تحصیل در کانادا | اطلاعات جامع و کامل درباره اخذ ویزای تحصیلی کانادا

0 318

مهاجرت تحصیلی به کانادا

دانشجویان از سراسر جهان، برای گذراندن دوره‌های مختلف تحصیلی به کانادا مهاجرت می‌کنند. چراکه کانادا از بهترین مقصد‌های مهاجرتی برای تحصیلات عالی است. زیرساخت‌های مطلوب، سیستم آموزشی پیشرفته و گستردگی برنامه‌های آموزشی، تنها برخی از ویژگی‌های مراکز آموزشی این کشور هستند. همچنین دانشگاه‌های کانادا از دانشجویانی که بهترین ایده‌های تحقیقاتی را ارائه می‌دهند، حمایت می‌کنند. جالب است بدانید که در کانادا به هر دانشجو با توجه به میزان فعالیت‌هایی که در دوره تحصیل داشته است، بورسیه تحصیلی اعطا می‌شود. لازم به ذکر است که برای بهره‌مندی از مزایای تحصیل در کانادا، باید ویزای تحصیلی این کشور را اخذ کنید. در ادامه، با شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا آشنا می‌شویم.

اهمیت ویزای تحصیلی کانادا

برای تحصیل در کانادا، باید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید. این مدرک در طول مدت تحصیل شما، نقش یک مجوز اقامت را دارد. البته اگر دوره یا برنامه تخصیل شما، شش ماه یا کمتر طول بکشد، نیازی به ویزای تحصیلی کانادا ندارید. با این وجود، بهتر است که پیش از سفر به کانادا، برای دریافت ویزا اقدام کنید. در غیر این صورت، اگر پس از یک دوره شش ماهه، تصمیم به ادامه تحصیل در کانادا بگیرید، باید این کشور را ترک کنید تا مجددا برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید.

پس از دریافت ویزای تحصیلی کانادا، اگر مایل به ادامه تحصیل در کانادا و شرکت در دوره‌های متفاوت بودید، می‌توانید از داخل کانادا برای تمدید ویزا، اقدام کنید. همچنین دانشجویانی که در یک موسسه آموزش عالی معتبر، ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند با برخوردای از‌ ویزای تحصیلی، در محدوده دانشگاه و به صورت پاره وقت، کار کنند. در برخی موارد، امکان اشتغال در موسسات دیگر، به عنوان بخشی از برنامه تحصیل و به عنوان یک کارآموز، فراهم است. جالب است بدانید که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند به عنوان مقیم دائم در کانادا بمانند و پس از فارغ‌التحصیلی در این کشور، به اشتغال بپردازند. از این رو، مهاجرت تحصیلی به کانادا، یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی است.

ارائه درخواست ویزای تحصیلی کانادا

شما می‌توانید به صورت آنلاین یا از طریق فرم درخواست (که می‌توانید آن را از وبسایت شهروندی و مهاجرت کانادا یا همان CIC، دریافت کنید) درخواست اخذ ویزای تحصیلی کانادا را ارائه دهید. معمولا روند ارسال و بررسی درخواست‌نامه مکتوب در مقایسه با روش آنلاین، دو برابر بیشتر طول می‌کشد. همیشه توصیه می‌شود که مدت زمان پردازش درخواست را بررسی کنید.

برای ارائه درخواست به شکل آنلاین، به کارت اعتباری و نسخه‌های الکترونیکی از اسناد پشتیبان، نیاز دارید. سفارت کانادا در کشورهای متفاوت، دستورالعمل‌های خاصی را در مورد مدارک مورد نیاز، ارائه می‌کند. از این رو، پیش‌نیازهای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، بسته به موقعیت مکانی شما، متفاوت هستند. اگر به کمک نیاز دارید، می‌توانید از نزدیکترین دفتر وک (VAC)، کمک بگیرید. در ادامه، با مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا، آشنا می‌شویم.

دریافت نامه پذیرش

ابتدا باید یک نامه پذیرش از یکی از مراکز آموزش عالی معتبر در کشور کانادا، دریافت کنید. دانشجویانی که در کبک، تحصیل می‌کنند نیز باید برای گواهی پذیرش، معروف به CAQ، درخواست خود را به دولت کبک، ارائه دهند. شما می‌توانید نامه پذیرش را به صورت آنلاین یا به شکل مستقیم از دانشگاه خود، دریافت کنید. جالب است بدانید که تمام مراکز آموزشی بین‌المللی در کانادا، در کنار ارائه نامه پذیرش و دیگر مدارک مرتبط، در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا به دانشجویان مشاوره می‌دهند.

دریافت و تکمیل درخواست‌نامه

مرحله بعدی، دریافت فرم درخواست ویزای دانشجویی کانادا است. دریافت این فرم هم از طریق وبسایت شهروندی و مهاجرت کانادا و هم از طریق تماس با دفتر وک در سفارت یا کنسولگری کانادا، میسر است. برای دریافت درخواست‌نامه، باید به چند سوال در مورد خودتان در وبسایت CIC، پاسخ دهید. این سوالات تعیین می‌کنند که آیا شما واجد شرایط ویزای دانشجویی کانادا هستید یا خیر و اینکه چه مدارکی را باید ارائه دهید.

اگر واجد شرایط باشید، یک کد با اعتبار 60 روز، دریافت خواهید کرد که برای ارسال درخواست خود به صورت آنلاین، به آن نیاز دارید. مطمئن شوید که صفحه حاوی کد را برای مراجعات بعدی، پرینت بگیرید. این صفحه همچنین شامل راهنمای ارائه درخواست، مبلغ حدودی شهریه، لیست اسنادی که باید همراه با درخواست خود ارسال کنید و دستورالعمل‌هایی برای مراحل بعدی اخذ ویزا می‌باشد.

برای ارائه درخواست، یک حساب کاربری (MyCIC) ایجاد کنید و در آن، کد شخصی خود را وارد کنید. سپس چک لیست مدارک را دریافت خواهید کرد که به شما، این امکان را می‌دهد که مدارک خود را در وبسایت مربوطه، آپلود و ارسال کنید (برای انجام این کار به یک چاپگر و یک اسکنر نیاز دارید).

هنگامی که مدارک و فرم درخواست خود را تکمیل کردید و هزینه‌های اخذ ویزا را پرداخت کردید، می‌توانید فرم درخواست را به دپارتمان شهروندی و مهاجرت کانادا، ارسال کنید. برخی از متقاضیان دریافت ویزا، باید در یک مصاحبه نیز شرکت کنند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی کانادا عبارتند از:

  • نامه اصلی پذیرش از دانشگاه‌های کانادا با شماره DLI معتبر. این نامه باید به فرم درخواست شما پیوست شود
  • مدارک هویتی معتبر برای متقاضیان و همراه متقاضی (ارائه عکس‌ با فرمت پاسپورتی نیز الزامیست)
  • مدرکی مبنی بر تمکن مالی مانند صورت‌حساب‌های بانکی اخیر (4 ماه گذشته)، حساب بانکی در کانادا و دارایی‌ها
  • مدارک مربوط به معاینه پزشکی و عدم سوء پیشینه

اقدامات لازم پس از ارائه درخواست ویزای تحصیلی کانادا

زمانی که درخواست ویزا شما تایید می‌شود، یک معرفی‌نامه (POE) دریافت خواهید کرد. شما باید این نامه را همراه با پاسپورت خود، مدارک مالی و نامه پذیرش (و هر مدرک دیگری که از شما، خواسته شده است) به آژانس خدمات مرزی (CBSA) در کانادا ارائه دهید تا ویزای تحصیلی شما را صادر کند.

با ویزای تحصیلی کانادا، آینده‌ای روشن را برای خود رقم بزنید

با ویزای تحصیلی کانادا، می‌توانید در موسسات آموزشی تعیین شده کانادا (DLI) تحصیل کنید و تا پایان دوره آموزشی خود در کانادا بمانید. همچنین در برخی موارد، می‌توانید در مدتی که مشغول تحصیل هستید یا پس از فارغ التحصیلی، در این کشور مشغول به کار شوید. البته شما باید در رعایت شرایط مندرج در ویزا، کوشا باشید. اگر هدف شما، اخذ اقامت دائم کشور کانادا است، ویزای تحصیلی این کشور، مسیری هموار ایجاد می‌کند تا بتوانید به رویاهای تحصیلی و کاری خود برسید.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/L8kE
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.