اختصاص ارز نیما، قیمت چای خارجی نوسانات چشمگیری داشته است که به همین خاطر مسئولان نظارتی با برگزاری جلسات مکرر پیگیر موضوع هستند تا فروشندگان توجیهی برای گرانی 100 تا 120 درصدی چای در بازار داشته باشند یا نسبت به تعدیل نرخ اقدام کنند چرا که با حذف ارز 4200 تومانی، این میزان افزایش غیر قابل توجیه است.

آقاطاهر ادامه داد: اگرچه قیمت چای ایرانی به سبب ازدیاد تقاضا و رونق صادرات تا حدودی افزایش یافته، اما این نوسان قیمت به اندازه چای خارجی نبوده است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در پایان درباره تاثیر احیای وزارت بازرگانی بر بازار اقلام اساسی تصریح کرد: اگرچه بعد از گذشت چند سال کار به دست کاردان افتاده است، اما از الان زود است که بخواهیم راجع به تاثیر احیای وزارت بازرگانی بر بازار اقلام اساسی اظهار نظر کنیم.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/0uT2
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.