چه کارهایی را نباید پس از خرید بلیط هواپیما انجام دهیم؟

0 277

اگر تا کنون مخاطب ما بوده باشید، حتماً دیده اید که بارها و بارها در وبلاگ قاصدک 24 و در مطالبی نظیر ” چگونه با قطار سفر راحت تری داشته باشیم؟ ” به کارهایی که انجام آنها موجب می‌شود تا سفر آرام تری را تجربه کنید، اشاره کرده ایم. اما گاه آسایش و راحتی در سفر، در پی انجام یک کار به وجود نمی‌آید بلکه دقیقاً کارهایی وجود دارند که نباید به هیچ عنوان آنها را انجام دهیم. چرا که این، انجام ندادن این کارها است که موجب می‌شود ما و همسفرانمان سفر راحت تری را در هواپیما، قطار یا اتوبوس تجربه کنیم. برای بررسی بیشتر و اطلاع از مهمترین این کارها، تنها کافی است تا با ما در ادامه مطلب ” چه کارهایی را نباید پس از خرید بلیط هواپیما انجام دهیم؟ ” همراه شوید.

نباید دارویی را برای اولین بار در هواپیما مصرف کنید

اگر بیمار هستید و نسخه جدیدی را از پزشک خود دریافت کرده اید، بد نیست بدانید که هیچ گاه نباید دارویی که تا کنون آن را مصرف نکرده اید، برای اولین بار در هواپیما میل کنید. چرا که داروهای جدید ممکن است سبب بروز حساسیت، آلرژی، به هم خوردن تعادل یا زمان خواب و مواردی از این دست شده یا عوارض دیگری را در شما بروز دهند که طبیعتاً بهتر است وقتی دچار این حالت می‌شوید، روی زمین باشید و دسترسی مناسبی به مراکز درمانی داشته باشید. همچنین استفاده از آرام بخش ها و داروهای خواب آوری که قبلاً هیچ گاه آنها را مصرف نکرده اید نیز در هواپیما توصیه نمی‌شود چرا که ممکن است این داروها به راحتی ریتم ضربان قلب شما را به هم بزنند و در شرایطی که در ارتفاع و فشاری متفاوت از سطح زمین قرار دارید برای شما مشکل آفرین شوند. بنابراین هیچ وقت نباید هیچ نوع داروی جدیدی را در طی مدت زمان پرواز خود مصرف کنید.

نباید غذایی که روی میز سرو هواپیما افتاده است را بخورید

اگر برای سفر خود یک بلیط هواپیما خریداری کرده اید حتماً شما نیز تصور می‌کنید که میز سرو غذا که به پشت صندلی جلویی شما متصل است، بعد از هر پرواز، نظافت و ضدعفونی می‌شود. اما بد نیست بدانید این میز در اغلب هواپیماها به ندرت تمیز می‌شود و یکی از آلوده ترین قسمت های موجود در کابین هواپیما است. چرا که دیده شده متاسفانه برخی از مسافران از این میز برای تعویض پوشک نوزاد خود استفاده می‌کنند و یا برخی دیگر دستمال کاغذی های آلوده و کثیف خود را بر روی آن قرار می‌دهند. بنابراین شما هر چند که ناگزیر هستید تا از این میز برای قرار دادن بسته های پذیرایی خود و مصرف آنها استفاده نمایید اما هیچ گاه نباید غذایی که روی میز سرو هواپیما افتاده است را بخورید.

نباید در هواپیما، نوشیدنی های گازدار بخورید

تغییر ارتفاع پرواز و فشار کابین ممکن است بر عملکرد دستگاه گوارش شما تاثیر بگذارد و شما را دچار مشکل کند. از این رو نباید در هواپیما، نوشیدنی های گازدار بخورید تا احیاناً دچار نفخ و دل درد نشوید. البته به دلیل تغییراتی که بدن در زمان سفر با آن مواجه است در کل بهتر است مصرف نوشیدنی های گازدار را در انواع سفر کاهش دهید. بنابراین حتی اگر قرار است با خرید یک بلیط قطار یا اتوبوس نیز راهی مقصد خود شوید بهتر است دور این نوشیدنی ها را خط بکشید.

نباید بی حرکت روی صندلی خود بمانید

اگر نمی‌خواهید تا پاهای شما دچار تورم شده و در طول پرواز دچار کمر درد یا خشکی عضلات شوید، نباید در هواپیما بی حرکت روی صندلی خود بمانید. برای این منظور بهتر است هر از چند گاهی بدون اینکه مشکلی را برای سایر همسفران خود ایجاد نمایید از جای خود بلند شوید به توالت بروید و یا چند قدمی در راهروی هواپیما راه بروید. فراموش نکنید که با این کار می‌توانید از لخته شدن احتمالی خون در پاهای خود جلوگیری نمایید و سلامت خود را در طول پرواز حفظ کنید.

نباید لباس های تنگ بپوشید

پوشیدن لباس های تنگ در طول سفر موجب می‌شود تا شما در مسیر احساس آرامش و راحتی نداشته باشید و با نشستن های طولانی مدت بر روی صندلی وسایل نقلیه دچار ناراحتی شوید. بنابراین اگر برای سفر خود یک بلیط اتوبوس یا هواپیما را خریداری کرده اید در اولین گام، یک دست لباس راحتی و یک کفش مناسب را برای خود انتخاب نمایید که بتوانید در طول سفر از آنها استفاده نمایید.

نباید از لنزهای طبی یا زیبایی استفاده کنید

در داخل کابین پرواز رطوبت زیادی وجود ندارد و قرار گرفتن در ارتفاع، این امر را تشدید می‌کند. از این رو پوست و چشمان شما در هواپیما اغلب بیشتر از سایر انواع سفر دچار خشکی می‌شود به همین جهت نباید در طی مدت زمان پرواز خود از لنزهای طبی یا زیبایی استفاده کنید و بهتر است به جای آنها از عینک استفاده نمایید تا کمتر در این خصوص دچار مشکل شوید.


در پایان یادآور می‌شویم که برای فراهم ساختن مقدمات انواع سفر خود تنها کافی است تا به وب سایت قاصدک 24 مراجعه نمایید. شما در قاصدک 24 می‌توانید انواع بلیط سفر مورد نیاز خود و همچنین بیمه مسافرتی دلخواهتان را با بهترین قیمت خریداری نمایید و حتی در کوتاهترین زمان ممکن هتل خود را نیز در سراسر کشور به صورت آنلاین رزرو کنید. فراموش نکنید که برای دسترسی ساده تر به کلیه این خدمات همچنین می‌توانید نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 را از کافه بازار دانلود و از آن برای تهیه انواع بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس مورد نظر خود استفاده نمایید.

برگرفته از:

خرید بلیط هواپیما قاصدک 24

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/Q29I
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.