راهنمای اسباب کشی آسان

0 477

در هنگام اسباب کشی جمع کردن لوازم توسط خودتان استرس، هزینه و زمان را کاهش می دهد. در این صورت می توانید زودتر از موعد لوازم را باز کرده و هرچه را نیاز ندارید برای فروش بگذارید. در این صورت با بردن وسایل اضافی به خانه جدید هزینه مازاد پرداخت نمی کنید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت اتوبار و باربری را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک شرکت باربری در تهران باشید می‌توانید درخواست باربری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

اسباب کشی یکی از پر استرس ترین کارهای ممکن است اما اگر خودتان تا حدی وسایل را جمع کنید راحت تر این کار را انجام می دهید.

  1. پیش از روز اسباب کشی باید اثاثیه را باز کنید

در روز اسباب کشی متوجه می شود چقدر وسایل اضافه دارید. یادتان باشد هرچه وسایل بیشتر باشد و کامیون رفت و آمد بیشتری کند، هزینه بیشتر دریافت می کند. بنابراین باید از قبل اثاثیه را باز کنید و خودتان آنها را توی جعبه بگذارید تا زمان و هزینه کاهش یابد. با این کار می دانید چه دارید و آنها را باید در کجا خانه جدید قرار دهید.

پس از رفتن به خانه جدید می توانید دوباره وسایل را باز کنید و باز هم وسایل اضافه را برای فروش یا خیریه کنار بگذارید.

  1. بین خانه ها گیر می افتید.

گاهی اوقات بهتر است خانه فعلی را بفروشید و بعد خانه ای اجاره کرده یا با خانواده بمانید تا خانه جدید را یافته و به آنجا بروید. در این صورت بدون تاخیر خانه را فروخته و هرگونه ریسک را کنار می گذارید.

در این صورت یادتان باشد خانه موقت برای همه وسایل جا ندارد، مخصوصا اگر مبله یا نیمه مبله باشد و چیدن لباس های خارج از فصل، آلبوم عکس و کتاب می تواند زمان گیر باشد. اگر پیش خانواده هم بروید از دیدن آن همه وسایل شما خوشحال نمی شوند.بهتر است همه چیز غیر از وسایل ضروری را در جعبه ها کنار گذاشته و باز نکنید.

 

 

  1. در روز اسباب کشی مشکل ایجاد می شود

در حین اسباب کشی زمانبندی بسیار مهم است، مخصوصا اگر باید خانه را زودتر خالی کنید. در صورت ایجاد کوچکترین مشکل با کمپانی کمکی، از همه برنامه ها عقب می مانید. پس اگر دقیقه آخر مشکلی پیش آمد باید چکار کنید؟

باید پلن ب داشته باشید.

در صورت امکان می توانید لوازم ضروری را توی ماشین خودتان گذاشته و یکی دو شب را در هتل یا خانه اقوام بمانید. می توانید همه وسایل را در یک کانتینر تمیز و سالم بگذارید تا در روز موعود آنها را به خانه جدید ببرید.

بهتر است تمام لوازم را در یک کانتینر قرار داده و در روز موعود اسباب کشی را شروع کنید تا مجبور نشوید هزینه گزاف پرداخت کنید.

 

  1. آرام آرام جعبه ها را باز می کنید

حتما می خواهید هرچه زودتر به خانه جدید نقل مکان کرده و ساکن شوید. اما بهتر است ابتدا خانه را تمیز کنید و هر اتاق را خوب بررسی کنید. در صورتی که پس از چند روز یا یک هفته جعبه ها را باز کنید هیچ اشکالی ندارد چون بدون استرس کارها را پیش می برید.

 

  1. خانه جدید ممکن است به بازسازی نیاز داشته باشد

خانه جدید ممکن است به کمی بازسازی نیاز داشته باشد. شاید بخواهید پذیرایی و آشپزخانه را یکی کنید، اتاق ها را عوض کنید، دیوارها را رنگ کنید یا فرش جدید بخرید. در این صورت بدون حضور وسایل بهتر می توانید این کارها را انجام دهید. لوازم ضروری را با خود همراه کرده و چیزهای دیگر را اصلا باز نکنید. می توانید جعبه های مخصوص و مقاوم خریداری کنید.

 

  1. به خارج از کشور سفر می کنید

بسیاری از افراد مهاجر ترجیح می دهند خانه ای اجاره کنند تا محیط را بهتر شناخته و سپس درباره یافتن خانه رویاهایشان فکر کنند. اگر می خواهید به کشور دیگری سفر کنید می توانید همه را در یک مکان ذخیره کنید تا بعدا آن ها را ببرید. حتی می توانید یکی دو سال در آن کشور بمانید و سپس وسایل خود را ببرید.

  1. برای کار اسباب کشی می کنید

اگر برای کار به مکان دیگری اسباب کشی می کنید بهتر است وسایل را به شرکتی سپرده و در شهر جدید تحویل بگیرید. شاید به یک خانه مبله بروید و به وسایل قدیمی نیاز نداشته باشید. یا اینکه فقط لوازم ضروری را با خود ببرید و بقیه را کنار بگذارید.

 

4.7/5 - (3 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/exPI
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.