نکته مهم برای آرایش بی نقص

0 387

برای همه ما اتفاق افتاده است که با تصور یک آرایش زیبا و ملیح دست به کار تغییر چهره مان شده ایم، اما نتیجه نهایی به کلی ناامیدمان کرده است! البته معیار خاصی برای نازیبا تلقی کردن ظاهر افراد بعد از آرایش وجود ندارد. همین که خودتان از چهره‌تان احساس خوبی ندارید، دلیل کافی برای آرایش نامتناسب است. زشت شدن چهره یا وجود عیب و نقص در آرایش، می تواند ناشی از انتخاب های نادرست از جمله انتخاب اشتباه رنگ مو و سایه ابرو، و یا ضعف در مهارت اجرای میکاپ باشد. همراه ما باشید تا 5 گنج از دنیای آرایش و زیبایی را پیدا کنید.

  1. در انتخاب رنگ مو به رنگمایه مو و رنگ پوست خود توجه داشته باشید

آرایشی بی عیب و نقص است که هماهنگی بین رنگ مو و رنگ پوست در آن حفظ شود. برای مثال، اگر پوست تیره‌ای دارید، رنگ موی خیلی روشن، آرایش شما را چندان جذاب نخواهد کرد. یا اگر رنگ پوست شما سبزه است، رنگ موی قهوه‌ای موکا روشن و قهوه ای کاراملی جذابیت آرایش شما را چندین برابر می‌کند.

اگر برای بار اول است که از رنگ مو استفاده می‌کنید، موهای خود را هایلایت کنید. تکنیک هایلایت کردن مو باعث می‌شود که آرایش موی شما نامحسوس دیده شود. افرادی که صورت لاغر و سبزه دارند، بهتر است از رنگ مو با رنگمایه گرم استفاده کنند. در مقابل، خانم‌هایی که صورت توپُر و سفید دارند، با رنگ موی سرد جذاب تر می‌شوند.

انتخاب رنگ مو

  1. پنکک را فقط روی قسمت‌های تیره پوست خود نکشید!

پس از انتخاب درست رنگ مو باید به صورت خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. گودی‌های زیر چشم اولین نواحی هستند که خانم‌ها تصمیم دارند که زیر پودرهای آرایشی پنهان کنند. پنهان کردن تیرگی زیر چشم با پنکک اصلا بد نیست. اما وقتی که فقط برای پنهان کردن گودی چشم به سراغ پنکک می‌روید، مرتکب بدترین اشتباه شده اید! برای اینکه اثری از سایه سیاه چشم در چهره شما نباشد، پنکک روشن تری انتخاب کنید. تمامی صورت خود را با پنکک پوشش بدهید.

پس از استفاده از پنکک، کف دستان خود را به هم بمالید و بر روی چانه و گونه‌های صورت‌تان بکشید. گرمای کف دست‌های شما سبب ایجاد جلوه بهتر پنکک بر روی صورت شما می‌شود.

  1. برای داشتن آرایش طبیعی به رنگ ابرو اهمیت بدهید

اگر از رنگساژ مو یا رنگ مو استفاده می‌کنید، به هماهنگ بودن رنگمایه مو و رنگ ابرو توجه داشته باشید. برای مثال، اگر از رنگ عسلی برای موهای خود استفاده می‌کنید، رنگ سیاه ابرو با استایل شما متناسب نیست. همچنین اگر از رنگ موی بلوند استفاده می‌کنید، به سراغ رنگ ابرو روشن تر بروید. در غیر اینصورت، نتیجه آرایش چشم‌های شما چندان لذت بخش نخواهد بود.

اگر به هر دلیلی رنگ ابرو در دسترس شما نیست، خودتان دست به کار شوید. از مواد طبیعی برای رنگ کردن ابروی خود استفاده کنید. برای مثال، قهوه یک ماده طبیعی است که ابروهای شما را قهوه‌ای می‌کند. برای درست کردن رنگ ابروی طبیعی، مقداری قهوه را بجوشانید. سپس منتظر بمانید تا مایع قهوه سرد شود. پس از سرد شدن، یک گوش پاک کن بردارید و به قهوه آغشته کنید. حداکثر به مدت 15 دقیقه، همان گوش پاک کن را روی ابروی خود ماساژ دهید. بعد از 10 دقیقه، نواحی ابروی خود را بشویید. در نهایت، شما شاهد یک رنگ ابروی ملایم خواهید بود.

  1. سایه ابرو را فراموش نکنید

وقتی با آرایش خود بی نقص به نظر می‌رسید که شکاف‌های خالی میان ابرو را به طور کامل پر کنید. سایه ابرو با سایه چشم فرق دارد. کاربرد سایه ابرو همانند لوازم تاتو می‌باشد. یعنی سایه‌های ابرو نواحی که تراکم موهای ابرو شما کم است را پوشش می‌دهند. به طوری که تمام فضای ابرو با سایه ابرو پر می‌شود.

سایه‌های ابرو مانند تاتو، ماندگاری طولانی مدتی ندارند، اما پس از استفاده از سایه‌های ابرو می‌توانید شاهد جلوه طبیعی ابروهای خود باشید. برای سایه زدن در ناحیه ابرو، یک رنگ روشن تر از ابروهای خود را انتخاب کرده و یک قاب مناسب برای ابروی خود تهیه کنید. سپس به پر کردن ابروهای خود به صورت زیگزاگی و دورانی بپردازید.

  1. با ریمل و خط چشم، آرایش خود را کامل تر کنید

مسلما ریمل نمی‌تواند همرنگ با رنگ موی انتخابی شما باشد. بعضی از خانم‌ها بر این باورند که ریمل باعث می‌شود که آرایش آن‌ها غیرطبیعی به نظر برسد. اما زمانی که شما بدانید چگونه از ریمل و خط چشم استفاده کنید، آرایش شما بی عیب خواهد شد.

  1. از ریمل و خط چشم بعنوان اولین لوازم آرایشی استفاده نکنید. زیرا ذرات کرم پودر می‌تواند به نوک مژه‌ها و پشت پلک چسبیده و آرایش شما را خراب کنند.
  2. از مژه‌های قسمت بالایی پلک خود شروع کنید. به سمت پایین نگاه کنید و در همین حالت، تمامی مژه‌های خود را با برس ریمل بکشید.
  3. اگر می‌خواهید که مژه‌های‌تان پر پشت به نظر برسد، این کار را 2 الی 3 بار انجام دهید.
  4. در تکرار این عمل، زیاده روی نکنید. چون که مژه‌های‌تان به داخل هم فرو می‌روند.
  5. پیشنهاد می کنیم برای طبیعی جلوه دادن مژه های خود از ریمل اسنس استفاده کنید.
  6. برای خشک شدن سریع خط چشم، از خط چشم‌های ماژیکی استفاده کنید. از ابتدای محل رویش مژه‌های بالایی خود شروع به کشیدن خط چشم نمایید. سپس خط چشم خود را تا انتهای چشم ادامه دهید.
  7. اگر خط چشمی دارید که مدام بر روی پوست زیر چشم شما می‌ریزد، نگران نباشید. آن را به مدت 15 دقیقه در محیط یخچال قرار دهید تا مایع خط چشم سفت شود.
  8. آرایش بی نقص
  9. از رژ لب‌های متناسب با آرایش خود استفاده کنید

اگر از رنگ مو استفاده کرده اید، بی شک چهره شما تغییر می‌کند. بنابراین، نباید از رژ لب‌های قبلی خود، استفاده کنید. چون یکی از ترفندهای آرایش بی نقص این است که رنگ آرایش شما متناسب با رنگ موی شما باشد. راهنمای زیر به شما کمک می‌کنند که در انتخاب رنگ رژ لب خود به صورت آگاهانه تصمیم بگیرید.

  • با موهایی به رنگ پلاتینی و طلایی، از رژ لب صورتی روشن استفاده کنید. در این نوع استایل، استفاده از رژ لب شرابی یا قهوه‌ای اصلا توصیه نمی‌شود.
  • اگر رنگ موی تیره انتخاب کرده اید، به دنبال رژ لب‌های صورتی با تن قرمز باشید.
  • در کنار رنگ مو با رنگمایه قرمز نمی‌توانید رژ لب صورتی با تن قرمز بزنید! رژ لب‌های هلویی یا رژ لب‌های صورتی قهوه‌ای گزینه مناسب تری هستند.
این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/AvPm
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.