آنچه باید پیش از خرید هود بدانید

0 232

آشنایی با نکات مهم خرید هود آشپزخانه به مصرف کننده در انتخاب صحیح و هوشمندانه کمک شایانی خواهد کرد. به این طریق می‌توانید نسبت به انتخاب و تصمیم‌گیری خود در خصوص درجه کیفی گاز اطمینان کامل داشته باشید. در نتیجه حتی پس از مدتی استفاده به تعویض یا خرید دوباره نیازی نخواهد بود و چندین سال پیاپی رضایت را به دنبال خواهد آورد. از این رو در ادامه مهمترین نکات را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

مهمترین نکات پیش از خرید هود آشپزخانه

هنگام خرید هر نوع هود آشپزخانه باید مشخصات آن را از جوانب گوناگونی مورد بررسی قرار دهید. برای سهولت بخشیدن به انجام این کار می‌توانید از نکات مطرح شده در این مطلب استفاده کنید. در نتیجه ۶ مورد از مهمترین نکات پیش از خرید هود آشپزخانه شامل آشنایی با انواع، توجه به ابعاد، قدرت مکش، میزان صدا، بهترین برندها و طراحی ظاهری هود هستند.

آشنایی با انواع هود

امروزه انواع مختلف هود برای برطرف کردن نیاز کاربران تولید می‌شود. این انواع از لحاظ نوع نصب نسبت به یکدیگر تمایز پیدا می‌کنند و در ۶ دسته قرار می‌گیرند.

هود شومینه‌ای: این مدل از انواع هود آشپزخانه به صورت موازی با اجاق گاز قرار می‌گیرد و اغلب به دیوار متصل می‌شود. شکل ظاهری آن مشابه یک T برعکس است.

هود مورب: مدل‌های مورب نسبت به شومینه‌ای کاملاً متفاوت هستند و به شکل زاویه‌دار در بالای گاز قرار می‌گیرند. در اکثر مواقع امکان نصب کابینت بالای این هودها وجود ندارد.

هود مخفی یا توکار: مدل‌های توکار در درون کابینت بالای اجاق گاز کار گذاشته می‌شوند. همچنین بدنه آن‌ها قابل مشاهده نیست و تنها صفحه اصلی خارج از کابینت است.

هود زیر کابینتی: قدیمی‌ترین نوع هود آشپزخانه است که به شکلی ساده در زیر کابینت بالای اجاق گاز نصب می‌شود.

هود جزیره‌ای: این نمونه‌ها به طور مخصوص برای آشپزخانه با دکوراسیون جزیره تولید شده‌اند. به این معنا که باید گاز جزیره در تقریباً وسط آشپزخانه قرار داشته باشد تا این هود در بالای آن به سقف متصل شود.

هود تلسکوپی: اکثراً برای آشپزخانه‌های بدون دودکش مناسب است و در آن فیلتر ذغالی تعبیه می‌کنند.

هر یک از این انواع نصب هود آشپزخانه به نحوی باعث مکش بیشتر و یا کمتر می‌شود. برای انتخاب از میان آن‌ها باید فضا و نوع دکوراسیون آشپزخانه را در نظر گرفت.

توجه به ابعاد هود

اندازه و ابعاد هود یکی از عوامل پراهمیت است که تأثیر زیادی در امکان استفاده و نصب محصول می‌گذارد. در واقع هر محصولی که از هر برند انتخاب می‌کنید، ابعاد آن باید با فضای آشپزخانه شما هماهنگ باشد. برای تصمیم‌گیری بهتر در این خصوص می‌توانید به ابعاد اجاق گاز و تعداد شعله‌های آن دقت کنید. برای مثال اگر دارای گاز فردار با ابعاد بزرگ و تعداد شعله بالا هستید، هود شومینه‌ای با سایز بزرگ انتخاب مناسبی خواهد بود.

همچنین این ابعاد باید با فضای کلی آشپزخانه هم هماهنگی داشته باشد. برای مثال استفاده از هود سایز بزرگ در آشپزخانه‌های کوچک نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. در مقابل می‌توان از مدلی مثل هود مخفی استفاده کرد که به زیبایی در داخل کابینت نصب می‌شود و فضای محدودی را اشغال می‌کند.

همچنین اگر آشپزخانه فضای کوچکی داشته باشد و از هود شومینه‌ای با ابعاد بزرگ استفاده کنید، امکان برخورد سر با لبه‌های هود وجود خواهد داشت. در حالی که در این موقعیت استفاده از هود مورب انتخاب بهتری خواهد بود. قرارگیری زاویه‌دار آن باعث می‌شود تا مصرف کننده نسبت به صفحه گاز دید کافی داشته باشد و احتمال برخورد سر وجود نداشته باشد.

توجه به قدرت مکش هود

در مجموع قدرت مکش هر هود با توجه به درجه کیفی، ساختار و متریال مورد استفاده، متفاوت است. مکش نقش مهمی را در عملکرد مفید محصول برای مصرف کنندگان ایفا می‌کند. در واقع اگر از قدرت کافی برخوردار نباشد، کارایی مطلوب را نخواهد داشت.

برای مثال برای آشپزخانه‌های بزرگ و رستوران بهتر است از هود با قدرت و مکش بالا استفاده کرد. در مقابل برای کسانی که به میزان کمتری آشپزی می‌کنند، یک هود با مکش متوسط مناسب خواهد بود. هود بیمکث دارای مدل‌هایی گوناگون با مکش بالا و متوسط است که انتخاب را برای این افراد آسان‌تر می‌کند.

میزان صدای هود

بسیاری از انواع هود آشپزخانه با مدل قدیمی دارای سروصدای بسیار زیادی بودند و به‌طبع این ویژگی باعث عدم استفاده از آن‌ها می‌شد. اما امروزه برندهای معتبر دارای تولیداتی با میزان صدای پایین هستند که انتخاب آن‌ها کار عاقلانه‌ای خواهد بود. ضمناً در اکثر این مدل‌ها از موتور سوپر سایلنت استفاده شده است.

آشنایی با بهترین برندها

برندهای ایرانی و خارجی متنوعی به تولید انواع هود پرداخته‌اند و از این رو نمونه‌های بی‌شماری به بازار عرضه شده است. به همین دلیل پیش از انتخاب قطعی باید با بهترین برندهای هود ایرانی آشنا شد تا بتوان انتخابی مطمئن را رقم زد. تعدادی از این برندها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • هود آلتون
  • هود بیمکث
  • هود استیل البرز
  • هود کن
  • هود اخوان
  • هود ایلیا استیل
  • هود داتیس

طراحی ظاهری هود

امروزه ظاهر اکثر لوازم خانه و آشپزخانه دارای اهمیت بسیاری است. از آنجایی که هود فضای مهم و قابل توجهی را اشغال می‌کند، باید در انتخاب ظاهر آن دقت لازم را به خرج داد. تولید کنندگان و برندهای گوناگون با آگاهی از اهمیت این موضوع به تولید محصولاتی زیبا با قیمت‌های مناسب پرداخته‌اند. بعضی از آن‌ها در اشکال مربع، مستطیل و حتی گرد هستند تا تمامی افراد با سلایق مختلف توانایی یافتن مدل دلخواه را داشته باشند. در نتیجه می‌توان هود آشپزخانه را به راحتی با سایر لوازم مثل گاز رومیزی و فر توکار هماهنگ کرد.

امکانات خاص هود

پیشرفت تکنولوژی و استفاده از تجهیزات جدید در تولید هود آشپزخانه باعث شده است تا روزانه امکانات جدیدی به آن‌ها اضافه شود. بعضی از این امکانات موارد زیر را در برمی‌گیرند:

  • سنسور تشخیص بو، دود و حرارت
  • ریموت کنترل
  • صفحه کلید لمسی
  • فیلتر ۳ لایه آلومینیومی
  • ترموگارد
  • لامپ LED

در نهایت می‌توان گفت این نکات مهمترین مواردی را شامل می‌شوند که توجه به آن‌ها انتخابی صحیح را رقم خواهد زد. پس کافیست یک اولویت‌بندی مناسب برای خود در نظر بگیرید و به فروشگاهی مطمئن مراجعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/0nw6
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.