موزه آینده دبی

0 367

دبی شهری توریستی با مدرن ترین امکانات و پروژه های لاکچری ساختمان خراش هایی بلند و جاذبه های طبیعی بسیار زیاد یکی از مقاصد پرگردشگر در خاورمیانه شناخته شده است. یکی از جدیدترین جاذبه های گردشگری دبی موزه آینده دبی می باشد. که در بیست ودوم فوریه 2022 افتتاح شد. این موزه شگفت انگیز موزه ای متفاوت نسبت به تمام موزه هایی که تا بحال دیده و شنیده بودید می باشد. موزه آینده دبی 50سال آینده را به ما نشان می دهد و مارا به آینده نزدیکتر می کند. موزه آینده پنج بخش مختلف از آینده‌ سفرهای فضایی و زندگی در فضا، تغییرات آب‌وهوایی و اکولوژی، سلامت، بهداشت، و معنویت را به تصویر می کشد. دراین مقاله آس چارتر جذاب ترین موزه در دبی را به شما معرفی می کند تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا با موزه آینده دبی بیشترآشنا شویم. شما می توانید از سایت آس چارتر بلیط هواپیما تهران دبی را تهیه نمایید.

موزه آینده دبی

معرفی موزه آینده دبی

موزه آینده دبی مساحتی حدود 17000 هزارمتر مربع دارد، اولین موزه در خاورمیانه است که دارای گواهی نامه پلاتنیوم برای مدیریت انرژی را داراست. ساخت این موزه حدود 9 سال به طول انجامید. این موزه بخاطر داشتن معماری فوق العاده اش یکی از 14 موزه زیبای جهان شناخته شده است. همچنین موزه اینده بالاترین رتبه ساختمان های سبز برای طراحی محیطی را دریافت کرده است. این موزه از بخش تپه سبز که نماینگر استواری، ماندگاری و ریشه داشتن در مکان و زمان و تاریخ و فضای بالای ساختمان نشانگر قدرت بشر و ذوق هنری و توانایی برای خلق و ایجاد بنایی در هارمونی با محیط پیرامونش می باشد و بخش توخالی ابتکار و نو آوری را به نمایش می گذارد. موزه آینده دارای 7 طبقه بدون ستون می باشد، بخش های مختلف آن شامل یک طبقه اداری در بالای تریبون که باز از سه سالن اجتماعات، خرده فروشی و پارکینگ تشکیل شده است. 6 نمایشگاه نیز در این موزه وجود دارد. در موزه آینده از آخرین تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، آنالیز داده‌ها، هوش مصنوعی و تعامل انسان با ماشین بهره می ‌برد و تمام محتوای آن توسط متخصصان تهیه می‌شود.

معماری موزه آینده

موزه آینده در کنار برج های زیبای امارات خیابان شیخ زاید منظره ای فوق العاده جذابی را به وجود آورده است که معماری آن توسط استدیوی معماری killa design طراحی و و توسط  buro happold مهندسی شده است. موزه آینده دبی همانندی چشمی با روکش از فولاد ضد زنگ و پوسته ای نرم و یکپارچه طراحی شده است. درساخت نمای اصلی آن از شیشه و استیل استفاده شده است. بر روی پنجره های این پوسته با خطاطی عربی توسط هنرمند اماراتی متاربن لاهج  طراحی شده اند او شعر هایی از آل مکتوم معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات و حاکم دبی درباره آینده را به زیبایی نوشته وطراحی کرده است، که از داخل آن نیز قابل مشاهده می باشد. مضمون این متن که به زبان عربی طراحی شده ( آینده  متعلق به کسانی است که می توانند آن را تصور کنند، طراحی کنند و اجرا کنند.) این متن یکی از سه نقل قول آل مکتوم  می باشد. در ساخت این موزه  از برترین تکنولوژی روز دنیا از بهترین ابزارهای ماشینی وکامپیوتری استفاده شده است، این موزه از هزاران مثلث فولادی که به هم متصل شده است و نمای ظاهری آن  شامل: پنجره ها، سیستم عایق سازی و ضدآب سازی به صورت یکپارچه طراحی و ساخته شده است. انرژی مورد نیاز این موزه از طریق انرژی خورشیدی تامین می شود. فضای تو خالی در وسط این بنا به آن ظاهری شبیه به چشم بخشیده است.

موزه آینده دبی

بخش داخلی موزه آینده دبی

بخش داخلی موزه آینده از هفت طبقه تشکیل شده است، که سه طبقه از این موزه به توسعه مهندسی زیستی، اکوسیستم ها، سلامت رفاه و منابع فضای بیرونی اختصاص یافته است. در طبقه چهارم  یک جنگا واقعی طراحی شده است در طبقه دوم  پهبادها و ماشین های خودران و سگ های رباتیک نمایش داده می شود و در طبقه پنجم پایگاه فضایی مورد تایید ناسا طراحی شده است. در این موزه نمایشگاه ها در پشت شیشه قرار ندارند، در واقع تعاملی هستند. در طبقات دیگر آن فناوری های اینده  مانند: آب، غذا، انرژی، حمل و نقل و سلامت پرداخته است و طبقه اخر به کودکان قرمانان آینده اختصاص داده شده است، که سه مضمون اصلی تصورکردن، طراحی و خلق کردن نمایش داده می شود. در این نمایشگاه کودکان بین 3 تا 10 دسال می توانندبا تجربه جهان باز در محیط قهرمانان لذت ببرند. برای سفر به دبی می توانید از سایت اس چارتر بلیط لحظه آخری مشهد دبی را رزرو نمایید.

هدف از ساخت موزه آینده دبی

موزه آینده دبی یکی از خلاقانه ترین ساختمان های جهان و داشتن پیشرفته ترین نیروی مهندسی و یک طراحی فوق العاده و منحصر بفرد و پیچیده می باشد. دبی امروزه یکی از ثروت مندترین شهرهای خاورمیانه شناخته شده است، که دارای اهمیت استراتژیکی است، توسعه فرهنگی یکی از اهداف اسراتژی دولتمردان دبی می باشد که دبی را پایتخت گردشگری فرهنگی تبدیل کنند و صنعت گردشگری دبی را افزایش بدهند. موزه آینده ایده ای مبتکرانه برای ایجاد یک قطب جهانی در گردشگری دبی می باشد.

جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه آینده

دبی یکی از زیباترین شهرهای امارات که از جاذبه های گردشگری منحصر به فردی برخوردار است، در کنار موزه آینده پارکی قرار دارد که 80 نوع گیاه در داخل این پارک کاشته شده است و به سیستم خودکار ابیاری پیشرفته و بازیافت آب مجهز می باشد. در این پارک پارکینگی برا خودروهای برقی وجود دارد که بازدید کنندگان از موزه آینده می توانند در هنگام بازدید از موزه وسایل نقلیه برقی خود را شارژ کنند. جاهای دیدنی دیگرمانند: منطقه و قلعه تاریخی الفهیدی، موزه سکه، دیوار قدیمی و تاریخی دبی، معبد هندو، برج خلیفه، دبی مارینا، موزه شهرداری، گالری مجلس، خانه سیخ سعید آل مکتوم و مسجد جمیرا الکبیر، مرکزتجاری واداری الثانیه، پیست مسابقات نادالشبا که از جاذبه های بی نظیری است. که مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود کشانده است. در ادامه به معرفی چند مورد از این جاهای دیدنی می پردازیم.

موزه آینده دبی

پیست مسابقه ناد الشبا

پیست مسابقه نادالشبا یکی از جاذبهای دیدنی  ویک مرکز مسابقه بزرگ و معروف در نزدیکی موزه اینده می باشد، این پیست دارای یک زمین خاکی حدود 2200 متر و یک زمین چمن در مرکز آن قرار دارد که در آن بازی گلف انجام می دهند. پیست نادالشبا در سال 1986 بعنوان یک پیست اسب دوانی افتتاح شد، و در سال 2009 این پیست تخریب شد و اکنون بعنوان بخشی از تاسیات میدان مسابقه است.

مرکزتجاری و اداری الثانیه

یکی از مدرن ترین و زیباترین مراکز خرید دبی مرکز خرید تجاری اداری الثانیه است، این مرکز خرید مغازه ها و فروشگاه های زیادی را در خود جای داده است، در این مرکز خرید تجاری انواع شیک ترین برندهای روز دنیا و البته گران ترین محصولات و فروش انواع لوازم مانند: کیف، کفش، انواع پوشاک دراین مرکز وجود دارد، این مرکز خرید با چشم انداز بی نظیر و زیبایی دارای امکانات تفریحی و رفاهی مانند: غذاخوری، هتل و پارکینگ می باشد.

هزینه ورودی به موزه آینده دبی

هزینه ورود کودکان زیر سه سال رایگان می باشد و هزینه بزرگسالان به موزه آینده دبی 145 درهم امارات حدود 1.110.000 تومان می باشد.

مسیر دسترسی به موزه آینده دبی

دبی، خیابان شیخ زاید، موزه آینده دبی

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/nE9Q
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.