صفر تا صد تحصیل در آلمان با لتسگویونی

0 212

چطور بهترین دانشگاه را برای تحصیل در آلمان انتخاب کنیم؟ مراحل گرفتن پذیرش و ویزای تحصیلی آلمان چیست؟ لتسگویونی صفر تا صد تحصیل در آلمان را بررسی می‌کند.

تحصیل در آلمان

در چند سال اخیر، شاهد این هستیم که امتیازاتی مثل امکان تحصیل رایگان، بازار کار مناسب و… باعث شده تا دانشجویان ایرانی زیادی راه مهاجرت تحصیلی به آلمان را در پیش بگیرند. اما برای تحصیل در آلمان باید بدانید که کدام دانشگاه بهترین گزینه برای شماست و اینکه چطور در سریع‌ترین زمان ممکن، پذیرش تحصیلی دانشگاه مورد نظرتان را بگیرید. همچنین باید از پیچ و خم‌های اخذ ویزای تحصیلی آلمان هم عبور کنید.

در این مطلب، صفر تا صد تحصیل در آلمان به کمک مجموعه لتسگویونی را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

1- انتخاب رشته تحصیلی

در اولین قدم باید رشته تحصیلی مورد نظرتان را برای ادامه تحصیل در آلمان انتخاب کنید. در انتخاب رشته باید علاوه بر علاقه خودتان به دانشگاه‌هایی که آن رشته را ارائه می‌دهند و زبان آموزش آن رشته هم توجه کنید. همچنین شرایط پذیرش رشته تحصیلی مورد نظرتان و هزینه تحصیل در آن رشته را نیز بررسی کنید.

نکته مهم دیگری که باید در انتخاب رشته به آن توجه داشته باشید، بازار کار آن رشته در آلمان است. بعد از فارغ التحصیلی برای تمدید اقامت باید بتوانید یک شغل در آلمان پیدا کنید. اینجاست که وضعیت بازار کار رشته تحصیلی شما اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد. پس باید قبل از انتخاب رشته حتما شرایط بازار کار در آلمان را به خوبی بررسی کنید.

مشاوران لتسگویونی شرایط مربوط به رشته‌های تحصیلی مختلف را می‌دانند و بر اساس شرایط شما از جمله علاقه، بودجه و زبان مورد نظر برای تحصیل بهترین مشاوره را برای انتخاب رشته تحصیلی خواهند داد.

2- انتخاب دانشگاه

بعد از انتخاب رشته نوبت به انتخاب دانشگاه محل تحصیل می‌رسد. برای انتخاب دانشگاه در آلمان باید به نکات مختلفی از جمله رنکینگ دانشگاه، شهریه، شرایط پذیرش، امکاناتی مثل خوابگاه و زبان آموزش توجه داشته باشید. همچنین شهری که دانشگاه مورد نظرتان در آنجا واقع شده هم از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا به طور مستقیم روی سبک زندگی و هزینه‌های شما تاثیر خواهد گذاشت.

مشاوران لتسگویونی شرایط شما را با دانشگاه‌های مختلف آلمان که رشته مورد نظرتان را ارائه می‌کنند، تطبیق داده و در نهایت یک یا چند دانشگاه را به عنوان بهترین گزینه‌ها معرفی خواهند کرد. منظور از شرایط، مواردی مثل نمره معدل و زبان و البته بودجه‌ای است که در اختیار دارید.

3- گرفتن پذیرش تحصیلی

بعد از اینکه دانشگاه‌های مورد نظرتان را انتخاب کردید، باید برای گرفتن پذیرش از آنها اقدام کنید. همانطور که گفته شد، برای گرفتن پذیرش تحصیلی لازم است که شرایط تعیین شده توسط دانشگاه از جمله حداقل نمره معدل و نمره زبان آلمانی یا انگلیسی را برآورده کنید. در صورتی که این شرایط را دارید، می‌توانید درخواست خود را برای گرفتن پذیرش تحصیلی آلمان ارسال کنید. بهتر است برای پذیرش بیشتر از یک دانشگاه اقدام کنید تا خیالتان از بابت پذیرفته شدن راحت‌تر باشد.

یکی از موارد مهم در رابطه با درخواست برای پذیرش تحصیلی آلمان، توجه به ددلاین‌های تعیین شده توسط دانشگاه‌های این کشور است. در صورتی که تا قبل از ددلاین پذیرش دانشگاه مورد نظرتان، درخواست خود را ارسال نکرده باشید ممکن است برنامه‌های شما شش ماه تا یک سال عقب بیفتد. پس فرآیند آماده سازی مدارک و ارسال درخواست را با توجه به ددلاین‌ها برنامه ریزی کنید.

لتسگویونی نه تنها بهترین دانشگاه‌ها را برای گرفتن پذیرش انتخاب می‌کنند، بلکه در زمینه اخذ پذیرش هم همراه متقاضیان هستند. آماده سازی مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه مورد نظر از جمله خدماتی است که لتسگویونی ارائه می‌دهد. لتسگویونی با دانشگاه‌های مختلف آلمان ارتباط دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا شانس شما برای گرفتن پذیرش بیشتر شود. ضمن اینکه همراهی لتسگویونی در مراحل اخذ پذیرش آلمان تا انتها و دریافت تاییدیه پذیرش ادامه خواهد داشت.

4- گرفتن ویزای تحصیلی

آخرین مرحله‌ای که برای تحصیل در آلمان باید بگذرانید، گرفتن ویزای تحصیلی این کشور است. برای گرفتن ویزای تحصیلی حتما باید از قبل، پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه‌های آلمان را گرفته باشید. در کنار پذیرش تحصیلی باید مدارک دیگری را هم به سفارت آلمان ارائه کنید که در ادامه به آنها اشاره شده است:

  • فرم درخواست تکمیل شده ویزای تحصیلی
  • تاییدیه پذیرش تحصیلی
  • مدارک هویتی مثل پاسپورت
  • عکس پاسپورتی
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی
  • رزومه شغلی (در صورت وجود)
  • مدارک تمکن مالی
  • انگیزه نامه تحصیلی

بعد از آماده کردن مدارک باید وقت سفارت آلمان را رزرو کنید. در روز و ساعت مشخص شده توسط کارگزاری ویزامتریک در محل این کارگزاری حاضر شوید و درخواست و مدارک خود را ارائه کنید. در همین روز اقدامات مربوط به انگشت نگاری و عکس بیومتریک هم انجام خواهد شد. در نهایت باید منتظر بمانید تا افسر پرونده در مورد درخواست شما تصمیم گیری کند. این موضوع به طور معمول چند هفته زمان می‌برد.

همراهی لتسگویونی در زمینه اخذ ویزای تحصیلی آلمان هم ادامه خواهد داشت. کارشناسان ویزای لتسگویونی در آماده سازی مدارک شما را همراهی خواهند کرد و ریزه کاری‌های مربوط به این مدارک را به شما انتقال خواهند داد. از جمله این موارد می‌توانیم به مدارک تمکن مالی اشاره کنیم که رعایت کردن نکات جزئی می‌تواند نتیجه درخواست شما را تعیین کند. در نهایت، امور مربوط به گرفتن وقت سفارت و سایر امور اداری تا مرحله اخذ ویزای تحصیلی نیز توسط لتسگویونی انجام خواهد شد.

در فرآیند اخذ ویزای تحصیلی آلمان توجه به برخی نکات می‌تواند سرنوشت شما را تغییر دهد. انتخاب‌هایی که انجام می‌دهید، نحوه جمع آوری و آماده سازی مدارک و… از جمله مواردی هستند که باید دقت زیادی روی آنها داشته باشید. لتسگویونی از صفر تا صد مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان همراه شما خواهد بود و مشاوره‌ها و خدمات تخصصی را ارائه می‌کند. برای گرفتن اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان لتسگویونی تماس بگیرید.

منبع: letsgouni.com

5/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/mQ1q
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.