ابزارهای لازم برای نصب و تعمیرات کولر گازی کدام است؟

0 767

آشنایی با ابزارهای لازم جهت نصب و تعمیرات کولر گازی یکی از مهم ترین موضوعات جهت افزایش کارایی و طول عمر کولر گازی است.

کولرهای گازی به طور کلی مکانیسم کاری متفاوتی با کولرهای آبی دارند، به همین دلیل باید برای نصب آنها از دانش و مهارت کافی برخوردار بود و با ابزارهای لازم برای نصب کولر گازی آشنا بوده و از آنها استفاده نمود . زیرا در صورت نصب اشتباه کولر گازی و استفاده از ابزار نامناسب عمر مفید کولر کم شده و کولر کارایی لازم را نخواهد داشت. بنابراین توصیه می کنیم پیش از آنکه تخصص لازم برای نصب کولر گازی را از طریق شرکت در دوره های آموزش کولر گازی به دست نیاورده اید اقدام به نصب و تعمیر آن نزنید.

در حالت کلی می توان کولرهای گازی را به دو دسته کولرهای یک و دو تکه تقسیم بندی نمود. کولرهای یک تکه همان پرتابل ها و کولرهای دو تکه همان اسپلیت ها هستند. برای نصب این کولرهای حتما باید از افراد متخصص کمک گرفته شود. افراد متخصص در واقع کسانی هستند که در طی سال ها و به صورت تجربی این فن را فراگرفته اند و یا در دوره های آموزش نصب کولر گازی شرکت کرده و متخصص حرفه ای نصب کولر گازی شده اند.

با توجه به اهمیت شناخت وسایل لازم برای نصب و تعمیرات کولر گازی در ادامه این متن قصد داریم ابزارهای لازم برای نصب کولر گازی را به شما معرفی کنیم.

ابزار لازم برای نصب کولر گازی

نصب این کولرها دارای ظرافت خاصی است و به همین دلیل باید با استفاده از ابزار مناسب و استاندارد در زمینه نصب کولرهای گازی اقدام کرد. برای نصب کولر گازی به دو دسته ابزار عمومی و تخصصی احتیاج داریم. در واقع ابزارهای عمومی مثل پیچ گوشتی، انبردست و غیره هستند که در تمامی تعمیرات به آنها احتیاج است.

ابزارهای عمومی برای نصب کولر گازی

از جمله ابزارهای عمومی برای نصب کولر گازی می توان به کیف ابزار عمومی، آچار فرانسه، جعبه بکس، سیم چین، سوهان، خط کش و چاقو اشاره کرد.

در مقابل این گروه ابزار تخصصی قرار دارند که برای نصب کولر گازی باید حتما آنها را در اختیار داشت، زیرا در غیر این صورت فرآیند نصب کولر به صورت درست و کامل اجرا نخواهد شد. ما در ادامه این متن قصد داریم ابزار تخصصی و مورد نیاز برای نصب کولرهای گازی را به شما معرفی کنیم.

ابزار تخصصی برای نصب کولر گازی

از جمله ابزار تخصصی برای نصب کولر گازی می توان به این موارد اشاره کرد:

  • لوله بر مسی: لوله های مسی یکی از ابزار مهم برای نصب کولرهای گازی به شمار می رود. این لوله ها در واقع رابط بین یونیت داخلی و بیرونی هستند، تعمیرکار باید بر حسب فاصله این یونیت ها مقدار مورد نیاز لوله مسی را برش دهد، و برای این کار به لوله بر مسی احتیاج دارد.
  • دستگاه فنر خم کن لوله ی مسی: از این ابزار برای خم کردن اصولی لوله های مسی استفاده می شود.
  • دستگاه پرچ کن لوله مسی: پس از اینکه لوله های مسی رابط بریده شدند، لازم است برای ایجاد اتصال آنها به کولر پرچ شوند. برای این کار از دستگاه پرچ کن استفاده می شود. این دستگاه در دو نوع برقی و دستی وجود دارد که تعمیرکار بر حسب توان خود می تواند یکی از آنها را خریداری کند.
  • گیج فشار: برای تنظیم فشار گاز و شارژ کولر گازی باید از یک ابزار تخصصی در این حوزه استفاده شود. این ابزار همان گیج فشار یا همان منیفولد سرویس است.
  • مولتی متر: خازن وسیله ای است که در کمپرسور و فن کولرهای گازی مورد استفاده قرار می گیرد.گاهی این خازن ها شارژ خود را از دست می دهند. برای بررسی میزان شارژ این خازن ها از دستگاهی به نام مولتی متر استفاده می شود.
  • پمپ وکیوم: این وسیله برای تخلیه رطوبت از لوله های تبرید مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا وجود رطوبت در این لوله ها می تواند باعث خرابی کولر شود.
  • ترمومتر: از این وسیله برای سنجش دمای هوای خروجی از کولر گازی استفاده می شود.
  • مانومتر: برای اندازه گیری و تنظیم فشار در کولرهای گازی مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا عدم تنظیم فشار آثار مخربی بر کولر گازی خواهد داشت.

بهترین مرکز آموزش نصب کولر گازی کدام است؟

همانطور که اشاره شد نصب کولر گازی بسیار تخصصی بوده و نیازمند دانش و مهارت تخصصی می باشد. امروزه آموزشگاه های متعددی دوره های نصب کولر گازی را برگزار می نمایند، ما آموزشگاه فنی برق را برای گذراندن دوره های نصب کولر گازی به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم. این آموزشگاه به صورت تخصصی و زیر نظر اساتید با تجربه دوره نصب کولر گازی را برگزار می نماید.

کارآموزان در این دوره آموزشی به صورت تخصصی و در محیطی کاملا عملی صفر تا صد مراحل نصب کولر گازی را فراگرفته و پس از پایان دوره آماده ورود به بازارکار می شوند.

آموزشگاه فنی برق علاوه بر دوره های کولر گازی دوره های متعدد دیگری را نیز برگزار می نماید. دوره آموزش برق ساختمان، آموزش تعمیرات لپ تاپ، آموزش پکیج دیواری، آموزش لوازم خانگی، آموزش برق صنعتی برخی از دیگر دوره های پرطرفدار این آموزشگاه است.

آموزشگاه فنی برق دوره های آموزشی برق و الکترونیک را با هدف ورود نیرویی متخصص به بازار کار عالی و پردرآمد مشاغل فنی برگزار می نماید.

جهت ثبت نام در دوره های آموزشی این آموزشگاه و بهره مندی از مشاوره های رایگان همین حالا به سایت فنی برق به آدرس https://fannibargh.com/ مراجعه کرده یا با شماره 02166121029 تماس حاصل نمایید. در صورت تمایل به مراجعه حضوری نیز به آدرس تهران، میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، بعد از چهار راه فرصت شیرازی نبش کوچه مستعلی، پلاک 2، طبقه اول مراجعه نمایید.

 

4.5/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/dG6B
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.