آموزش تولید محتوا برای تازه کاران – رایامارکتینگ

0 305

تولید محتوا چیست و برای آموزش تولید محتوا به چه چیزی نیاز داریم؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش فضای مجازی، بسیاری از کسب‌و‌کارها به صورت مجازی درآمده‌اند. برای آموزش تولید محتوا، نیاز به درک بسیاری از مفاهیم در اینترنت را داریم. در دنیای بازاریابی دیجیتال، تولید محتوا یعنی: «انتخاب یک موضوع توسط کاربر و شروع به تولید متن و محتوای دیجیتال». در این کار باید اصول سئو نیز رعایت شده تا از کاهش رتبه در گوگل جلوگیری شود. در تولید محتوا باید متن و محتوایی تولید شود که کاربر پسند باشد. البته بهتر است بگوییم بازدیدکننده پسند تا کاربر پسند. تولید محتوا باید به گونه ای باشد که کاربران را به سمت خرید یک محصول یا خدمات، هدایت نماید. هرچند تولید محتوا صرفا متن نیست. شما می‌توانید محتوای دیجیتالی، گرافیکی، ویدیویی یا صوتی نیز تهیه نمایید. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که این عمل، چه ربطی بر پرسونای کاربر دارد. در ادامه به تمام سوالات مبهم شما پاسخ خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

کلید واژه در تولید محتوا

متنی که برای یک وبسایت نوشته می‌شود، باید دارای یک کلیدواژه هدف باشد. در آموزش تولید محتوا، مهم‌ترین موضوعی که به آن تاکید می‌شود، کلیدواژه است. کلیدواژه هدف، کلمه یا عبارتی است که کاربران، بیشتر آن را جستجو می‌کنند. طبق این کلمه یا عبارت، باید سعی کنیم تا متن یا محتوای تولید شده توسط ما، کاملا سئو شده باشد. این سئو، عامل اصلی رشد سریع شما و نمایش در نتایج جستجوی کاربران در گوگل می‌باشد. تعداد دفعات استفاده از این کلیدواژه، تاثیر بسیار زیادی بر رتبه شما در گوگل دارد. همچنین آمار بازدید سایت شما نیز افزایش خواهد یافت و این مورد برای سایت شما یک مزیت خوبی به حساب می‌آید. یعنی اگر شما محصول یا محصولاتی برای فروش داشته باشید، می‌توانید با قرار دادن سایت خود در صدر جستجو، فروش خود را افزایش دهید. بیل گیتس در مورد تولید محتوا گفته است که، «محتوا پادشاه است». یعنی شما نباید قدرت ساخت محتوای دیجیتال یا متنی را دست کم بگیرید. زیرا تاثیر به سزایی در دیده شدن شما خواهد داشت. در مبحث آموزش تولید محتوا، این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است.

کلمات کلیدی در تولید محتوا
کلمات کلیدی در تولید محتوا

تگ هدینگ در تولید محتوا

بحث تولید محتوا، صرفا قرار دادن کلمات و تصاویر در کنار یک دیگر و تولید یک متن نیست. بلکه باید با اصول این کار آشنایی کامل داشته باشید. در آموزش تولید محتوا، مبحث های مختلفی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. تگ هدینگ، یکی از مشخصه های اصلی تولید محتوا است. در زبان HTML، برای این که متن ها را در سایت، نمایش دهید، مجبورید از این تگ استفاده کنید. این تگ دارای اندازه های مختلفی است. یعنی شما می‌توانید نسبت به اهمیت قسمتی از متن خود، از تگ های مختلفی استفاده نمایید. تگ های هدینگ از H1 شروع شده و تا H6 ادامه دارد. برای مثال، تگ H1 همان تگ سرفصل یا عنوان اصلی موضوع می‌باشد. اصولا پس از عنوان یا سرفصل، اقدام به شروع مقدمه می‌کنند. برای نوشتن مقدمه یا بدنه اصلی متن، حتماباید از تگ H2 استفاده نمود. زمانی که شما از تگ ها در سایت خود استفاده می‌کنید، گوگل نیز به اهمیت موضوع شما پی خواهد برد. سپس نتیجه نهایی را به کاربر نمایش خواهد داد. پس در استفاده از تگ ها باید دقت داشته باشیم. تگ ها نیز در آموزش تولید محتوا از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

 

نکات نگارشی مهم

همان‌طور که می‌دانید، در آموزش تولید محتوا، یکی از مهم‌ترین هدف‌های ما سعی در جذب مخاطبان است. در صورتی که محتوای ما پر از غلط‌های املایی یا اشتباهات نگارشی باشد، کاربر نیز نسبت به ما دید نامناسبی خواهد داشت. علاوه بر اشتباهات املایی، استفاده از علائم نگارشی، مانند ویرگول و …، در رسا بودن متن ما کمک خواهند کرد. در صورتی که از علائم نگارشی به درستی استفاده نشود، پیام ما نیز ممکن است به نادرستی به کاربر القا شود. نکته مهم دیگری که باید در هنگام تولید متن محتوا به آن توجه کنیم، جمع بستن کلمات است. در صورتی که فاعل را به صورت مفرد و مفعول را به صورت جمع به کار ببریم، کاربر متوجه متن ما نخواهد شد. به همین دلیل استفاده از ویرگول و سایر علائم نگارشی در فهم بهتر متن ما موثر است. اصلی‌ترین کاربرد علائم نگارشی، جلوگیری از عدم درک اشتباه جملات است.

علائم نگارشی در سئو
علائم نگارشی در سئو

متای توضیحات (متا دیسکریپشن)

یکی از مهم‌ترین تگ‌هایی که در آموزش تولید محتوا اهمیت بالایی دارد، تگ توضیحات یا همان متادیسکریپشن است. این تگ، توضیحات کوتاهی در مورد محتوای سایت شما به کاربر نمایش می‌دهد. همچنین، در صورتی که در نوشتن آن، دقت لازم را به خرج دهید می‌توانید رتبه خوبی در گوگل کسب نمایید. زیرا کاربران، به هنگام جستجو در اینترنت، توضیحات وب‌سایت‌ها را مطالعه کرده و در صورتی که توضیحات سایت برایشان مفید باشد، تصمیم به باز کردن وب‌سایت می‌کنند. این موضوع باعث افزایش بازدید روزانه یا دوره‌ای وب‌سایت خواهد شد. همان‌طور که گفتیم، تگ‌ها در تولید محتوا، بسیار مهم هستند. در صورتی که با آموزش تولید محتوا، به صورت صحیح از این تگ‌ها استفاده کنیم، نتیجه خوبی خواهیم گرفت. وب‌سایت‌های زیادی هستند که علاوه بر تولید محتوا، نتیجه خوبی نمی‌گیرند. دلیل این عدم موفقیت، استفاده نامناسب از اصول سئو، مخصوصا تگ‌هاست. متا تگ نیز شامل این مورد می‌شود و با رعایت آن می‌توان بازخورد مناسبی را در سایت خود گرفت.

 

سفارش تولید محتوا

همان‌طور که گفتیم، تولید محتوا یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که می‌توان از طریق آن رتبه وبسایت خود را افزایش داد. رایا مارکتینگ یکی از بهترین سایت‌هایی است که می‌توانید در آن سفارش تولید محتوا ثبت کنید و همچنین آموزش تولید محتوا برای تازه کاران فعالیت دارد. تمام کسانی که خودشان وقت یا توانایی تولید محتوا ندارند، می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت رایا مارکتینگ، سفارش خود را ثبت کنند. رایا مارکتینگ با بکارگیری 7000 نویسنده از سراسر کشور و طراحان حرفه‌ای گرافیک و گویندگان خوش صدا، قدم بزرگی در امر تولید محتوا در کشور برداشته است. کسانی که به نویسندگی و تولید محتوا علاقمند هستند، می‌‎توانند با رایامارکتینگ همکاری کرده و از آن کسب‌ درآمد کنند. تمام نویسندگانی که در رایامارکتینگ مشغول به کار هستند، نویسندگان حرفه‌ای و کار بلدی هستند. همچنین محتواهای تولید شده توسط این نویسندگان، کاملا یونیک بوده و به صورت حرفه‌ای کار شده‌اند. پس می‌توانید با خیال راحت، محتوای وب‌سایت خود را به رایا مارکتینگ واگذار کنید.

سفارش تولید محتوا
سفارش تولید محتوا

سخن پایانی

اگر علاقمند به نویسندگی، آموزش تولید محتوا و کسب درآمد به صورت دورکاری هستید، می‌توانید با مراجعه به وب سایت رایامارکتینگ در زمینه مورد نظر، شروع به کار کنید. برای این که بدانیم تولید محتوا چیست، می‌توانیم به سایت رایا مارکتینگ مراجعه کنیم. همچنین کسانی که نمی‌توانند برای سایت خود تولید محتوا کنند، با کمک رایامارکتینگ می‌توانند محتوای خود را سفارش داده و آن را در اسرع وقت تحویل بگیرند. کیفیت محتواهای تولید شده در رایا مارکتینگ بسیار بالا است. به گونه‌ای که تمام محتواهای تولید شده در این مجموعه کاملا یونیک هستند. تمام نویسندگان مجموعه رایامارکتینگ، آموزش دیده و اصول سئو را رعایت می‌کنند. تمام این موارد باعث شده است تا وجه تمایزی میان رایامارکتینگ و سایر وبسایت‌ها وجود داشته باشد. همان طور که گفتیم، رعایت تمام اصول نگارشی در تولید محتوا بسیار مهم است. زیرا مقصد محتوا، مخاطب است. در صورتی که در ابتدای تولید این پیام دچار اشتباه شویم، کاربر نیز متوجه منظور ما نخواهد شد. پس برای رشد بهتر کسب و کار در اینترنت و دیده شدن در فضای مجازی باید از تولید موثر محتوا استفاده نماییم.

سفارش تولید محتوا
سفارش تولید محتوا

 

 

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/sNng
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.