چرا دیگر به مردم توصیه نمی‌کنید اشکنه‌‌ی پیاز داغ بخورند؟

0 916

دولت دوم روحانی، نمره قبولی نمی‌گیرد. همه مشکلات اعم از تحریم، ترامپ، کرونا و … را قبول داریم اما باید بپذیریم که دولت در تمام این مراحل در موقعیت انفعال قرار داشت و نتوانست از شوک خروج آمریکا از برجام خارج شود. برخلاف رییس جمهور که اعتقاد دارد به وعده‌هایش عمل کرده است، معتقدم که بسیار از شعارهای انتخاباتی او هنوز روی زمین مانده و حتی روحانی به سمت‌شان هم نرفته، چه برسد به اینکه به آنها عمل کرده باشد.

در این میان اما برخورد مخالفان دولت، با شرایط کشور بسیار جالب است. به طور مثال آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه محترم مشهد در یکی از خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفته بود:« متأسفانه شاهدیم که هر سال شب عید قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند و مردم از وضعیت حداقلی نیز برخوردار نیستند و در این آغاز سال جدید در برابر زن و فرزند خود احساس سرافکندگی می‌کنند.»

این حرف آیت الله علم‌الهدی کاملا درست است. متاسفانه وضعیت معیشتی مردم به شدت وخیم است و بسیاری از سرپرستان خانواده‌ نمی‌دانند ماه را چگونه به آخر برسانند اما همین امام جمعه مشهد در زمان احمدی‌نژاد که وضع زندگی مردم تفاوت چندانی با امروز نداشت توصیه‌ی جالبی به مردم کرده بود.

چرا دیگر به مردم توصیه نمی‌کنید اشکنه‌ پیاز داغ بخورند؟

حضرت آیت‌الله در سال 91 از همین تریبون که روحانی را آماج حملات خود قرار می‌دهد، فرموده بودند:« اگر مرغ در دسترس نيست آن را با يك ماده پروتئيني ديگر جايگزين كنيد. مشهدي‌ها مگر اشكنه پياز داغ را يادتان رفته و آن زندگي را فراموش كرده‌ايد؛ مگر قرار است برنامه همان باشد كه قبلاً ‌بوده است.»

این سخنان نشان می‌دهد که اگر دوستان سر کار باشند، می‌شود شرایط اقتصادی را تحمل کرد و اشکنه خورد اما اگر مخالفان، قدرت را در دست داشته باشند، باید از وضع مردم شکایت کنیم و فریاد سر دهیم که وااسلاما که مردم مرغ ندارند که بخورند.

جالب است همه آنهایی که این روزها از عزت در سیاست خارجی حرف می‌زنند و می‌گویند در دولت روحانی عزت کشور زیر پا گذاشته شده است، وقتی سعید جلیلی به ترکیه رفته بود تا با اردوغان دیدار کند و نخست وزیر آن روز ترکیه حاضر نشد به استقبال جلیلی بیاید، سکوت کرده بودند. آن روز که دبیر شورای عالی امنیت ملی چند لحظه‌ای جلوی در بسته ایستاد تا بالاخره با پیام‌های ارسالی وارد ساختمان شد بدون اینکه هیچ استقبال رسمی از او صورت بگیرد،اگر همین اتفاق برای معاونِ معاون وزارت خارجه دولت دوازدهم اتفاق می‌افتاد، امروز کفن‌پوش به خیابان می‌آمدند و فریاد سر می‌دادند که چه نشسته‌اید که عزت کشور به تاراج رفت.

متاسفانه سیاسی‌بازی سکه رایج این روزهای ایران شده است و شک نکیند همه آنهایی که امروز در مجلس مذاکره را دام شیطان برای ایران می‌دانند بعد از انتخابات 1400 و پیروزی یکی از خودشان، آغوش‌شان را برای مذاکره باز می‌کنند، چون خوب ‌می‌دانند بدون دوستی با جهان نمی‌شود، به ثبات اقتصادی رسید.

از نظر آنها مذاکره خوب است اگر یک اصول‌گرا آن را انجام دهد و لاغیر.

 

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/D4SD
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.