چطور از اسپری تثبیت کننده آرایش استفاده کنیم؟

0 376

استفاده صحیح از اسپری تثبیت کننده آرایش موجب ماندگاری بیشتر آرایش شما خواهد شد. در واقع با کمک تثبیت کننده‌های آرایش، عواملی نظیر عرق کردن و فعالیت بدنی آرایش شما را دستخوش تغییر نخواهد کرد. البته انتخاب درست در این زمینه نیز بسیار مهم است. خوشبختانه استفاده از تثبیت کننده‌های آرایش بسیار ساده بوده و نیاز به تخصص بالایی ندارد.

بنابراین شما بدون هیچ دغدغه‌ای به‌راحتی می‌توانید این دسته از محصولات آرایشی را جهت افزایش و تثبیت زیبایی خود استفاده کنید. اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه نحوه مصرف فیکس دارید، پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای مطالب همراه ما بمانید. زیرا در این مقاله از مو تن رو قصد داریم در رابطه با این موضوع برای شما صحبت کنیم.

اسپری تثبیت کننده آرایش چیست؟

اغلب خانم‌ها به زیبایی ظاهری خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و طبق عادت هر روز یک یا حتی چند ساعت از وقت خود را صرف آرایش می‌کنند. اما یکی از معضلات مهمی که اکثرا با آن مواجه هستند، این است که خیلی زود همه زحمت‌های آن‌ها به هدر رفته آرایشی که آن همه برایش وقت صرف می‌کنند به هم می‌ریزد.

مطمئنا شما نیز این تجربه را دارید و برای رهایی از آن به دنبال چاره هستید. خوشبختانه در حال‌حاضر با استفاده از پرایمرها و تثبیت کننده‌های آرایش شما می‌توانید ساعت‌های آرایش چهره خود را با همان کیفیت اولیه حفظ کنید. تثبیت کننده‌ها آرایش شما را فیکس کرده و مانع از جذب یا بهم ریختگی آن می‌شود.

این محصول آرایشی هم به صورت پودری و هم اسپری وجود دارد. بنابراین برای کسب نتیجه رضایت‌بخش باید بتوانید متناسب با پوست خود گزینه مناسب را انتخاب کنید.

چند نکته مهم برای انتخاب تثبیت کننده مناسب

همانطور که در مطلب قبلی نیر عنوان کردیم در حال‌حاضر فیکس‌تورها با تنوع بسیار بالایی در دسترس هستند. پس برای دریافت نتیجه مطلوب باید از بین موارد موجود گزینه متناسب و سازگار با پوست خود را انتخاب کنید. برای این منظور باید به چند نکته مهم که شامل موارد زیر هستند توجه داشته باشید.

·       انتخاب تثبیت کننده متناسب با پوست

پوست صورت ممکن است خشک، چرب و مختلط باشد. هر کدام از موارد نام برده لوازم آرایشی مخصوص به خود را دارند. این امر در رابطه با فیکس‌تورها نیز صادق است و متناسب با هر پوستی تثبیت کننده مخصوص در بازار وجود دارد.

به عنوان مثال اگر شما پوست خشکی دارید، باید از خرید تثبیت کننده‌های حاوی الکل خودداری کرده و به سراغ مواردی بروید که مرطوب کننده و آبرسان دارند. اما اگر پوست شما چرب است، باید از خرید تثبیت کننده آرایشی حاوی روغن و چربی اجتناب کنید. خرید آبرسان ژوت یا تثبیت کننده باید کاملا آگاهانه و متناسب با نیاز و نوع پوست صورت بگیرد.

·       توجه به آب و هوا

یکی از مهمترین مواردی که آرایش و میکاپ صورت را تحت تاثیر قرار می‌دهد، آب و هوای گرم است. زیرا تعریق زیاد موجب می‌شود، آرایش صورت به‌طور کامل به هم بریزد. بنابراین بهترین گزینه برای روزهای گرم انتخاب بهترین پودر فیکس یا اسپری تثبیت کننده ضد تعریق و خنک است.

اما در هوای سرد شرایط فرق می‌کند. زیرا برای تثبیت هرچه بیشتر آرایش صورت باید به سراغ فیکس‌های حاوی آبرسان بروید. البته در حال‌حاضر انواع آبرسان الارو در بازار وجود دارد که استفاده از آن‌ها برای فصول سرد بسیار مناسب بوده و مانع از خشک و چروک شدن پوست می‌شود.

·       انتخاب فیکس‌تور متناسب با آرایش

تثبیت کننده‌های آرایش باید سازگار با سبک آرایش شما باشند، به‌عنوان مثال اگر شما آرایش مات یا لایت را بیشتر می‌پسندید و اغلب به این شکل آرایش می‌کنید، باید به سراغ تثبیت کننده‌های اسپری مات و بدون براقی بروید. در غیر این صورت برای مرطوب و براقی آرایش چهره خود باید از فیکساتورهای براق متناسب با جنس پوست خود استفاده کنید.

·       انتخاب فیکس حاوی SPF مناسب

حفظ سلامتی پوست بسیار مهم است. بنابراین در کنار اهمیت به کیفیت آرایش، باید روش‌های محافظت از پوست در برابر عوامل آسیب‌رسان را نیز در نظر بگیرید. نورخورشید از جمله مواردی است که به شدت سلامت پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به این ترتیب شما با یک تیر دو نشان را هدف می‌گیرید. همچنین اگر مدت زمان ماندگاری شما در معرض نور خورشید طولانی است، باید اسپری تثبیت کننده خود را نیز به همراه داشته باشید و در بازه زمانی استاندارد از آن استفاده کنید.

چطور از اسپری تثبیت کننده آرایش استفاده کنیم؟

استفاده درست از تثبیت کننده آرایش بسیار مهم بوده و با کیفیت آرایش شما ارتباط کاملا مستقیمی دارد. از این‌رو پس از انتخاب فیکس صورت مناسب شما باید بتوانید از آن به‌شکل درست استفاده کنید. در ادامه مطالب گام به گام استفاده درست و کاربردی از فیکس‌ها را توضیح خواهیم داد.

·       زیرسازی یکنواخت صورت با کمک فیکس و اسفنجی

معمولا برای کسب نتیجه مطلوب باید قبل از شروع به آرایش به استفاده از تثبیت کننده روی بیاورید. البته استفاده از این دسته از محصولات پس از تکمیل آرایش نیز مفید بوده و ماندگاری میکاپ صورت را ارتقا می‌بخشد.

برای شروع به‌کار ابتدا باید مقداری پودر یا اسپری فیکس را روی اسفنجی آرایش بزنید. در این صورت دیگر نیازی به مرطوب کردن اسفنجی با آب نخواهید داشت. استفاده از اسفنجی در این رابطه به شما کمک می‌کند صورت‌تان کاملا یکدست و یکنواخت زیرسازی شود. بنابراین در طول زور حتی با انجام فعالیت‌های سنگین آرایش‌تان به‌هم نخواهد ریخت.

·       استفاده از فرچه یا قلم مو برای تثبیت آرایش اطراف چشم

از آنجایی که اکثر سایه‌های چشم حالت سبک و پودری دارند، بسیار زود خراب شده و می‌ریزند. از این‌رو آرایش اطراف چشم نیر خیلی زود به‌هم ریخته و خراب می‌شود.

برای تثبیت و افزایش ماندگاری آرایش اطراف چشم بهتر است، پس از آنکه فرچه را به پودر سایه چشم آغشته کردید، قبل از استفاده اسپری یا پودر میکس را نیز به آن بزنید. این کار علاوه‌بر افزایش ماندگاری آرایش چشم، رنگ سایه را جذاب و مات‌تر می‌کند. همچنین سایه‌ای کاملا یکدست و بدون چروک اطراف چشم برای شما به ارمغان دارد.

·       پوشش سیاهی اطراف چشم با کمک کانسیلر زیر چشم

سیاهی اطراف چشم از جمله مواردی است که جذابیت چهره را کم می‌کند. اغلب خانم‌ها با کمک لوازم آرایشی مخصوص این معضل را پوشش می‌دهند. برای تثبیت آرایش پوشش سیاهی اطراف چشم ابتدا باید انگشت خود را به کانسیلر آغشته کنید و به چند نقطه در زیر چشم بزنید.

سپس اسپری یا پودر فیکس را نیر به نقاط آغشته به کانسیلر بزنید. به این ترتیب هم ماندگاری آرایش بیشتر می‌شود و هم کانسیلر را بهتر و راحت‌تر اطراف چشم پخش می‌کنید.

·       استفاده نهایی از تثبیت کننده‌ها

در این مرحله آرایش چهره شما به اتمام رسیده و برای ثبت آن باید اسپری یا پودر میکس را به همه نقاط صورت بزنید. توجه داشته باشید اگر اسپری میکس را به پودری آن ترجیح می‌دهید، برای پوشش کل چهره بهتر است بطری اسپری را در فاصله بین ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتری صورت نگه دارید و چند بار به تمام نقاط اسپری کنید.

در انتهای مطالب باید این نکته مهم را نیز یادآوری کنیم که هرگز اسپری یا پودر میکس را با دست روی صورت پخش نکنید. زیرا آرایش‌تان به هم خواهد ریخت. اسپری تثبیت کننده خیلی زود روی پوست خشک می‌شود و نیاز نیست که شما کار خاصی برای این منظور انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/DGWa
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.