نحوه افتتاح حساب بانکی در دبی

1 464

امارات در حدود نیم قرن پیش از لحاظ اقتصادی بسیار ضعیف بود، در حدی که حتی پول رایج خود را نیز نداشت. در حالی که امروزه به یکی از قطب های اقتصادی و مالی منطقه و جهان تبدیل شده است. امروزه در امارات بانک های زیادی در حال خدمت رسانی می باشند. بانک‌ها سعی می کنند که با ارائه انواع خدمات شگفت انگیز تاجران و کارآفرینان را تشویق و به افتتاح حساب بانکی در دبی ترغیب نمایند. افراد صاحب حساب بانکی دارای خدمات بسیار می باشند. افرادی که دارای شرایط باشند می‌توانند جهت افتتاح حساب اقدام نمایند.

راهنمای افتتاح حساب بانکی در دبی

افتتاح حساب بانکی در دبی
افتتاح حساب بانکی در دبی

دریافت ویزا و مهاجرت به امارات با توجه به امکانات فراوانی که در اختیار مهاجران قرار می دهند، بسیار ارزشمند می باشد. یکی از مراحلی که برای دریافت ویزا لازم و ضروری است افتتاح حساب بانکی می باشد. با این حال برای افرادی که ساکن یا مقیم امارات نیستند، محدودیت هایی وجود دارند. امروزه وجوه در بانک ها از امنیت بالایی برخوردار می باشند. بنابراین افراد زیادی به افتتاح حساب بانکی در دبی اقدام می نمایند. همچنین بانک ها جهت تشویق مردم برای گذاشتن وجوه‌شان در بانک ها سودهایی را در نظر گرفته و به آنها پرداخت می نمایند.

افتتاح انواع حساب های بانکی

در دبی بانک های متنوعی خدمات ارائه می دهند. این بانک ها انواع مختلفی از خدمات را ارائه می‌دهند. این خدمات بسته به نوع حسابی که افتتاح می شود، متفاوت می باشند. در ادامه به بررسی انواع خدمات می پردازیم.

افتتاح حساب بانکی در دبی از نوع حساب پس انداز

در این گونه حساب ها متقاضی سپرده های خود را نزد بانک قرار میدهد. ماهانه سود ناچیزی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است. با این توضیح که برداشت از این حسابها ممکن است، اما با توجه به صلاحدید بانک محدود می باشد. در این حساب ها صاحب حساب باید ماهانه مبلغی را در حساب خود حفظ نماید. کسانی که نتوانند این تعادل را حفظ کنند، دارای تبعاتی می باشند.

افتتاح حساب بانکی در دبی از نوع حساب جاری

افتتاح حساب بانکی در دبی از نوع حساب جاری
افتتاح حساب بانکی در دبی از نوع حساب جاری

حساب جاری شامل سپرده ها، برداشت ها و معاملات متقابل می شود. معمولا این نوع حساب ها ماهانه محدودیت تراکنش ندارند. این گونه حساب ها در میان تاجران و بازرگانان که دارای معاملات منظم تری هستند بسیار محبوب می‌باشند. مردم دبی می توانند در هر کدام از بانک ها حساب جاری افتتاح نمایند. با توجه به سیاست های دولت، حسابهای تجاری سود بالایی ندارند. هرچند این قضیه نسبت به بانک ها و موسسات مالی متفاوت می باشد.

حساب های جاری دارای مزیت هایی هستند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

1-      در این نوع حساب ها افراد مجاز هستند که حجم زیادی از واریزها و پرداخت ها را به صورت سیستماتیک انجام دهند.

2-      این نوع حساب ها محدودیتی جهت برداشت ندارند.

3-      این نوع حساب ها برای تاجران و کارآفرینان مناسب می باشند.  به دلیل اینکه می توانند معاملات خود را به صورت منظم رشد دهند. و حساب هایشان را مدیریت نمایند.

افتتاح حساب بانکی در دبی از نوع سپرده ثابت

این نوع حساب ها برای متقاضیان به عنوان ابزارهای مالی ارائه می شود. کاربران می توانند سپرده و یا سررسید از پیش تعیین شده را نزد بانک ها قرار دهند که سود نسبتا بیشتری را دارا می باشند. می‌توان گفت که سپرده ثابت نسبت به حساب های پس انداز سود بیشتری را دارا می باشند. در این گونه حساب ها با توجه به اینکه سود بیشتری پرداخت می نمایند. معمولا افراد ملزم هستند که سپرده های خود را بیشتر در آنجا نگه دارند. در صورتی که کاربران بخواهند سپرده های خود را زودتر از تاریخ سررسید برداشت نمایند. باید غرامت آن را پرداخت نمایند، با این حال این گونه حساب ها نیز دارای مزیت هایی می باشند، که در ادامه به آنها می پردازیم.

1-      این نوع حساب ها از جمله امن ترین ابزارهای سپرده گذاری و مالی در امارات می باشند.

2-      با توجه به اینکه از سود بالاتری نسبت به سایر حساب ها برخوردارند، معمولا دارای بازدهی بیشتری می باشند.

3-      تمام اصل سپرده به کاربر پس داده خواهد شد.

افتتاح حساب بانکی در دبی از نوع حساب حقوقی

افتتاح حساب بانکی در دبی از نوع حساب حقوقی
افتتاح حساب بانکی در دبی از نوع حساب حقوقی

این نوع حساب ها در دبی و امارات در بانک ها به درخواست شرکت ها، و برای استفاده کارمندان شرکت افتتاح می‌شوند. حقوق افراد در این نوع حساب ها واریز می شود.

افتتاح حساب بانکی در دبی از نوع حساب تجاری

تمام کسب و کارها زیر نظر مدیریت سیستمی است، که متصل به حساب های تجاری می باشد. مزیت این حساب ها این است که برای صاحبان مشاغل، مدیریت هزینه ها، مدیریت وجوه و پرداخت مالیات را امکان پذیر می نماید. این نوع حساب ها نیز دارای مزیت هایی هستند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

1-      بیشتر بانکها تسهیلات برای بدهی و کارت اعتباری به صورت رایگان برای کاربران به همراه حساب بانکی ارائه می دهند. صاحبان حساب ها می توانند از این کارت ها جهت دسترسی به وجوه خود استفاده نمایند.

2-      ارائه خدمات در بانک های امارات به صورت شبانه روزی می باشد. کاربران می توانند از حساب ها و کارت های خود در طول شبانه روز استفاده نمایند.

راه های افتتاح حساب

افتتاح حساب در امارات یکی از مهم ترین مواردی است که هر شخصی باید آن را داشته باشد. علاوه بر دریافت حقوق از طریق آن، می توان مدیریت وام ها و وجوه را نیز از طریق آن انجام داد. با توجه به ارائه انواع خدمات در بانک های مختلف شخص می تواند هر کدام از آنها را که بخواهد انتخاب نماید. در دبی سه راه مختلف برای افتتاح حساب در نظر گرفته شده است که در ادامه به آنها می پردازیم.

1-      بانکداری تلفنی: از طریق تلفن می توان با خدمات بانکها تماس برقرار نمود، و از این طریق افتتاح حساب را انجام داد.

2-      بانکداری آنلاین: از طریق وب سایت شرکت نیز می توان به پرتال رسمی شرکت متصل شد و اقدام به افتتاح حساب کرد.

3-      از طریق شعب بانک: با مراجعه به شعبه بانک نیز می توان به افتتاح حساب اقدام نمود. در این صورت با حضور در شعبه باید فرم های مربوطه را پر کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/cySP
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    سلام شماره تلفن میدین من لباس سفارش بدم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.