تاثیرات استفاده از شامپو کراتین و بدون سولفات بر روی مو

0 275

علاقه‌مندان دنیای پر رنگ‌و‌لعاب آرایش بهتر از ما می‌دانند که هزارویک روش برای حالت‌دادن موها وجود دارند. بعضی از این روش‌ها مو را به قیمت تخریب بافت آن زیبا می‌کنند. یکی از مهم‌ترین این آسیب‌ها، صدمه‌دیدن کراتین مو است. در چنین شرایطی مو وِزدار می‌شود و حالتی شکننده‌ پیدا می‌کند. خوشبختانه درمان‌هایی برای این عارضه وجود دارد. یکی از این درمان‌ها کراتین مو است. مویی که کراتین می‌شود را فقط باید با شامپو کراتین شست. تاثیرات استفاده از شامپو کراتین و بدون سولفات بر روی مو کاملاً مشهود است. فایده‌های بی‌شمار شامپو کراتین مو به اندازه‌ای است که از کنار آن به‌راحتی نمی‌توان گذشت. در ادامه برای شما از تاثیرات استفاده از شامپو کراتین و بدون سولفات بر روی مو می‌گوییم.

کراتین مو چیست؟

قبل از هر چیز اجازه دهید رازی را با شما در میان بگذاریم. این راز در کراتین مو نهفته است. کراتین درواقع پروتئینی در مو است که درخشش و صافی را برای زلف کمند شما به ارمغان می‌آورد. به دنبال افزایش سن، آرایش‌‌های آسیب‌زننده به مو و استفاده از شوینده‌های بی‌کیفیت، کراتین مو صدمه می‌بیند. چنین مویی دیگر به‌راحتی حالت نمی‌گیرد و صافی خود را از دست می‌دهد. جالب است بدانید کراتین از چیزی که فکرش را می‌کنید نقش‌ مهم‌تری در سلامت مو دارد. جالب‌تر اینکه موی انسان از حدود ۹۵ درصد کراتین تشکیل شده است. آب، لیپید و رنگ‌دانه‌ها دیگر اجزا تشکیل‌دهنده مو انسان به حساب می‌آید. کراتین لایه بیرونی مو را از آسیب‌های گرمایی، ترکیبات شیمیایی و مجاورت طولانی در برابر نور خورشید حفظ می‌کند.

به دنبال از‌بین‌رفتن کوتیکول در لایه محافظ مو، این لایه دیگر توانی برای حفظ لایه داخلی ندارد. به همین دلیل حتی با شانه‌زدن ساده نیز مو آسیب می‌بیند. اینجاست که استفاده از شامپو کراتین اهمیت پیدا می‌کند. همان‌گونه که از نام این شامپوها پیداست، با ترکیبات کراتین غنی شده‌اند. به همین دلیل اگر احساس می‌کنید موهای شما بیش‌ازحد وِزدار شده و دیگر مانند سابق حالت نمی‌گیرد، زمان آن فرارسیده که شامپو کراتین را امتحان کنید.

شامپو کراتین چه فایده‌هایی دارد؟

قبل از اینکه به فایده‌های شامپو کراتین بپردازیم، اجازه دهید با هم ببینیم شامپو چیست: شامپو نوعی شوینده است که می توان آن را براساس نیازهای مختلف تغذیه ای مو، غنی کرد. شامپو در ساده ترین شکل خود صرفا خاصیت پاک‌کنندگی مو و پوست سر را دارد اما با اضافه کردن ترکیبات مختلف، مثل انواع ویتامین و روغن‌های گیاهی می‌توان آن را تبدیل به یک محصول تاثیرگذارتر کرد تا مشکلات مربوط به مو، مثل ریزش، شوره، موخوره یا آسیب های ناشی از رنگ و دکلره را کاهش داد. در زیر ما چند نمونه از شامپوهایی که استفاده‌ی زیادی دارند را برای شما معرفی خواهیم کرد.

جبران کراتین از دست‌رفته مو

اولین فایده شامپو کراتین، جایگزینی کراتین از دست‌رفته مو است. این شامپوها منبع سرشاری از پروتئین کراتین هستند. در نتیجه استفاده از یک شامپو کراتین باکیفیت، کراتین از دست‌رفته مو را بازیابی می‌کند. ناگفته پیداست مویی که کراتین آن بازیابی‌شده، نرم‌ و خوش‌حالت می‌شود.

از بین‌بردن وِز مو

مویی که کراتین آن تامین شده، مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارد. در نتیجه چنین مویی کمتر وِزدار می‌شود. حتی در حین انجام روش‌های مختلف حالت‌دادن مو نیز گیسوانی که با شامپو کراتینه شسته‌شده‌اند، راحت‌تر حالت می‌گیرند و وزدار نمی‌شوند.

حفاظت مو در برابر آسیب‌های بعدی

شامپو کراتین لایه‌ بیرونی و داخلی مو را تقویت می‌شود. به لطف این ویژگی، تارهای مو در برابر آلودگی‌های محیطی و مواد شیماییِ شوینده‌ها مقاومت پیدا می‌کند. مویی که با شامپوی کراتین شسته‌شده به راحتی کثیف نمی‌شود و جلوه زیبای آن دوام بیشتری دارد.

بهبود کراتین مو

اهمیت کراتین به اندازه‌ای است که در کنار شامپو کراتین، روشی کلینیکی برای کراتین مو وجود دارد. اثربخشی‌ کراتین برای مویی که با شامپو کراتین شسته‌شده افزایش پیدا می‌کند. اگر به تازگی موهای خود را در کلینیک‌های زیبایی کراتین کرده‌اید، حتماً با شامپو کراتین موهای خود را بشویید.

شامپو مو بدون سولفات چه فایده‌هایی دارد؟

از آنجایی که به قول قدیمی‌ها کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند، بهتر است شامپوی کراتینه‌ای بدون سولفات خریداری کنید. جالب است بدانید سولفات یکی از مهم‌ترین ترکیبات در شامپو برای ایجاد کف به حساب می‌آید. این ماده شیمیایی چربی مو و پوست سر را از بین می‌برد. به همین دلیل شامپوهای بدون سولفات، در کنار از بین‌‌بردن چربی‌های محیطی که روی پوست و مو قرار گرفته، چربی طبیعی آن را هم از بین می‌برند. نبود چربی طبیعی در پوست و مو، خشکی آن‌ها را به دنبال دارد. خوشبختانه این روزها شامپوهایی بدون سولفات تولید می‌شود. با خرید چنین شامپوهایی، چربی طبیعی پوست و مو حفظ می‌شود و راحت‌تر حالت می‌گیرد. در کنار حفظ چربی، شامپو‌های بدون سولفات فایده‌های دیگری هم دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

حفظ رنگِ موی رنگ‌شده

شامپوهای بدون سولفات دوام موی رنگ‌شده را افزایش می‌دهند. این شامپوها جلوه‌ای درخشان و طبیعی برای موهای رنگ‌شده ایجاد می‌کنند. از آنجایی که رنگ‌کردن موی سر هزینه‌ بر است، استفاده از شامپوهای بدون سولفات، نیاز به رنگ‌کردن دوباره مو را کاهش می‌دهد.

سازگاری با پوست‌ حساس سر

اگر پوست سر شما بیش‌از‌حد حساس است، در خرید شامپوهای بدون سولفات شک نکنید. این شامپوها نه‌تنها پوست سر را ملتهب نمی‌کند، بلکه بافت آن را التیام می‌بخشد. ناگفته پیداست پوستی که التیام‌یافته و تقویت‌شده، زمینه‌ای برای رشد موهای پرپشت‌تر فراهم می‌کند.

از بین‌رفتن سوزن چشم

سولفات دلیل اصلی سوزن چشم است. به همین دلیل در شامپوهای بدون سولفات خبری از سوزش چشم نیست.

سخن پایانی

مطمئن هستیم با مطالعه تاثیرات استفاده از شامپو کراتین و بدون سولفات بر روی مو به این فکر افتاده‌اید که در اولین فرصت چنین شامپویی خریداری کنید. از اینکه به فکر سلامتی و زیبایی موهای خود هستید بسیار خرسندیم. همان‌گونه که می‌دانید بهترین برند‌های زیبایی و سلامت پوست را در مو‌تن‌رو دور هم جمع کرده‌ایم. برای نمونه می‌توان به برند شامپو مو سریتا اشاره کرد. این برند محصولات متنوعی دارد که در کنار شست‌وشوی مو، سلامت و زیبایی آن را تضمین می‌کند. در کنار این برند، ده‌ها برند باکیفیت دیگر نیز در فروشگاه آنلاین مو‌تن‌رو خودنمایی می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم سری به سایت مو‌تن‌رو بزنید و سبد خرید خود را با شامپوهای باکیفیت و درجه‌یک پر کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/vCRW
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.