معرفی کابینت با مناسب ترین قیمت

0 602

تنوع مدل ها و روکش های کابینت در چند دهه اخیر بیشتر شده است. می توان پیشرفت تکنولوژی و فناوری های ساخت کابینت و همچنین تقاضای مشتری را از دلایل این تنوع دانست. برای مثال دستگاه های زیادی برای طراحی های روی بدنه کابینت به وجود آمده اند. همچنین برای روکش های مختلفی که در سبک های مختلف کابینت به وجود آمده اند، دستگاه های مختلفی اختراع شده اند. دلیل دیگر تغییر در مد و دکوراسیون آشپزخانه است.

اگر مایل باشید تا تغییری در دکوراسیون آشپزخانه خود ایجاد کنید، می توانید از کابینت ها شروع کنید. بیشترین بخش دکور و فضای آشپزخانه توسط کابینت ها پوشانده می شود. بنابراین تعویض آن می توانید تاثیر بسزایی در دکور محیط داشته باشد. حال که تصمیم به تغییر کابینت ها در آشپزخانه کرده اید، لازم است تا با انواع سبک های کابینت آشنا شوید و مناسب ترین کابینت را از نظر قیمت انتخاب کنید.

انواع سبک های کابینت آشپزخانه چیست؟

در گذشته از کابینت های چوبی برای آشپزخانه ها استفاده می شده است. اما امروزه در کابینت ها از روکش های متنوعی و در سبک های متفاوتی استفاده می شود. انواع سبک های کابینت آشپزخانه، عبارت اند از:

  1. کلاسیک
  2. مدرن
  3. نئوکلاسیک

کابینت های چوبی در دسته بندی سبک کلاسیک قرار دارد. کلاسیک به معنای هنر قدیمی است. سطح کابینت کلاسیک دارای منبت کاری و حکاکی است. شما در هنگام خرید کابینت و سفارش آن می توانید طرح مد نظر خود را انتخاب کنید. از طرفی دیگر سبک دیگری از کابینت آشپزخانه وجود دارد، که مدرن نامیده می شود. در کابینت های مدرن بر خلاف کلاسیک، طراحی روی بدنه و درب ها دیده نمی شود. ظاهر آن بسیار ساده است. همچنین روکش هایی که در کابینت مدرن استفاده می شود، براق و شفاف هستند و در کارخانه ها تولید می شوند.

در این چند سال اخیر سبک دیگری از کابینت وارد بازار شده است که نئوکلاسیک نام دارد. این سبک ترکیبی از کلاسیک قدیمی و مدرن است. حال این سوال پیش می آید که چگونه؟ کابینت نئوکلاسیک ظاهری شبیه به کلاسیک دارد. یعنی در سطح کابینت می توانید از حکاحی های قدیمی استفاده کنید اما در ساده ترین حالت ممکن. یکی دیگر از ویژگی های کابینت نئوکلاسیک ارتفاع بلند و جادار بودن آن است که از سبک مدرن الهام گرفته شده است.

مدل های کابینت آشپزخانه ارزان قیمت کدام اند؟

برای هر کدام از سبک های ذکر شده کابینت آشپزخانه، روکش های مختلفی استفاده شده است. برای مثال در سبک کلاسیک از روکش های چوب طبیعی و pvc استفاده می شود. در کابینت های مدرن از روکش های براقی که مانند شیشه هستند مثل هایگلاس، لامی گلاس و پلی لاک استفاده می شود.

معروف ترین مدل های کابینت نئوکلاسیک سبک های انزو، پلی اورتان و پست مدرن هستند. در کابینت انزو از رنگ های پولیشی و روکش pvc استفاده می شود. این کابینت دارای بیشترین قطر بدنه در بین تمامی مدل های مختلف کابینت است. بنابراین قیمت کابینت آشپزخانه انزو بالاتر است. یکی از عواملی که در خرید کابینت آشپزخانه باید در نظر داشته باشید، بودجه شما است. بنابراین ما اینجا برای شما لیستی از کابینت ها را مناسب ترین قیمت آورده ایم. این کابینت ها به شرح زیر است:

  • کابینت هایگلس
  • کابینت ام دی اف
  • کابینت ممبران
  • کابینت پلی اورتان

در ادامه توضیحی در رابطه با این کابینت ها به شما ارائه می دهیم.

کابینت هایگلاس

های گلاس از معروف ترین روکش های مدرن است. کابینت هایگلاس سطح شیشه ایی و براقی دارد که می تواند نور را بازتاب کند. این موضوع سبب می شود تا با بازتاب نور محیط بزرگتر دیده شود. روکش های کابینت هایگلاس توسط چسب هایی قوی به مغزی می چسبد. در این مدل کابینت از mdf برای مغزی بدنه استفاده می شود. ام دی اف تکه چوب های ریز و درشت است که توسط چسب های قوی و تحت گرما فشرده می شود.

در انتخاب رنگ کابینت هایگلاس، دست شما باز است و هیچ محدودیتی ندارید. می توانید کابینت های گلاس را رنگ های مختلفی و یا حتی ترکیب رنگ های متفاوت سفارش دهید. همچنین سبک دیگری از کابینت مدرن وجود دارد که از روکش های چرمی در سبک کابینت استفاده می شود. می توان کابینت های گلاس را همراه با روکش های چرمی نیز سفارش دهید.

کابینت ام دی اف

همانطور که ذکر شده mdf تکه چوب های زیر و درشت است. چوب ها به وسیله چسب های قوی و مخصوص و تحت گرما و فشار زیاد، به همدیگر می چسبند. در بدنه تمامی سبک های کابینت می توانید از ام دی اف استفاده کنید. بعضی از افراد نیز بدنه کابینت را با چوب طبیعی سفارش می دهند. در این صورت هزینه زیادی را برای کابینت آشپزخانه باید پرداخت کنید.

علاوه بر بدنه می توانید از ام دی اف به عنوان روکش کابینت ها نیز استفاده کنید. کابینت هایی با روکش mdf مقرون به صرفه ترین کابینت در سبک مدرن و در کل در بین تمامی مدل های کابینت آشپزخانه است. ورق های ام دی اف، ابزار خوری خوبی دارند و می توانید در طرح های مد نظر خود آن ها را سفارش دهید. اما دقت داشته باشید که انتخاب طرح دقت کنید و ساده ترین آن ها را انتخاب کنید. از دیگر ویژگی های سبک ام دی اف، رنگ بندی است. مانند کابینت هایگلاس در انواع رنگ ها سفارش گرفته می شوند.

کابینت های ام دی اف به آسانی تمیز می شوند. برای تمیز کردن ان ها نیازی به مواد شوینده اسیدی و قوی ندارید. می توانید با یک دستمال نمدار آن ها را تمیز کنید. ام دی اف در برابر رطوبت مقاومت بالایی نیز دارد.

کابینت ممبران

ممبران از کابینت های سبک کلاسیک است. در بین سبک کلاسیک، قیمت روز کابینت پایین تر است. این کابینت از بدنه ام دی اف و روکش pvc تشکیل شده است. از آن جایی که ممبران در دسته بندی کلاسیک قرار دارد، بنابراین دارای طراحی و حکاکی در بدنه است. این طرح ها روی ام دی اف و به وسیله دستگاه cnc انجام می شود. بعد از انجام طرح ها، روکش پی وی سی به وسیله چسب روی ام دی اف قرار می گیرد. در این مرحله برای محکم شدن روکش روی ام دی اف از پرس وکیوم نیز استفاده می شود. به همین دلیل کابینت های ممبران را وکیوم نیز می نامند.

دیگر کابینت های سبک کلاسیک از چوب طبیعی ساخته می شوند. مانند کابینت روکش چوب و تمام چوب. کابینت روکش چوب، سبکی از کابینت با بدنه ام دی اف و روکش چوب طبیعی است. همچنین کابینت تمام چوب، تماما از دب های چوبی ساخته شده است. بنابراین می توان گفت کابینت ممبران در سبک کلاسیک ارزان ترین کابینت محاسبه می شود.

کابینت رنگی پلی اورتان

پلی اورتان در واقع یک رنگ پوششی است. این رنگ در مرحله آخر کار روی ام دی اف قرار می گیرد. کابینت پلی اورتان در دسته بندی سبک نئوکلاسیک قرار دارد. همانطور که گفتیم کابینت نئوکلاسیک دارای ظاهری شبیه به کابینت کلاسیک است اما در واقع طراحی های ساده تری دارد.

طراحی نیز توسط دستگاه cnc روی ام دی اف کار می شود. بعد از آن رنگی پلی اورتان روی کار کشیده می شود. مراحل این رنگ آمیزی شامل 6 مرحله در تعداد دفعات است. این کار مقاومت کابینت را بالا می برد.

 

4.7/5 - (13 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/TnZI
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.