بازارهای منطقه جلفا

0 663

در کنار رودخانه ارس در شهر جلفا آذربایجان شرقی بازارچه های مرزی در سال 1373 فعالیت خود را آغاز کردند. این بازارچه ها امروز به یک منطقه آزاد گردشگری تبدیل شده است، از زمانی که این منطقه به منطقه آزاد تبدیل شد بازارچه های مرزی بین ایران و مرزنخجوان افزایش یافتند و مراکز خرید زیادی در این منطقه احداث شد، در این بازارها تمام اجناس و محصولات اصل و اورجینال، انواع لوازم خانگی، وسایل ورزشی، تجهیزات سفر، انواع پوشاک، مواد خوراکی و… به فروش می رسند. منطقه آزاد ارس جلفا بعد از کیش دومین منطقه آزاد مهم ایران شناخته می شود، که مراکز تجاری ارزان و گرانی را در خود جای داده است.  در ادامه با آس چارتر همراه باشید تا به مراکزخرید و بازارهای جلفا آَشنا شوید. آس چارتر این امکان را به شما می دهد تابا کمتر ازسه دقیقه بلیط چارتر خود را تهیه نمایید.

مجتمع تجاری سهند

مجتمع تجاری سهند یکی از مجتمع های خرید در جلفا می باشد. این مجتمع دو طبقه و دارای 100 مغازه می باشد و همچنین امکاناتی مانند: رستوران و کافی شاپ دارد.

ساعات کار مجتمع تجاری سهند: ساعات کاری این مجتمع از 9 صبح تا 9 شب می باشد.

آدرس مجتمع تجاری سهند: آذربایجان شرقی، جلفا، خیابانساحل هفتم، نزدیک کلیسای سنت استپانوس، مجتمع تجاری سهند

 مجتمع تجاری لاچین سنتر

یکی دیگر از مراکزخرید تجاری جلفا مجتمع تجاری لاچین سنتر می باشد. این مجتمع دارای 2 طبقه و حدود 250 مغازه دارد و جزء بزرگترین مجتمع های منطقه آزاد ارس محسوب می شود. سقف این مجتمع تماما از شیشه است که جلوه ی خاصی به معماری این مجتمع بخشیده است.

ساعات کاری مجتمع تجاری لاچین سنتر: از 8 صبح تا 11 شب ساعات فعالیت اینمجتمع می باشد.

آدرس مجتمع تجاری لاچین سنتر: آذربایجان، جلفا، جاده کلیسا، نرسیده به پارک کوهستان، جنب مجتمع تجاری سهند

مجتمع تجاری بین المللی ستارخان

این مجتمع بین المللی یکی از بزرگترین بازارهای منطقه جلفا می باشد، مساحت این مجتمع حدود 24 هزار مترمربع در سه طبقه و 360 مغازه و همچنین شامل: مرکز بازی و رستوران و کافی شاپ، هایپرمارکت و فست و فود و پارکینگ نیز می باشد. در این مجتمع اکثر مغازه ها فروشنده اقلام خوراکی با برندهای ( اتی، اولکر، کریستال…)هستند، و همچنین در این مجتمع محصولات دیگری همچون: لوازم آرایشی و بهداشتی، موادشوینده با برندهای ( فینیش، پرچوز، جیف و…)، انواع پوشاک راحتی و مجلسی با برندهای معروف جهانی( تکنو،کوتون، ال سی وای کی کی، پولکان، سکسان، شرلی، الیتولو…) کفش و لباس های اسپرت با برندهای( تامی لایف، پوما و…)، چمدان و ظروف آشپزخانه با برندهای ( تفال، کرکماز، شفر و…) نیز وجود دارد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما مشهد تبریز در مشهد می باشد.

ساعات کار مجتمع تجاری بین المللی ستارخان: 9 صبح تا 10 شب ساعت فعالیت مجتمع ستار خان می باشد.

آدرس مجتمع تجاری بین المللی ستارخان: استانآذربایجان شرقی، جلفا، جاده کلیسا، نرسیده به پارک کوهستانی 12، مجتمع تجاری بین المللی ستارخان.

مجتمع تجاری مشاهیر اذربایجان

یکی دیگر از مجتمع های تجاری جلفا مجتمع تجاری مشاهیر آذربایجان است که مساحتی حدود18000 متر مربع با زیربنایی حدود 31000 متر مربع در 3 طبقه بنا شده است. این مجتمع دارای 600 واحد تجاری می باشد. و همچنین شامل رستوران و فود کورت نیز می باشد. در این مجتمع تجاری انواع پوشاک، کیف وکفش، لوازم ارایشی وبهداشتی، عطر و ادکلن، موادشوینده، مواد خوراکی، لوازم خانگی و تزئینی و… به فروش می رسد.

ساعات کار مجتمع مشاهیر: 9 صبح تا 9 شب ساعات کار مجتمع تجاری مشاهیر می باشد.

آدرس مجتمع تجاری مشاهیر: آذربایجان، خیابان ساحل هفتم، نزدیک کارخانه آمیکو، مجتمع تجاری مشاهیر.

بازار مرزی روس ها جلفا

بازارچه روس ها اولین بازارچه ی مرزی بود که در سال 1373 در مرکز شهر جلفا ودر جنوب رود ارس احداث شد. در گذشته این بازار بصورت کانکس بود و در آن اجناسی که از روسیه آئرده می شد به فروش می رسید، این کانکس ها بعد از فروپاشی حکومت شوروی جمع شد و در طی بازسازی هایی که شد این مجتمع به شکل امروزی تغییر یافت. در این بازار اجناس چینی و ترک شامل: پوشاک زنانه ومردانه، مایع ظرفشویی، اوازم بهداشتی شخصی، شامپو، قرص ماشین ظرفشویی و اقلام خوراکی وادراتی که از کشورهای ارمنستان و ترکیه صادر می شوند به فروش می رسد.

ساعات کاری بازارمرزی روس ها: همه روزه ساعت 9 صبح تا 5 عصر می باشد.

آدرس بازار مرزی روس ها: استان آذربایجان شرقی، جلفا، خیابان گمرک، نزدیک پل چوبی در مرزنخجوان، بازار مشترک مرزی روس ها.

بازار آراز جلفا

بازار آراز با معماری سنتی یکی از قدیمی ترین بازارهای جلفا می باشد، غرفه های داخل این بازار هم ظاهری سنتی دارند و در این بازار انواع پوشاک، شال و روسری، لوازم خانگی و آشپزخانه، اسباب بازی، لوازم آرایشی و بهداشتی و… ب فروش می رسند. این بازار در نزدیکی بازار روس ها، بازارجلفا، سیتی سنتر و… می باشد.

ساعات کاری بازار آراز: این بازار از ساعت 9 صبح تا 10 شب می باشد.

آدرس بازار آراز: آذربایجان، جلفا، خیابان ولایت فقیه، بازارآراز، پلاک 33.

از کدام بازار چه بخریم؟

بازار گردی یکی از گزینه هایی است که در سفر بسیار جذاب است، اکثرا برای تهیه اجناس و محصولاتی که نیاز دارن ممکن است کمی سر درگم شوند و فرصت کافی هم برای بازار گردی نداشته باشند. چند مورد از بازارها و مجتمع های خرید و محصولات هر بازار در جلفا را برای شما معرفی کردیم. برای راحتی شما در ادامه توضیح مختصری برای شما خواهیم داد که جنس و محصول مورد نیازتان را در کمترین زمان از کجا تهیه نمایید. به طورمثال: اگر به دنبال لباس های مجلسی هستید می توانید به بازار روس ها مراجعه فرمایید، اگر لباس بچگانه می خواهید به سیتی سنتر بروید. اگر برای خرید جهیزیه و محصولات خانگی  ولوازم آشپزخانه بازار آراز و سیتی سنتر بهترین گزینه می باشد. انواع محصولات شوینده و بهداشتی و ارایشی نیز در بازارآراز، سیتی سنترو بازار روس ها وجود دارد که می توانید تهیه کنید.

جاذبه های دیدنی در جلفا

در سفر به جلفا در کنار خرید و بازارگردی می توانید از جاهای دیدنی این شهر نیز دیدن نمایید مکان های دیدنی جلفا شامل: حمام تاریخی، زیپ لاین و کلیسای چوپان، کلیسای سنت استپانوس، آبشار آسیاب خرابه، سد ارس و رود ارس، آتشفشان کیامکی و کاروانسرای خواه نظر می باشد. در ادامه چند مورد از این جاهای دیدنی را برای شما معرفی می کنیم.

آتشفشان کیامکی

آتشفشان کیامکی در 10 کیلومتری جنوب شهر جلفا قرار دارد، که یکی از جاذبه های شهر مرزی جلفا می باشد، ارتفاع این آتشفشان به 3348 متر می رسد. این آتشفشان در کوهستان کیامکی قرار دارد و که یک آشتفشان خاموش می باشد، که برای حیواناتی وحشی همچون: یوزپلنگ، بزوحشی، گوزن بصورت پناهگاه درامده است.

رود ارس

رود ارس یکی ار مهمترین و بزرگترین رودهای ایران است که از کوههای آرارات ترکیه سرازیر می شود و از منطقه آزاد ارس و شهرستان های مرند، گرمی، ماکو واهرو استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی عبور می کند و در نهایت به بزرگترین دریاچه جهان (دریاچه خزر) می پیوندد. سد ارس بر روی بستر این رودخانه در زمان اتحاد جماهیر شوروی با بهره برداری مشترک در میان مرز دو کشور ایران و آذربایجان احداث شد، سد ارس بزرگترین دریاچه پشت سد در ایران می باشد که یک منظره زیبا و جذابی را به وجود آورده است، که گردشگران زیادی برای بازدید از این منظره زیبا راهی این سد می شوند و همچنین در کنار رودخانه ارس که از شهرها زیادی می گذرد زیباترین و بکرترین جاذبه های دیدنی را به وجودآورده است که بسیار رویایی و دیدنی می باشد.

4.3/5 - (3 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/ONzQ
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.