چگونه ناخن هایی ضخیم و محکم داشته باشیم؟

0 906

ناخن هایتان ضعیف و شکننده شده است؟

ناخن هایتان از کنار ترک می خورد و بلند نمی شود؟

رشد ناخن هایتان به اندازه قبل نیست؟

می خواهید به طور طبیعی ناخن هایی محکم و ضخیم داشته باشید؟

داشتن ظاهری آراسته و زیبا فقط به موها و صورت منتهی نمی شود، در واقع دست ها و ناخن ها هم در داشتن ظاهری زیبا و آراسته نقش به سزایی دارند. با رسیدگی به پوست دست و ناخن ها می توانید زیبایی و جذابیت خود را افزایش دهید.

شکنندگی و ضعیف شدن ناخن ها بیشتر به دلیل از دست دادن رطوبت و خشکی بافت ناخن به وجود می آید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که ناخن هایتان ضعیف و شکننده شده و ضخامت قبل را ندارد، با ما تا انتهای این مطلب از الانزا همراه باشید.

در این نوشتار نگاهی به چند روش خانگی تقویت ناخن خواهیم داشت و با ارائه راه حل های ساده به شما کمک خواهیم کرد تا بدون هزینه های سنگین و در مدت زمان کوتاه، ناخن هایی ضخیم و زیبا داشته باشید.

چگونه ناخن هایی ضخیم و محکم داشته باشیم؟

کاشت ناخن و استفاده از ناخن های مصنوعی را فراموش کنید

درست است که کاشت ناخن و انجام خدمات این چنینی باعث زیبایی ناخن ها می شود، اما این نکته را هم بایستی در نظر داشته باشید که در تمامی مراحل کاشت ناخن به دلیل استفاده از انواع سوهان های دستی و سوهان برقی سطح ناخن ها تا خدی تراشیده شده و نازک می شود، علاوه بر این استفاده از مواد شیمیایی می تواند به ناخن هایی که ضعیف شده اند و در معرض شکنندگی هستند آسیب وارد کند. بنابراین تا زمانی که ناخن هایتان استحکام لازم را به دست نیاورده و آمادگی انجام این خدمات را ندارد، به سراغ کاشت ناخن نروید.

انواع سوهان های دستی و سوهان برقی سطح ناخن ها

ناخن های مصنوعی هم به دلیل استفاده از چسب های قوی و مدت زمان زیادی که روی سطح ناخن می مانند، باعث خشک شدن ناخن ها شده و آسیب های زیادی به ناخن ها وارد می کنند.

 

از مخلوط روغن زیتون، روغن جوجوبا و روغن بادام استفاده کنید

هر یک از روغن های زیتون، جوجوبا و روغن بادام، به دلیل وجود مواد مغذی، تاثیر فوق العاده ای در رشد و تقویت ناخن ها خواهند داشت. اما ترکیب این سه روغن با هم در زمان کوتاه تری ناخن ها را ترمیم می کند.

برای این منظور مقدار نصف قاشق چایخوری از هر یک از این روغن ها را با هم مخلوط کرده، سپس مخلوط به دست آمده را حرارت دهید تا گرم شود.

مقدار گرمای مخلوط را چک کنید تا به حدی باشد که دست را نسوزاند. سپس تکه ای پنبه را به مقداری از این روغن آغشته و تمامی سطح ناخن ها را با این مخلوط به مدت ده دقیقه ماساژ دهید. این کار را دو تا سه بار در هفته تا رسیدن به نتیجه مطلوب تکرار کنید.

 

از روغن ویتامین E استفاده کنید

روغن ویتامین E یک روغن مغذی و تقویت کننده ناخن است. این روغن سرشار از مواد غنی است و می تواند رطوبت را به ناخن های شما برگرداند و آن ها را ترمیم کند. به طور کلی کپسول ویتامین E را می توانید به صورت خوراکی هم مصرف کنید و از شکنندگی ناخن هایتان جلوگیری کنید.

علاوه بر این اگر می خواهید زودتر به نتیجه برسید، می توانید روزانه یک عدد کپسول ویتامین E را سوراخ کرده و روغن داخل آن را خارج کنید و تمامی سطح ناخن هایتان را با این روغن به مدت چند دقیقه به خوبی ماساژ دهید. این کار را به مدت سه هفته پیوسته هر روز انجام دهید تا نتایج آن را در روند بهبودی ناخن هایتان مشاهده کنید. بهترین زمان برای انجام این کار شب قبل از خواب است.

 

از محلول های تقویت کننده ناخن استفاده کنید

با توجه به اهمیت موضوع این روزها شاهد انواع و اقسام محلول های تقویت کننده ناخن نظیر لاک تقویت کننده ناخن، سرم و محلول های استحکام بخش از برندهای مختلف و مطرح در بازار لوازم آرایشی هستیم که می توانید نمونه های آن را خریداری کنید و در خانه ناخن هایتان را تقویت و بازسازی کنید. یکی از این برندهای شناخته شده برند ماوالا است که محصولات بسیار متنوع و کارآمدی دارد.

از محلول های تقویت کننده ناخن استفاده کنید

از روغن کتان استفاده کنید

خوب است بدانید روغن کتان سرشار از پتاسیم، اسیدهای چرب و ویتامین B است. شما می توانید این روغن مغذی را با پنبه روی ناخن‌هایتان زده و چند دقیقه ماساژ بدهید. بهتر است قبل از خواب این کار را انجام بدهید و دستکش بپوشید.

 

ناخن هایتان مرتب شسته و میکروب زدایی کنید

رعایت بهداشت ناخن ها و شست و شو روزانه دست ها و تمیز کردن سطح و زیر ناخن ها نقش زیادی در زیبایی و سلامت ناخن ها دارد.

سعی کنید که ناخن هایتان را زیاد بلند نکنید؛ چرا که بلند کردن بیش از حد ناخن ها باعث بروز آلودگی در زیر آن ها شده و سلامت ناخن ها را به خطر می اندازد.

روغن درخت چای از جمله روغن هایی است که می تواند به روند میکروب زدایی ناخن ها کمک کند. کافیست پس از شستشو ناخن ها تکه ای پنبه برداشته و آن را آغشته به این روغن کنید و سپس پنبه را به کل سطح ناخن ها بزنید.

 

سخن پایانی

در این نوشتار با ذکر راهکارهایی ساده و مفید، شما را با چند روش تقویت کننده خانگی ناخن ها آشنا کردیم. علاوه بر این روش های خانگی می توانید انواع محصولات تقویت کننده ناخن از برندهای مطرح و معتبر را نظیر لاک های تقویت ناخن، سرم و محلول های استحکام بخش ناخن را در قسمت آرایش ناخن فروشگاه اینترنتی الانزا (https://elanza.com/) مشاهده کنید. این محصولات از معتبرترین برندهای داخلی و خارجی با بهترین قیمت ها در سایت الانزا گنجانده شده اند.

4.4/5 - (13 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/o8WM
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.