پیگیری ثبت برند در ایران از سامانه رسمی

0 322

نمانام یا برند تجاری یک اصطلاح بین المللی است که شرکتهای تجاری و افراد حقیقی یا حقوقی، برای ثبت آن باید از طریق یک سامانه و سایت رسمی اقدام کنند. پیگیری ثبت برند در ایران توسط سامانه و سایت رسمی می تواند کلیه مراحل ثبت برند و لوگو را برای افراد حقیقی و حقوقی پوشش دهد. اگر قصد دارید تا نشان یا نام تجاری خود را در ایران ثبت و تاسیس کنید، پیشنهاد می شود تا از مراحل، شرایط و هزینه های ثبت برند آگاه باشید. همچنین بهتر است تا با انواع برند های موجود آشنا شده و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

پیگیری ثبت برند در ایران در سایت رسمی

بسیاری از اشخاصی که تمایل به ثبت کردن علائم تجاری یا نشان تجاری خود بصورت حقیقی یا حقوقی دارند، از دو روش کلی برای اینکار اقدام می کنند. پیگیری ثبت نام یا نشان تجاری در ایران می تواند بصورت تقریبا رایگان یا با پرداخت هزینه صورت بگیرد. در روش رایگان افراد بایستی با اطلاع از هزینه ثبت برند، شرایط و تهیه مدارک بصورت کامل، اقدام به پیگیری کلیه مراحل توسط سامانه مالکیت معنوی کنند. در روش دوم می توان از طریق یک سامانه یا سایت ثبت برند، پیگیری مراحل را انجام که با این روش، معمولا کارشناسان متخصص و با تجربه، امور شما را به دست گرفته و تا نهایی شدن ثبت نشان تجاری شما، پیش می روند. تفاوتی که در این دو مسیر وجود دارد، بحث تجربه، تخصص و هزینه می باشد.

مراحل و آموزش ثبت برند و لوگو در ایران

از آنجایی که بسیاری از افراد می خواهند بدون پرداخت هزینه اقدام به ثبت برند تجاری خود کنند، بایستی بصورت کامل از مراحل و شرایط موجود، آگاه باشند. آموزش ثبت علامت تجاری یا لوگو در ایران، شامل اطلاع از قوانین ثبت برند، تهیه مدارک مورد نیاز بسته به حقیقی یا حقوقی بودن فرد متقاضی، استعلام برند های ثبت شده در ایران و پرداخت هزینه ها می شود.

قوانین انتخاب اسم برای ثبت برند های تجاری در ایران

در نظر گرفتن یک اسم مناسب و با کیفیت، اولین قدم از مراحل ثبت نام تجاری یا نمانام، در ایران می باشد که مستلزم اطلاع از قوانین انتخاب اسم است. این قوانین در هر کشور بر اساس شرایط اقتصادی، سیاسی و حکومتی متفاوت است که در کشور ما به شرح زیر می باشد.

  1. نام برند انتخاب شده نباید خلاف قوانین شرعی کشور ایران باشد
  2. انتخاب اسامی عمومی، دولتی و رسمی که از پیش به ثبت رسیده اند ممنوع است
  3. انتخاب برند هایی که از قبل در ایران ثبت شده اند، مورد تائید نیست
  4. علائم تجاری یا لوگو هایی که شبیه به یک لوگوی ثبت شده دیگر باشد غیر قابل قبول است
  5. برند انتخابی شما باید به منظور ایجاد تمایز بین خدمات شما و سایر محصولات رقبا، ثبت شود
  6. انتخاب اسامی افراد معروف تاریخی مورد تائید و ثبت نیست
  7. استفاده از لوگو های دولتی یا رسمی غیر قابل ثبت است
  8. در لوگو یا برند مورد نظر افراد، نباید علائم گمراه کننده شبیه به برند های دیگر درج شود

مشاوره رایگان ثبت برند و لوگو در ایران

برای ثبت لوگو یا برند تجاری خود در کشور ایران، می توانید از طریق دریافت مشاوره رایگان در سامانه ثبت شرکت آگاه ثبت، اقدام به دریافت راهنمایی های لازم برای انتخاب اسم و مراحل موجود کنید. با استفاده از این کار، احتمال خطا و اشتباه شما در مراحل اداری به پایین ترین حد ممکن رسیده و قادر هستید تا با بهترین شرایط و کیفیت، یک لوگوی اختصاصی یا برند را برای کسب و کار یا شرکت خود داشته باشید. لازم به ذکر است افراد می توانند یک برند شخصی نیز برای خود در ایران ثبت کنند.

مدارک ثبت برند تجاری و لوگو در ایران و تهران

بر اساس آخرین مستندات و قوانین موجود برای ثبت برند های تجاری و لوگو در ایران، مدارک لازم برای این کار بستگی به حقیقی یا حقوقی بودن شخص متقاضی دارد. اگر به عنوان یک شرکت تجاری قصد دارید تا اقدام به تهیه مدارک لازم کنید، بایستی موارد زیر را تهیه کرده. مدارک مورد نیاز برای افراد حقیقی که قصد ثبت یک برند شخصی را دارند نیز در ادامه درج شده است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند و لوگو در ایران ( برای شرکتها)

شرکتهای تجاری که در سامانه ثبت شرکتها به صورت قانونی ثبت شده اند، برای ثبت علائم تجاری خود نیاز به تحویل مدارک زیر دارند.

  • کارت ملی
  • شناسنامه
  • جواز کسب، تاسیس، پروانه ساخت یا بهره برداری و مجوز های لازم در زمینه فعالیت شرکت
  • دریافت کارت بازرگانی ( اگر قصد ثبت برند بین المللی داشته باشند)
  • آگهی یا روزنامه ثبت شرکت با آخرین تغییرات موجود در 2 سال گذشته

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت لوگو یا نام تجاری در ایران ( برای افراد شخصی )

برند های شخصی که افراد حقیقی قصد ثبت آن را دارند نیاز به مدارک زیر دارد.

  • کارت ملی و شناسنامه ( ارائه تصویر)
  • مجوز های مورد نیاز ( بسته به کسب و کار یا زمینه فعالیت اشخاص حقیقی)
  • کارت بازرگانی ( برای برند های بین المللی یا لاتین)

 

بهترین شرکت ثبت برند در ایران

یکی از سوالات بسیار رایج برای افرادی که قصد دارند تا پیگیری امور ثبتی لوگو یا برند تجاری خود را به شرکت خاصی واگذار کنند، انتخاب بهترین شرکت برای ثبت برند در ایران می باشد. برای پاسخ به این سوال، بهتر است تا خدمات و سابقه یک شرکت را بررسی کنید و از پشتیبانی و راهنمایی هایی که مشاوران به شما می کنند، از کیفیت خدمات آنها مطلع شوید. با این حال سامانه ثبت شرکت آگاه ثبت، به دلیل ارائه مشاوره رایگان و پیگیری صفر تا صد مراحل ثبتی، انواع لوگو و برند های تجاری را در ایران و حتی کشور های خارجی، در تمامی شهر ها انجام می دهد. برای اطلاعات بیشتر و راهنمای دقیق تر می توانید از لینک زیر به این سامانه و سایت رسمی مراجعه کنید.

https://agahregister.net/

 

نکته پایانی

در نظر داشته باشید که برند های تجاری که قصد ثبت آنها در سامانه یا سایت رسمی را دارید، بایستی از قوانین موجود روز پیروی کنند تا بدون کوچک ترین مشکلی، به نتیجه برسید. بسیاری از کسب و کارهای فعال در حوزه مواد دارویی، غذایی، آب، شربت ها و لوازم آرایشی بهداشتی حتما نیاز به ثبت برند در ایران دارند.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/hKkv
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.