پا گذاشتن علی صبوری (برنده استندآپ خندوانه) در جای پای امیر تتلو!

0 1,059

«علی صبوری برنده سری دوم استندآپ کمدی برنامه خندوانه (خنداننده شو) به مخاطبین صفحه اینستاگرامیش توهین کرد!» شنیدن این خبر بسیار ناراحت کننده‌ است.

علی صبوری

علی صبوری در برنامه خندوانه که ظاهر شده بود هر آنچه داشت را مدیون محبت مردم می‌دانست و برای این مردم و مخاطبانش احترام بسیاری قائل بود ولی حال در صفحه اینستاگرامش یک استوری گذاشته است که «بی لیاقت‌ها ، به درک و … »

حال این استوری برای چیست؟ علی صبوری از چه ناراحت شده است؟ و … اصلا اهمیتی ندارد مهم این است که انگار دارد باب می‌شود که باید به فالورها با زبان فارسی سخت سخن گفت.

وقتی که اسپانسرها و حمایت کننده‌ها به دلیل همین دنبال کننده‌ها به اعتراف خودتان با شما چند صد میلیون قرارداد می‌بندند البته که هوش و ذکاوت زیادی نمی‌خواهد که استراتژی در جهت حفظ این مخاطبین است ولی چه اتفاقی رخ می‌دهد که ناگهان مخاطبین تبدیل می‌شوند به بی‌شعور، بی لیاقت و …

استوری علی صبوری

ماشالله اتفاقات فضای مجازی چندان زیاد شده است که می‌توان نوع برخورد یا شکل توهین این شاخ‌های اینستاگرامی را دسته‌بندی کرد، مثلا بهاره رهنما حرفی می‌زند که به بخشی از هموطنان توهین قلمداد می‌شود، در اصل قصدش توهین نبوده است از سر بی احتیاطی، ندانم کاری، جو زندگی و … این حرف را زده است ولی مدل علی صبوری در دسته امیر تتلو قرار می‌گیرد که از صبح تا شب با انواع توهین مستقیم و ناسزا به دنبال‌کننده‌هایش سعی در تحریک آنها دارد و دست به تحقیر و تمسخر آنها می‌زند. برای لایک و کامنت بیشتر یا …

به دست آوردن معروفیت ساده تر است حتی با فحش و ناسزا هم می‌توان به آن رسید ولی محبوبیت یک داستان دیگری دارد و اثبات آن هم حضور خود شما در تلویزیون بعد از خندوانه.

هنوز یادمان نرفته است که در اواسط تابستان امسال سریال «آخر خط» هر شب بر روی آنتن شبکه 3 رفت و علی صبوری نقش اصلی آن سریال بود ولی نه تنها سریال پرمخاطبی نشد حتی بینندگان در حد معمول هم از آن استقبال نکردند. در صورتی‌ که قرار بود این نقش آفرینی با مدد از فالورها باعث شود که اتفاقات دیگری رقم بخورد.

همان زمان شروع پخش سریال «آخر خط» خبری منتشر شد که تلویزیون یک قرارداد 10 ساله با علی صبوری امضا کرد و خود او اظهار داشت: « به تلویزیون یک تعهد حرفه ای 10 ساله داده ام که همه کارهایم تا 10 سال آینده با اجازه مدیران سازمان باشد. […] به همین خاطر است که می خواهم به تلویزیون بیایم. برنامه ام این که از اینستاگرام فاصله بگیرم و در تلویزیون کار کنم. من مدتی در فضای مجازی فعالیت داشتم و آزمون و خطا می‌کردم. در کلیپ هایی که می ساختم شبیه فیلم سینمایی بود و عوامل هم عوامل فیلم سینمایی بودند و چون جایی نبوده تا نظارت کند، شاید ناآگاهانه خط قرمزهایی را نیز رد کرده باشم، علت آن هم این بوده است که کسی وجود نداشت تا روی آنها نظارت کند. ولی به نظرم امروز به آن تجربه رسیدم که کاملا فضای مجازی را کنار بگذارم و وارد تلویزیون شوم.»

آخر خط

حال یک پرسش اصلی مطرح است آیا این قرارداد همچنان پابرجاست یا فقط یک ترفند تبلیغاتی بود؟ آیا استقبال کم از سریال «آخر خط» باعث شد اصلا این قرارداد 10 ساله به خاطرات بپیوندد؟ آیا مدیران صداوسیما از این توهین‌های علی صبوری در اینستاگرام اطلاع دارند؟

آقای صبوری لازم است که بگویم حدود یک سال قبل هم از اینستاگرام خداحافظی کردی و با مظلوم نمایی‌های معمول و همیشگی نوشتی:

«من خیلی تلاش‌ کردم، خیلی انرژی ‌گذاشتم، خیلی سعی کردم…اما باختم، بدم باختم …

دیگه نمی‌توانم ادامه بدم… دیگه کشش‌ مغزی‌ ندارم… دارم روانی‌ میشم… دیگه گریه نمی‌کنم، بگن این مظلوم‌نمایی کرد، کاش یکم باهم مهربون بودیم… کاش دل‌ نمی‌شکستیم…دیگه بتمن هم نمیتونه نجاتم بده… حتی خدا هم رفته یه سمت دیگه … مبارکتون باشه … من دیگه نمی‌توانم بسازم، بخندونم و به اینجا فکر کنم…نابود شدم…

دوستون دارم…

برای همیشه خداحافظ»

یک یادآوری ساده به علی صبوری لازم است و اینکه فضای مجازی یک قوانین ساده دارد همان گونه که هرکسی که به تو یا کارت نقد کند نهایتا می‌توانید بگوید : «ناراحتی می‌تونی آنفالو کنی» حالت برعکسش هم صدق می‌کند شما از دست فالوری ناراحتی می‌توانید بلاکش کنید یا از دست جمعیت زیادی از آنها گله داری می‌توانید صفحه‌تان را ببندید و به صورتی در بیاورید که هر که را دوست داشته باشید راه دهید و یا نه نهایتا می‌توانید که اصلا صفحه کاربریتان را غیر فعال کنید ولی حق ندارید به آنها توهین کنید. آنها و تعداد آنهاست که ملاک و معیار این آگهی‌های بازرگانی است که غیر از آنها محتوای زیادی در صفحه شما به چشم نمی‌خورد!

کار علی صبوری در بهترین حالت مانند آن دانش‌آموزان مدرسه است که هر سال موقع دهه فجر در مدرسه جنگ شادی راه می‌انداختند و چند نفری 2 یا 3 آیتم طنز هم اجرا می‌کردند. حال از سایه سر این دنیای مجازی و شرکت در برنامه خندوانه و … این آیتم‌های طنز سطحی برای علی صبوری دنبال‌کننده‌های میلیونی آورده است و معلوم است که این شخص جایگاهش را نمی‌شناسد و هر آنچه از دهنش جاری می‌شود را به مخاطبانش می‌گوید.

در صورتیکه علی صبوری و امثال او باید هر نانی که می‌خورند ممنون این مخاطبان اینستاگرام باشند که گر آنها نبودند معلوم نیست که الان واقعا همین شکلی زیست می‌کردند یا خیر؟

پس دوباره تکرار می‌کنم معروفیت حتی با فحش و ناسزا هم بدست می‌آید ولی محبوبیت مقوله دیگری است، آقای صبوری!

4/5 - (3 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/YFmE
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.