روش های سالم و قطعی درمان موخوره

0 292

یکی از مواردی که عمدتاً سلامتی موهای زیبای شما را می‌تواند از بین ببرد و حالت طبیعی موهای شما را به خطر بیندازد موخوره است. خیلی‌ها ممکن است از بلند کردن موها بترسند چراکه ممکن است روزی به موخوره دچار شوند و این موضوع باعث ناراحتی آن‌ها خواهد شد. اما خبر خوب اینکه دیگر نیازی نیست که از موخوره بترسید زیرا درمان موخوره با اصلاح عادت‌های غذایی و استفاده از محصولات گیاهی ممکن خواهد بود؛ بنابراین اگر دوست دارید بدانید که درمان موخوره شدید چگونه است، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دلیل ایجاد موخوره

زمانی که موهای سر بیش از حد عادی خشک شود، احتمال دارد انتهای تارهای مو دو یا چند شاخه شود و به سمت ریشه حرکت کند. نتیجه چنین حالتی ایجاد موخوره است که مشکلاتی را برای خانم‌ها به وجود خواهد آورد. برخی از عواملی که باعث ایجاد موخوره می‌شوند عبارت‌اند از:

  • موها را اشتباه خشک می‌کنید.
  • موها را در حالت اشتباه شانه می‌کنید.
  • از رنگ مو و دکلره نامناسب استفاده می‌کنید.
  • از اتو مو و سشوار به‌وفور استفاده می‌کنید.
  • برخی از داروها که مصرف می‌کنید ممکن است موخوره ایجاد کند.
  • ممکن است وارد سن یائسگی شده باشید.

درمان موخوره موثر و اصولی

درمان صحیح موخوره روش اصولی دارد که احتمالا تا بحال نشنیده اید! درمان موخوره شدید راه‌حل‌های زیادی دارد؛ یکی از مهمترین راه‌حل‌ها و به نوعی درمان خانگی موخوره عبارت است از: استفاده از محصولات گیاهی و پرهیز از خوردن غذاهای چرب!

شاید یکی از معروف‌ترین راه‌های درمان موخوره کوتاه کردن موها باشد. اما تنها راه موثر برای جلوگیری از موخوره و سلامتی موها، کوتاه کردن نیست. می‌توانید با پرهیز از عادت غذایی ناسالم مثل عدم استفاده از غذاهای چرب، سرخ کردنی‌ها و… جلوی موخوره را بگیرید. همچنین استفاده از محصولات گیاهی برای شستشوی سر و سرم‌هایی که پس از استحمام استفاده می‌شوند جلوی موخوره را خواهند گرفت. آیا از نقش جوانه گندم در ترمیم موخوره اطلاع دارید؟ پس مواد غذایی را دست کم نگیرید و سعی کنید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید!

چرا مبتلا به موخوره می شویم؟

همان‌طور که گفتیم علل مختلفی وجود دارد که باعث ایجاد موخوره می‌شود؛ اما شاید مهم‌ترین آن‌ها استفاده از مواد شیمیایی فاقد استاندارد و عادت‌های ناصحیح در برنامه غذایی باشد. خشک‌کردن غلط موها، عدم استفاده از ماسک یا سرم نرم‌کننده گیاهی، شانه کردن موهای خیس، استفاده از وسایل گرمایشی برای خشک‌کردن موها به صورت مکرر باعث ایجاد موخوره خواهد شد. اما نگران نباشید، استفاده از سرم گیاهی رفع موخوره آسارا باعث بهبود و رفع کامل موخوره خواهد شد. بنابراین پیش از ایجاد موخوره از محصولات گیاهی برای ترمیم موهای آسیب‌دیده و شکننده استفاده کنید.

نتیجه گیری

برای اینکه موهای صاف و جذاب داشته باشید و به درمان موخوره کمک کنید، باید از محصولات گیاهی متناسب با انواع مو استفاده کنید تا موهایی درخشان و سالم داشته باشید. برای اینکه هیچ‌گاه به موخوره دچار نشوید، محصولات آرایشی بهداشتی آسارا با ارائه انواع شامپوهای نرم کننده گیاهی و سرم‌های مو بهترین‌ها را برای شما به ارمغان آورده است.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/rAGB
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.