اطلاعاتی درباره کاهش وزن با استفاده از پروتئین وی و پروتئین سویا

آیا شما از چاقی رنج می برید؟ اکثر افراد چاق به دنبال این هستند که برای کاهش وزن، یک ماده غذایی مصرف کنند. اما تنها مصرف یک ماده غذایی به تنهایی نمی تواند آنها به تناسب اندام برساند بلکه باید در کنار داشتن یک رژیم غذایی سالم، فرد باید از تحرک کافی هم برخوردار باشند و فعالیت ورزشی منظم داشته باشد.

0 313

توضیحاتی درباره کاهش وزن

آیا شما از چاقی رنج می برید؟ اکثر افراد چاق به دنبال این هستند که برای کاهش وزن، یک ماده غذایی مصرف کنند. اما تنها مصرف یک ماده غذایی به تنهایی نمی تواند آنها به تناسب اندام برساند بلکه باید در کنار داشتن یک رژیم غذایی سالم، فرد باید از  تحرک کافی هم برخوردار باشند و فعالیت ورزشی منظم داشته باشد.

پروتئین وی مناسب برای کاهش وزن

مهم ترین عناصر سازنده بدن انسان، پروتئین ها می باشند.  پروتئین جهت ساخته شدن تاندون ها، آنزیم ها، هورمون ها، انتقال دهنده های عصبی و سایر مولکول ها کاربرد دارد. عناصر انقباضی عضلات توسط پروتئین ها ساخته می شوند. پروتئین وی  یک پروتئین مهم برای بدن است. ورزشکاران از پروتئین وی  به عنوان یک مکمل ورزشی استفاده می کنند. ورزشکاران مکمل وی را در کنار انجام ورزش های مقاومتی، برای بهبود سنتز پروتئین و کمک به رشد عضلانی استفاده می کنند.  اما پروتئین وی چیست؟ شیر از دو پروتئین وی و کازئین تشکیل شده است. این پروتئین دارای 9 اسید آمینه ضروری می باشد که لاکتوز آن نیز کم است.

در ترکیب این پروتئین بتا لاکتوگلوبولین، ایمنوگلوبین ها و آلبومین سرم گاو وجود دارد. این پروتئین یک پروتئین کامل به شمار می آید. از این پروتئین می توان جهت عضله سازی،  کاهش میزان کلسترول خون و در نتیجه کاهش  وزن استفاده کرد. ورزشکارانی که می خواهند عملکرد بهتری داشته باشند و به دنبال حفظ تناسب اندام خود هستند، از این مکمل ورزشی استفاده می کنند. پروتئین وی در بین ورزشکاران رشته های بدنسازی و مدل های تناسب اندام  مورد استقبال قرار گرفته است. پروتئین وی 3 نوع است:

  • پروتئین وی کنسانتره : این پروتئین دارای مقدار کمی کربوهیدرات و چربی می باشد. هر چه غلظت این پروتئین بیشتر باشد دارای پروتئین بیشتری می باشد. مثلا کنسانتره سطح پایین، حاوی 30 درصد پروتئین و کنسانتره سطح بالا، دارای 90 درصد پروتئین می باشد.
  • پروتئین وی ایزوله: در این نوع پروتئین، همه چربی و لاکتوز گرفته شده است. پروتئین وی ایزوله دارای 90 درصد پروتئین است.
  • پروتئین وی هیدرولیز شده: این پروتئین با انجام فرایند هیدرولیز تهیه شده است که جهت جذب پروتئین در بدن بهتر می باشد زیرا برای عمل هضم به زمان زیادی نیاز ندارد.  از این نوع پروتئین وی، در تهیه شیر خشک ها و مکمل های پروتئینی استفاده می شود. از مزایای دیگر این پروتئین می توان به کاهش دادن  پتانسیل مواد آلرژن اشاره کرد. کسانی که نمی توانند از وی کنسانتره استفاده کنند، می توانند جهت کاهش وزن از این مکمل غذایی استفاده کنند.
کاهش وزن
کاهش وزن

پروتئین وی هیلمار، موثر در کاهش وزن

ایزوله پروتئین آب پنیر، دارای  رنگ سفید متمایل به کرم ملایم می باشد. این ترکیب دارای 90 درصد پروتئین است. در تهیه این پروتئین با کمک تکنیکهایی مانند میکروفیلتراسیون،  مقدار لاکتوز و چربی کاهش می یابد. با اطمینان خاطر می توان، این پروتئین را در رژیم غذایی کسانی که به پروتئین با کیفیت احتیاج دارند، قرار داد: مثل ورزشکاران، کودکان و افراد مسن. در ترکیب این پروتئین آمینو اسیدهای شاخه دار ایزولوسین، لوسین و والین وجود دارد که جهت بازسازی و رشد عضلات کاربرد دارند. پروتئین های موجود در وی هیلمار قابلیت جذب بالایی دارند.  قیمت پروتئین وی هیلمار در مقایسه با خواص فراوانی که دارد مناسب می باشد.  با مراجعه به سایت پارس پودر می توانید از قیمت این پروتئین آگاه شوید. پروتئین شیر گاو دارای 20 درصد پروتئین وی و 80 درصد پروتئین کازئین می باشد ولی پروتئین موجود در شیر مادر دارای 60 درصد پروتئین وی و 40 درصد کازئین می باشد. خانم های محترم جهت حفظ سلامتی نوزادان خود سعی کنید که نوزاد خود را با شیر مادر تغذیه کنید.

فواید استفاده از وی هیلمار:

  • افزایش توده عضلانی در ورزشکاران
  • کمک به کاهش وزن با کاهش چربی های اضافی بدن
  • تقویت سیستم ایمنی بدن به وسیله افزایش مقدار گلوتاتیون
  • پیشگیری از ابتلا به سرطان
  • کمک به بهبود عملکرد سلول های لنفوسیت t : این لنفوسیت ها نقش بسیار مهمی در سیستم ایمنی بدن ایفا می کنند.
  • پروتئین وی هیلمار در زمان بیماری از تحلیل بافت های بدن جلوگیری می کند.
  • تسریع در بهبودی آسیب ها و ریکاوری بدن
وی ایزوله هیلمار
وی ایزوله هیلمار

پروتئین سویا، بسیار مهم در کاهش وزن

سویا دارای محتوای غذایی بالایی است که می تواند به حفظ سلامتی انسان کمک کند. متخصصین تغذیه توصیه می کنند که پروتئین سویا را در رژیم غذایی خود قرار دهید زیرا مانند یک مکمل غذایی عمل می کند. قرار دادن سویا در رژیم غذایی موجب ایجاد یک حال خوب و نگاه مثبت به زندگی می شود. مصرف پروتئین سویا در کنار انجام فعالیت های ورزشی می تواند موجب کاهش وزن شود. از فواید مهم پروتئین سویا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نابود کردن سلول های سرطانی: در سویا آنتی اکسیدان به مقدار فراوان وجود دارد که می تواند از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کند. آنتی اکسیدان ها با از بین بردن رادیکال های آزاد، جهت جلوگیری از ابتلا به سرطان مفید می باشند. رادیکال های آزاد با حمله به سلول های سالم بدن، آنها را به سلول های سرطانی و در نتیجه تومورهای سرطانی کشنده تبدیل می کنند. مصرف پروتئین سویا احتمال بروز سرطان سینه در بین خانم ها و سرطان پروستات در بین آقایان را به طور چشمگیری کاهش می دهد.
  • تنظیم قند خون با استفاده از پروتئین سویا: ایزوفلاون موجود در سویا از ابتلا به دیابت جلوگیری می کند زیرا موجب افزایش گیرنده های انسولین می شود. سویا حساسیت سلول ها را نسبت به انسولین بالا برده و در نتیجه گلوکز بیشتری جذب می شود .
  • داشتن بارداری سالم: سویا سرشار از فولیک اسید و ویتامین های خانواده B می باشد که می توانند در تکامل لوله عصبی جنین نقش مهمی ایفا کنند.
  • کمک به حفظ سلامتی بدن در دوران یائسگی: در دوران یائسگی میزان استروژن بدن کم می شود که موجب بروز علائمی مانند تعریق زیاد، احساس گرمای بیش از حد و گرگرفتگی، پرخاشگری، افسردگی، عصبانیت، زودرنجی و درد در تمام بدن می شود. ایزوفلاون های موجود در سویا باعث کاهش این علائم می شود. با مصرف سویا سطح استروژن توسط ایزوفلاون به مقدار 14 درصد افزایش می یابد.
  • کمک به استحکام استخوان ها: ایزوفلاون های سویا موجب ترمیم تراکم استخوانی می شود و از بروز بیماری استئوپروز یا پوکی استخوان جلوگیری می کند. از دیگر مواد معدنی موجود در سویا می توان به روی، مس، سلنیوم، کلسیم و منیزیم اشاره کرد که باعث افزایش رشد بافت استخوانی، تقویت تراکم استخوانی و ترمیم قسمت های آسیب دیده می شود.
  • کمک به کاهش وزن: پروتئین سویا احساس سیری در بدن ایجاد می کند. همچنین موجب افزایش پروتئین در عضلات می شود. این پروتئین موجب کاهش سطح تری گلیسیرید و کاهش کلسترول می شود و در نتیجه موجب کاهش وزن می شود.
  • بهبود وضعیت خواب: منگنز موجود در پروتئین سویا باعث بهبود کیفیت خواب و زمان خوابیدن می شود.
  • روشن کردن رنگ پوست: سویا دارای خواص کلاژن سازی، ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، محافظ پوست در برابر اشعه UV و روشن کننده پوست می باشد. وجود مهارکننده های تریپسین در سویا باعث  حفظ رنگدانه های پوست می شود. آنتوسیانین موجود در سویا از تولید ملانین جلوگیری می کند.
ایزوله سویا
ایزوله سویا

جهت اطلاع از خواص مکمل های ورزشی و نوع مصرف آنها می توانید به سایت پارس پودر مراجعه کنید. بهتر است برای استفاده از هر نوع مکمل غذایی و یا ورزشی با یک پزشک یا مربی یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/aSTb
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.