سام والتون که بود و در دنیای کسب و کار چه کرد ؟

1 1,100

سام والتون که بود ؟

ساموئل مور والتون در 29 مارس 1918 در کینگ فیشر ایالات اوکلاهما متولد شد. او یک خرده ‌فروش آمریکایی بود که Walmart را در سال 1962 تأسیس کرد و تا سال 1990 آن را به بزرگترین خرده ‌فروشی در ایالات متحده تبدیل کرد. کار خرده فروشی سام والتون در 1 سپتامبر 1945 در نیوپورت، آرکانزاس آغاز شد. او مبلغ 25000 دلار به برادران باتلر پرداخت کرد تا یک فروشگاه به مساحت 5000 فوت مربع را در اختیار بگیرد. برادران باتلر یک شرکت خرده فروشی و تامین کننده عمده فروشی را سال‌ها قبل در شیکاگو تاسیس کرده بودند. این شرکت در سال 1877 به عنوان یک شرکت پستی تأسیس شده بود.

اولین فروشگاه سام والتون یک فروشگاه درجه دو در یک شهر درجه دو بود که هیچ کس ایالت آن شهر آن را به عنوان یک ایالت درجه یک طبقه بندی نمی‌کرد. میلیون‌ها فروشگاه کوچک، به معنای واقعی کلمه در طول قرن بیستم در آمریکا شکست خوردند. در سال 1945 حدود 1.7 میلیون فروشگاه خرده فروشی در ایالات متحده وجود داشت.

مطمئناً، هر تحلیلگر اوضاع در سال 1945، سام والتون را کاندیدای خوبی برای شکست می‌دانست. به گفته خودش حتی به اندازه یک روز هم در اداره یک فروشگاه و یا یک کسب و کار تجربه نداشت. او حتی قبل از افتتاح فروشگاهش بهای این بی تجربگی و اشتیاق بیش از حد را پرداخت. او فروشگاه اشتباهی را انتخاب کرده بود و هزینه زیادی برای آن پرداخت کرده بود. به گفته خودش پس از بستن قرارداد، متوجه شدم که فروشگاه یک فاجعه واقعی است. هزینه اجاره این فاجعه 5 درصد فروش بود. این رقم به نظر سام والتون خوب بود. اما پس از امضای قرارداد اجاره، او متوجه شد که این “بالاترین اجاره ای است که تا به حال در فروشگاه های مختلف شنیده شده است. هیچکس 5 درصد از فروش را برای اجاره پرداخت نکرده است.”

شروع به کار والتون

سام والتون در اولین فروشگاه خود به موفقیت چشمگیری دست یافت. چرا؟ بسیاری از آنچه قرار بود او را به یک تاجر بزرگ تبدیل کند از همان ابتدا مشهود بود. ابتدا تمام قوانین را یاد گرفت. سپس تمام قوانینی را که برای او معنی نداشت که تقریباً همه آن‌ها را شامل می‌شد زیر پا گذاشت. سام والتون به دلیل نابغه بودنش میلیاردر نشد (اگرچه بدون شک باهوش و زیرک بود). توضیح واقعی موفقیت او این بود که او شجاعت ابراز و اجرای اعتقادات خود را داشت.

در آن زمان برادران باتلر یک برنامه آموزشی برای صاحبان امتیاز فروشگاه‌های مختلف داشتند. بنابراین سام والتون به مدت دو هفته قبل از افتتاح فروشگاه خود به آرکادلفیا در آرکانزاس رفت. به گفته‌ی او «شما می توانید از همه بیاموزید» و یکی از ویژگی‌های اصلی حرفه اش این بود که تا روز مرگش به یادگیری ادامه داد. طولی نکشید که والتون شروع به جستجو برای تامین کنندگان ارزان قیمت کرد و آن‌ها را پیدا کرد. او با یافتن تامین کنندگان ارزان تری نسبت به برادران باتلر، محصولات خود را با قیمت های رایج به فروش نمی‌رساند. در عوض، او کالاهای خود را با تخفیف می‌فروخت و پس‌اندازی را که به دست آورده بود به مصرف‌کننده منتقل کرد و سود خود را برحسب حجم به‌جای حاشیه سود رساند. اما یک دهه طول کشید تا ساموئل مور والتون قدرت این ایده را به طور کامل درک کند.

تفاوت فروشگاه‌های والمارت

فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ آمریکایی معمولاً فروشگاه‌های خود را در شهرهای بزرگ یا نزدیک آن‌ها قرار می‌دهند، اما سام والتون متقاعد شده بود که حتی شهرهای کوچک نیز می‌توانند تجارت کافی برای سودآوری چنین فروشگاه‌هایی ایجاد کنند. او برای فعالیت در مکان‌های دور از دسترس، مجموعه‌ای از فروشگاه‌های منطقه‌ای را در فاصله کمتر از یک روز رانندگی از یک انبار غول‌پیکر وال‌مارت قرار داد که مشتریان خریدهای زیادی انجام می‌دادند و کالاها را با استفاده از خدمات حمل و نقل در فروشگاه‌ها توزیع می‌کرد. خرید حجمی و سیستم تحویل کم‌هزینه، فروشگاه‌های وال مارت را قادر می‌سازد تا در مکان‌هایی که رقابت چندانی با سایر زنجیره‌های خرده‌فروشی وجود دارد، کالاهای با نام تجاری را با قیمت‌های تخفیف‌دار ارائه دهند. در نتیجه، زنجیره وال مارت با 190 فروشگاه تا سال 1977 و 800 فروشگاه تا سال 1985 رشد فوق العاده و پایداری را تجربه کرد.

اگر کسی هرگز شکست نخورده باشد نمی تواند واقعاً یک فرد موفق باشد. اگر برای الهام گرفتن از داستان زندگی بزرگترین کارآفرینان جهان به دنبال یک سایت مرجع می‌گردید پیشنهاد ما وب‌ سایت دانشگاه کسب‌وکار است. وب‌ سایت دانشگاه کسب‌وکار یک رسانه تخصصی در حوزه کارآفرینی و استارتاپ است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد. دانشگاه کسب‌وکار سال‌ها تجربه خود را در زمینه استارتاپ‌ها با شما به اشتراک می‌گذارد. اگر به مباحث کارآفرینی و استارتاپی علاقه‌مند هستید می‌توانید از وبسایت‌هایی مانند entrepreneur.com، economist.com، businessuni.net، bloomberg.com، hbr.org و wsj.com استفاده کنید و از جدیدترین مطالب دنیای کارآفرینی و استارتاپ مطلع شوید.

 

منبع: دانشگاه کسب و کار رسانه تخصصی کارآفرینی

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/79KW
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. هلن راد می گوید

    این فرد یک نابغه در حوزه بیزینس بود که تونست دنیای خرده فروشی هارو به کلی تغییر بده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.