اقامتگاه ‌های بوم‌گردی قشم

0 331

قشم یکی از زیباترین جزایر خلیج‌فارس و بزرگ‌ترین جزیره ایران است که در آن جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد. اگر علاقه‌مند به آشنایی با آداب‌ورسوم مناطق مختلف هستید، اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی قشم بهترین پیشنهاد برای شما است که درادامه قصد معرفی آن‌ها را داریم. اقامتگاه‌های بوم‌گردی مکان‌هایی هستند که درطول تور قشم باید حتما از آن دیدن کنید.

اقامتگاه بوم‌گردی خالو

اقامتگاه بوم‌گردی خالو یا خالو منصور خانه‌ای زیبا است که معماری باستانی دارد، این اقامتگاه در روستای نقاشه واقع شده است. قدمت این خانه تقریبا 80 سال بوده و هشت اتاق دارد که نام‌گذاری آن‌ها را براساس صاحبان قبلی و نوع کاربری آن‌ها در گذشته انجام داده‌اند. برای مثال ملیسی یکی از اتاق‌های اقامتگاه خالو، مکانی برای پذیرایی از گردشگران محسوب می‌شد و جمعیت 20 نفری از مسافران را می‌تواند در خود جای دهد. این اقامت‌گاه مسیر کوتاهی تا اسکله کندالو، اکو پارک و فرودگاه قشم دارد، همین ویژگی اقامتگاه بوم‌گردی خالو را از بقیه اقامت‌گاه‌ها متمیاز می‌کند. حیاط و اتاق‌هایی زیبا با معماری سنتی، جلوه خارق‌العاده‌ای به این اقامت‌گاه بخشیده است. مشترک‌بودن سرویس بهداشتی بعضی اتاق‌ها را می‌توان بزرگ‌ترین عیب اقامتگاه خالو دانست.

اقامتگاه بوم‌گردی فردیس

اگر می‌خواهید در کپری ساخته شده با برگ‌های درخت نخل زندگی کنید، اقامت‌گاه بوم‌گردی فردیس پیشنهاد خوبی است. این خانه شش اتاق پنج نفره دارد که دیوارهای بیرونی آن کاهگلی بوده و برای تزین محیط داخلی آن از وسایل سنتی استفاده کرده‌اند. اقامتگاه بوم‌گردی فردیس فاصله کمی تا ساحل و فرودگاه قشم دارد که این مساله مهم‌ترین ویژگی آن به‌حساب می‌آید. اینترنت پرسرعت دراختیار اقامت‌کنندگان این اقامتگان زیبا قرار می‌گیرد. اگر علاقه‌مند به ساحل، ورزش‌های ساحلی، شنا و عکاسی از مناظر طبیعی هستید، اقامتگاه فردیس می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

اقامتگاه بوم‌گردی ناخدا علی صالح

اگر علاقه‌مند به امتحان انواع غذاهای محلی هستید، یکی از بهترین مکان‌ها برای شما اقامتگاه ناخدا علی صالح در روستای سهیلی خواهد بود. در این مکان انواع غذاهای دریایی پخته می‌شود که شما می‌توانید در سفر با تور قشم از تهران علی بابا از  آن‌ها میل کنید. بزرگ‌ترین اقامت‌گاه‌ بوم‌گردی قشم ناخدا علی صالح است که تقریبا 150 نفر ظرفیت دارد. اتاق‌های 24 تا 35 نفری این اقامتگاه، مکان مناسبی برای استراحت کسانی است که با تور به قشم سفر کرده‌اند. این مکان مرکز قشم واقع شده که دسترسی آسان برای رفتن به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری این جزیره را ممکن می‌سازد. اگر به درخت نخل علاقه دارید، به روستای سهیلی و اقامتگاه ناخدا علی صالح بروید؛ زیرا این منطقه نخلستان‌های زیبایی دارد.

اقامتگاه بوم‌گردی لرد

این اقامتگاه جنوب شرقی قشم واقع شده و از امکانات بیشتری نسبت‌به بقیه اقامتگاه‌ها برخوردار است. اقامتگاه بوم‌گردی لرد با مرکز جزیره قشم فاصله 25 کیلومتری دارد. یکی از جالب‌ترین اتاق‌های این اقامت‌گاه اتاق حجله است، این اتاق برای آشنایی با رسم‌ورسوم مردم جزیره قشم ساخته شده و مکانی زیبا برای عکاسی محسوب می‌شود. اقامتگاه بوم‌گردی لرد 10 اتاق برای اقامت 50 نفر دارد. بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی جزیره قشم در آن سرو می‌شود، به‌همین دلیل این اقامت‌گاه بهترین پیشنهاد برای افراد شکم‌گرد خواهد بود. اگر قصد بازدید از جزایر ناز را دارید، مناسب‌ترین مکان برای اقامت شما اقامتگاه بوم‌گردی لرد است؛ زیرا این مکان فاصله‌ای حدودا چهار کیلومتری با جزایر شگفت‌انگیز ناز دارد.

اقامتگاه بوم‌گردی کلودنگ

این اقامت‌گاه محیطی باصفا و دنج در روستای دهخدا است. اقامتگاه بوم‌گردی کلودنگ 9 اتاق با ظرفیت دو تا شش نفره دارد که برای اقامت افراد سالمند و معلول پیشنهاد می‌شود. از امکانات این اقامت‌گاه می‌توان به سرو غذاهای محلی قشم، اینترنت رایگان و اجرای تورهایی مانند شترسواری اشاره کرد. استفاده از وسایل سنتی و قدیمی در تزیین داخل کلودنگ و وجود حیاطی سرسبز، اتاق‌ و فضای آن را به محیطی چشم‌نواز تبدیل کرده است. روستای دهخدا در نقطه مرکزی جزیره قشم قرار گرفته و همین موضوع باعث شده این منطقه محیطی ایده‌آل برای گردشگرانی باشد که قصد بازدید از همه مناطق قشم را دارند.

مطالعه بیشتر : مسجد گوهرشاد مشهد

اقامتگاه بوم‌گردی مدالی

نمونه‌ دیگری از اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم، اقامت‌گاه مدالی است که قدمتی حدودا 100 ساله دارد. این اقامت‌گاه در ساحل شمالی قشم واقع شده و به محلی برای اسکان گردشگران تبدیل شده است. عوامل این خانه قدیمی 24 ساعته درحال پذیرایی از مسافران هستند، همین مساله باعث شده که اقامتگاه بوم‌گردی مدالی به پرطرفدارترین محل اسکان در جزیره قشم شناخته شود. با اسکان در این اقامتگاه قدیمی، شرکت در تورهای شترسواری، قایقرانی و سرو انواع غذاهای محلی ممکن خواهد بود. یکی از مشکلات این مکان وجود سرویس بهداشتی محدود است که به‌صورت مشترک برای همه اتاق‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای حفظ ظاهر سنتی این بنا در اتاق‌ها تلوزیون وجود ندارد؛ اما در حیاط اقامتگاه بوم‌گردی مدالی تابی قرار داده شده که می‌توانید برای سرگرمی روی آن بازی کنید. به‌دلیل نزدیکی این اقامتگاه به چاه‌کوه، بهترین مکان برای اسکان گردشگرانی است که قصد بازدید از چاه‌کوه را دارند.

مطالعه بیشتر :‌ جاهای دیدنی مشهد نزدیک حرم

اگر علاقه‌مند به آشنایی با نوع زندگی بومیان مناطق مختلف ایران هستید و قصد شرکت در تور قشم را دارید، به اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی این جزیره زیبا سری بزنید و از فضای سنتی آن‌ها لذت ببرید. اگر تابه‌حال در این مکان‌ها اسکان داشته‌اید، نظرات خود را با ما و دیگر کاربران درمیان بگذارید. به‌این‌ترتیب کسانی که قصد اسکان در این خانه‌های زیبا را دارند، با اطلاعات بیشتری اقامت‌گاه مناسب خود را انتخاب می‌کنند.

 

4/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/9mtM
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.