فروش یو اس بی در فروشگاه یکتا الکترونیک

0 195

فروشگاه بزرگ یکتا الکترونیک پخش کننده قطعات الکترونیکی شامل کابل فلت، کابل فلکسیبل، یو اس بی، دین کانکتور و باکس هدر می باشد.

‏یو اس بی یکی از  قطعات پرمصرف در صنایع الکترونیکی می باشد که در قسمت اول به بررسی آن و ارائه توضیحاتی درباره ساختارش خواهیم پرداخت.

‏یو اس بی از لوازم و قطعات الکترونیکی بسیار پرکاربردی میباشد که در اغلب دستگاه های ارتباطی نظیر رایانه ها و سایر وسایل، پورت آن ایجاد شده است. کلمه یو اس بی درحقیقت مخفف عبارت لاتین universal serial bus می باشد.

این قطعه الکترونیکی پرکاربرد به شما امکان می دهد تا وسایل جانبی خود را به کامپیوتر متصل کنید. وسایلی مانند صفحه کلید، صفحه نمایشگر، ماوس، وب کم، دوربین‌های دیجیتالی، اسکنرها و چاپگرها، دسته‌های کنسول بازی و تلفن های همراه هوشمند همگی از جمله تجهیزات جانبی هستند که می توان آنها را از طریق پورت یو اس بی به کامپیوتر متصل نمود. یو اس بی در اغلب صنایع برقی نیز مورد استفاده قرار گرفته و به نوعی می توان این قطعه الکترونیکی را پرکاربردترین ابزار دیجیتالی نامید.

زمان اختراع و تولید اولین سری از یو اس بی به سال ۱۹۹۶ میلادی بازمی‌گردد، البته در آن زمان هنوز تکنولوژی و فناوری قطعات الکترونیکی به حد زیادی نرسیده بود و لذا از ابتدایی ترین نوع درگاه های انتقال داده به حساب می آمد. لوازم پرکاربرد الکترونیکی مانند یو اس بی در فروشگاه یکتا الکترونیک موجود بوده و می توانید آن را با اطمینان بالا خریداری نمایید؛ چراکه یکتا الکترونیک یکی از بزرگترین پخش کننده های قطعات الکترونیکی و همچنین لوازم برقی از جمله پورت‌ها و همچنین کابل های یو اس بی می باشد.

کابل‌های یو اس بی مصارف گوناگون دیگری نیز دارند و در تمامی لوازم برقی از آنها بهره‌مندی و استفاده شده است. سرعت انتقال داده ها با استفاده از یو اس بی بسیار زیاد بوده و یکی از مزیت‌های آن به شمار می‌آید.

سادگی و کارایی کابل یو اس بی نیز از دیگر مزایا و فوایدی بوده است که در همه گیر شدن و گسترش این قطعه الکترونیکی در بازار دیجیتال و صنعت برق بی‌تأثیر نبوده است.

نمونه ای از یک کابل فلت
نمونه ای از یک کابل فلت

 

کابل فلت

کابل های فلت از قطعات الکترونیکی بسیار پرکاربردی بوده که در صنعت برق و دیجیتال قابل استفاده میباشند.

کابل فلت امکان طراحی و فشرده کردن رسانه ها و داده ها را در یک کابل مسطح فراهم می‌آورد. کابل های فلت به علت طراحی تخت و صاف خود انعطاف پذیر تر از نمونه کابل های گرد هستند. کابل فلت از جمله قطعات الکترونیکی بوده است که در تولید و طراحی ربات ها، تجهیزات پردازش خودکار، موارد نظامی و استفاده های پزشکی مورد بهره وری زیادی قرار می گیرد. کابلهای فلت با شعاع خمشی کوچک و همچنین قابلیت انعطاف پذیری بالا می‌توانند تا در فضاهای فشرده و محصور به خوبی جای بگیرند. فاصله و اندازه هادی ها در کابل های فلت یکسان بوده و دقیقا با یکدیگر برابرند، اما در داخل کابل های گرد، سیم ها در درون کابل پیچ و تاب می خورند، بنابراین فاصله ها متفاوت خواهد بود و دائماً دستخوش تغییراتی می گردند. نتیجه این است که کابلهای تخت و فلت عملکرد الکتریکی بهتری نسبت به کابل های گرد دارند. در این قطعات الکترونیکی سرعت جریان و انتقال سیگنال ها سریع تر بوده و میزان انحراف و تزویج بسیار کم می‌شود، علت آن نیز مسیر مستقیم و صافی بوده که جریان الکتریکی در درون کابل فلت می‌پیماید.

یکی دیگر از مزیت های کابل فلت که نسبت به سایر قطعات الکترونیکی و ابزار برقی مثل کابل گرد سنجیده و ارزیابی می شود تعمیر آسان و ساده آن خواهد بود، زیرا آسیب و ایراد در هر قسمت از این کابل به راحتی و آسانی قابل مشاهده بوده و در نتیجه تعمیر و اصلاح آن نیز راحت تر و با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.

تنوع محصولات عرضه شده در فروشگاه یکتا الکترونیک به قدری زیاد بود که عملاً تمامی نیازهای مصرف کنندگان به لوازم و قطعات الکترونیکی به طور کامل رفع و رجوع خواهد شد. کالاهای فروخته شده در این فروشگاه همواره با بهترین کیفیت همراه بوده و جزو برترین فروشگاه ها در صنعت برق به شمار می آیند. یکتا الکترونیک نامی آشنا در حوزه پخش قطعات الکترونیکی نظیر یو اس بی و یا کابل های فلکسیبل و کابل های فلت می باشد. محصولات ارائه شده در این فروشگاه نظیر کابل‌های یو اس بی، بسیار زیاد و متنوع هستند و ما در این مقاله قصد داریم تا به اختصار با تعدادی از آنها بیشتر و بهتر آشنا شویم.

 

تصویری از دین کانکتور
تصویری از دین کانکتور

 

کابل فلکسیبل

کابل های فلکسیبل نیز نوعی از قطعات الکترونیکی انعطاف‌پذیر بوده که جزو مهمی از وسایل و ابزار صنعت برق به شمار می آیند و بسیاری از ما به سختی می توانیم بین کابل فلکسیبل و کابل معمولی تفاوت قائل شویم.

بیشتر کابل های مورد استفاده در حوزه‌های مختلف الکترونیکی انعطاف پذیر هستند اما با توجه به این نکته  که همه کابل های نسبتا انعطاف پذیر در دسته کابلهای فلکسیبل قرار نمی گیرند، لذا نمی توانیم راجع به آن ها تمایزی صحیح قائل شویم. برخلاف کابل های معمولی کابل های فلکسیبل، ابزاری می‌باشند که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا طراحی و تولید می‌شوند و عملکردی با کیفیت بالا را حتی در بدترین شرایط  نیز تضمین می کنند. در حالت ایده‌آل بایستی تا از  کابل های فلکسیبل در پروژه‌هایی استفاده شود که به قابلیت‌های خمش شدید و دامنه وسیعی از حرکت نیاز دارند. فروشگاه یکتا الکترونیک پخش کننده قطعات الکترونیکی نظیر یو اس بی و کابل های فلکسیبل می باشد. اساساً کابل های فلکسیبل می‌توانند بدون هیچ آسیب و ضربه ای خم شده و یا به عبارت ساده‌تر تا جایی که قصد دارید کشیده و به دور خود پیچیده و تایید شوند. موارد حضور و استفاده از این قطعات الکترونیکی در پروژه‌های گسترده‌ای می باشد. دستگاه های پردازش داده، رباتیک، خطوط مونتاژ و شبکه‌های اتوماسیون همگی از کابل فلکسیبل در طراحی های خود استفاده می کنند. انواع مختلفی از کابل های فلکسیبل وجود دارند که هر کدام برای استفاده های مختلفی طراحی و تولید گشته اند.

علاوه بر این موارد لازم است تا توجه داشته باشید که انعطاف پذیری کابل فلکسیبل ممکن است دارای درجه بندی متفاوتی باشد. در طراحی کابل های فلکسیبل از سه مورد برای انعطاف پذیرتر کردن کابل استفاده شده است؛ نوع هادی مورد اول می باشد. مورد دوم مواد محافظ و عایق و مورد سوم نیز ترکیبات مورد استفاده در ساخت کابل بوده که سبب انعطاف پذیر تر شدن کابل فلکسیبل خواهند شد.

 

دین کانکتور و باکس هدر

باکس هدر از قطعات الکترونیکی بوده که در فروشگاه یکتا الکترونیک عرضه می گردد، همچنین دین کانکتور نیز از لوازمی می باشد که در صنعت برق کاربرد بسیاری داشته و می توانید آن را در فروشگاه یکتا الکترونیک خریداری نمایید.

باکس هدر
باکس هدر
5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/GyjP
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.