چای ساز استیل بهتر است یا شیشه ای؟

0 869

اگر تصمیم به خرید چای ساز گرفته باشید، احتمالا این سوال مهم برای شما ایجاد می‌شود که چای ساز استیل بهتر است یا شیشه ای؟ قطعا هر یک از این چای‌ سازها دارای مزایا و معایبی هستند که با در نظر گرفتن آن‌ها، بهتر می‌توانید برای انتخاب یک گزینه، تصمیم بگیرید. از این روی در اینجا تصمیم داریم که نگاهی به مزایا و معایب و مشخصات هر یک از این دو نوع چای ساز استیل و شیشه‌ای بیندازیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بررسی چای ساز استیل

برای این که ببینیم چایی ساز شیشه ای بهتر است یا استیل، پیش از هر چیزی به مزایا و معایب چای ساز استیل می‌پردازیم. هر یک از این دو نوع چای ساز، به نوعی مناسب هستند و برای افرادی با سلیقه
‌های مختلف، ممکن است ایده آل به نظر برسند.

مهم‌ترین ویژگی در خصوص چای ساز استیل، دوام بالای آن است. مقاومت در برابر حرارت و قابلیت تمیز شدن آسان، از خصوصیات قابل توجه چای ساز استیل است. به علاوه جوشیدن آب در جنس استیل، هیچ منعی به لحاظ سلامتی نداشته و شما می‌توانید با خیال راحت، در چنین ابزاری آب جوشانده و چای درست کنید؛ بدون آن که نگران وارد شدن مواد مضر از جنس استیل به آب باشید.

 

از سویی دیگر باید معایب چای ساز استیل را نیز در نظر بگیرید. زمانی که شما از چای ساز استیل استفاده می‌کنید، امکان مشاهده کردن داخل چای ساز مقدور نیست و همچنین به لحاظی دیگر وزن سنگین‌تر آن در مقایسه با چای ساز شیشه‌ای پیرکس نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. البته قابل ذکر است که وزن یک چای ساز استیل نیز آن قدرها زیاد نیست که جابه‌جا کردن آن برای افراد معمولی که مشکلی از بابت درد دست یا مچ دست ندارند، مساله ساز باشد. به ویژه اگر خرید چای ساز استیل را از برند معتبر و شناخته شده انجام دهید، موضوع وزن ورقه استیل، از سوی کارخانه و تیم طراحی و ساخت محصول، مورد توجه قرار گرفته و بهینه سازی شده است.

در نهایت ذکر این نکته نیز لازم است که قیمت چای ساز استیل در مقایسه با چای ساز شیشه‌ای، معمولا گران‌تر است و برای افرادی که هزینه را یک فاکتور مهم در زمان خرید در نظر می‌گیرند، می‌تواند یک موضوع تاثیرگذار در تصمیم گیری باشد.

بررسی چای ساز شیشه‌ای

برجسته‌ترین ویژگی چای ساز شیشه‌ای، امکان دیدن وضعیت آب داخل کتری چای ساز و قوری آن است. به علاوه وزن چای ساز شیشه‌ای در مقایسه با چای ساز نوع استیل، کمتر است و این باعث خواهد شد تا جابه‌جا کردن چای ساز شیشه‌ای راحت‌تر باشد.

به لحاظ مقاومت در برابر حرارت و دوام؛ اگر چه چای ساز شیشه‌ای پیرکس نیز در مقابل حرارت مقاومت دارد؛ اما این سطح مقاومت در مقایسه با استیل، به هر حال کمتر است. به علاوه در صورتی که قوری یا کتری از دست شما رها شده و به زمین بیفتد، ریسک شکستن به دلیل جنس شیشه‌ای، وجود دارد. از این روی در پاسخ به این که “چای ساز شیشه ای خوبه یا استیل”، باید حتما این موضوع طول عمر و آسیب پذیری را در نظر بگیرید.

نکته: هیچ یک از این دو نوع چای ساز استیل و شیشه‌ای، تاثیری در طعم آب یا چای نداشته و از این جهت هر دو این نوع چای ساز‌ها، عالی به نظر می‌رسند. این موضوع باعث می‌شود تا بتوانید از طعم عالی و خالص انواع چای و دمنوش لذت ببرید. به ویژه اگر از آب تصفیه شده خانگی نیز در چای ساز استفاده کنید، حتی موضوع رسوب کردن در کتری نیز مرتفع شده و در پی آن مشکلی را برای طعم آب جوشیده تجربه نخواهید کرد.

کلام آخر

در این مطلب ویژگی‌های هر دو نوع چای ساز استیل و شیشه‌ای را بررسی کردیم و متوجه شدیم که هر یک از این دو نوع چای ساز، با مزایا و معایبی همراه هستند که شما با توجه به سلیقه و برداشت شخصی خود، بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که چای ساز استیل بهتر است یا شیشه ای؟

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. شما چه نظری در این باره دارید؟ اگر قرار به خرید چای ساز باشد، کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ مشتاق دنبال کردن نظرات و تجربیات شما در این باره هستیم.

4/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/wtBI
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.