چه زمانی فانتزی های جنسی خطرناک می شوند؟

0 810

فانتری جنسی چیست؟ آیا شما هم فانتزی جنسی دارید؟ آیا داشتن فانتزی جنسی خطرناک است؟ اگر نه، چه زمانی فانتزی جنسی خطرناک تلقی می‌شود؟

بدون شک سوالات بالا برای شما هم جذاب هستند و دوست دارید جواب آنها را بدانید. فانتزی‌ها در ذهن انسان‌ها زندگی می‌کنند و دسترسی به آنها برای دیگران امکان پذیر نیست، مگر به داخل سر افراد راه پیدا کنیم که ممکن نیست. فانتزی‌ها در ذهن افراد رنگ می‌گیرند و واقعیت پیدا می‌کنند. در بیرون از آن، حتی وجود هم ندارند.

افکار و فانتزی‌های جنسی به قدری گسترده هستند که تقسیم‌بندی کردن آنها امکان‌پذیر نیست. اینکه بخواهیم آنها را در دسته‌بندی‌های خاصی جای بدهیم، بسیار سخت و دشوار است. اما نکته بسیار مهم برای داشتن سلامت جنسی داشتن جسم و روان سالم است.

معمول ترین و شایع ترین فانتزی های جنسی کدامند؟

فانتزی‌های جنسی برای بیشتر افراد معمول و شایع هستند. کسانی که فانتزی جنسی ندارند، یا بیش از اندازه خجالت می‌کشند و درباره آنها صحبت نمی‌کنند و یا اینکه میل جنسی بسیار کمی دارند.

از معمول‌ترین فانتزی‌های جنسی برای آقایان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • معمولا مردانی که در شرکت‌ها کار می‌کنند و یا از تاجرین هستند، از داشتن روابط جنسی در محیط کار در فانتزی‌های خود لذت می‌برند.

از معمول‌ترین و پرطرفدارترین فانتزی‌های جنسی برای خانم‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • داشتن رابطه با همسر خود در زیر نور خورشید و در کنار ساحل
  • برخی از خانم‌ها که روحیه فمینیستی دارند معمولا از داشتن رابطه خشونت آمیز لذت میبرند.

چه زمانی فانتزی های جنسی خطرناک می شوند؟

گفتیم که فانتزی‌های جنسی طبیعی هستند و تقریبا همه‌ی افرادی که از نظر جنسی سالم هستند، این حالت را تجربه می‌کنند و فانتزی می‌سازند، با فانتزی‌ها تحریک می‌شوند و از فکر کردن به آنها لذت می‌برند. اما این که چه زمانی فانتزی‌ها خطرناک می‌شوند و می‌توانند به شخص یا همسر آنها آسیب برسانند، بسیار اهمیت دارد. برای اینکه این مورد را تشخیص بدهیم، باید به نکاتی توجه کنیم که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

زمانی که فانتزی برای شخص بیش از اندازه تکرار می‌شود و به آن چنگ میز‌ند، فانتزی می‌تواند خطرناک باشد. معمولا افراد با فانتزی‌های خود از واقعیت فاصله می‌گیرند و این مسئله باعث می‌شود که فانتزی بیش از اندازه در ذهن آنها پررنگ و واقعی باشد. برخی از مثال‌ها شامل موارد زیر هستند؛

1.     فتیش ها

معمولا کسانی که نسبت به یک موضوع خاصی در رابطه فتیش دارند، با آن فانتزی می‌سازند. مثلا لباس‌هایی مانند جوراب، کفش، لباس زیر، کاستوم‌ها و آیتم‌های دیگرمی‌توانند برای شخص بیش از اندازه جذاب باشند. یا کسی که به عضوی از بدن انسان مانند پا یا بخش‌های دیگر توجه بیش از اندازه نشان می‌دهد، نسبت به آن فتیش دارد. این موارد معمولا زمانی ایجاد می‌شود که شخص فانتزی‌های خود را نسبت به یک موضوع و حول یک مورد فیکس و ثابت می‌کند.

2.     مازوخیسم

در صورتی ک فانتزی‌های شخص در ارتباط با مازوخیسم باشد که به معنی تمایل به آسیب دیدن، چه جسمی و چه روانی است، فانتزی‌های او خطرناک شده و می‌تواند برای خودش و یا همسرش، مشکل ایجاد کند.

3.     سادیسم

از دیگر فانزی‌های جنسی که می‌تواند خطرناک باشد، فانتزی‌های شامل سادیسم جنسی است. اگر کسی در فانتزی‌های خود به شخصی آسیب برساند، او را تحقیر و یا تمسخر کند، به سادیسم جنسی تمایل نشان می‌دهد. البته توجه داشته‌باشید که تا زمانی که شخص سادیسم جنسی را نسبت به طرف مقابل عملی نکند، نمی‌توان گفت که شخص به سادیسم مبتلاست، اما همین مسئله که در فانتزی‌های خود از این کار لذت می‌برد، نیازمند بررسی و دقت است.

4.     عورت نمایی

افرادی که در فانتزی‌های جنسی خود عورت نمایی می‌کنند، باید نسبت به این فانتزی‌ها حساس شوند و حتما به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنند. فانتزی‌هایی که تکرارشونده هستند و به عورت نمایی ارتباط دارند، خطرناک هستند. شما می‌توانید از وبسایت های نوبت دهی آنلاین پزشکان در این مورد کمک بگیرید

5.     پدوفیلیا

کسانی که در فانتزی‌های جنسی خود از رابطه با یک کودک لذت می‌برند، خطرناک هستند و باید مورد بررسی قرار گیرند. اگر فانتزی جنسی به طور تکرارشونده، شامل یک کودک و یا درباره آن باشد، خطرناک است.

6.     زوفیلیا

فانتزی جنسی داشتن با حیوانات خطرناک است. کسانی که در فانتزی‌های جنسی خود با حیوانات ارتباط برقرار می‌کنند و به ارگاسم می‌رسند را باید مورد بررسی و غربالگری سلامت روان و سلامت جنسی قرار داد. این مورد اگر از فانتزی خارج شود، خلاف قوانین است. همانطور که پدوفیل خلاف قوانین است.

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند فانتزی جنسی را خطرناک کند، این است که باعث ایجاد استرس و اضطراب در خود فرد و یا طرفی که با او به اشتراک می‌گذارد، شود. در این صورت فانتزی جنسی خطرناک است و باید از روش‌هایی برای تغییر آن استفاده کرد که معمولا توسط سکس تراپیست‌ها و روانشناس‌ها ارائه می‌شوند.

آیا فانتزی جنسی انحراف جنسی است؟

فانتزی جنسی انحراف جنسی نیست. انحراف جنسی به معنی انجام اعمالی است که طبیعی نباشند و یا باعث آسیب رسیدن به طرفین شوند. فانتزی‌های جنسی متعدد هستند و می‌توانند حتی خارج از عرف هم باشند. مادامی که اجرا نشوند،‌ انحراف محسوب نمی‌شوند. مثلا فانتزی‌های جنسی می‌توانند شامل یک یا چند نفر باشند. حتی فانتزی‌های جنسی معمولا شامل اعمالی هستند که در حالت طبیعی شما انجام نمی‌دهید. مثلا از معشوق خود بخواهید که به شما دستور بدهد و یا برعکس. همچنین فانتزی‌های جنسی می‌توانند در مکان‌های مختلف انجام شوند. که این مورد هم مجددا در واقعیت امکان‌پذیر نیست.

1.3/5 - (12 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/LVsp
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.