چگونه گربه را خوشحال کنیم؟

0 745

امروزه برخی افراد با نگهداری حیوانات خانگی مانند سگ و گربه به دنبال این هستند تا لحظات خوشی را برای خود فراهم کنند و برای ساعاتی از مشغله‌های زندگی به دور باشند؛ اما صاحبان حیوانات خانگی باید به این مسئله توجه داشته باشند که این خوشحالی امری دو طرفه است و باید به شادی حیوان خانگی خود نیز اهمیت بدهند. اگر صاحب یک گربه ملوس و خوشگل هستید و گاهی در رفتار او متوجه غر زدن‌ها و یا نگاه‌های مظلومانه می‌شوید و احساس می‌کنید که غمگین است باید دست به کار شوید و با انجام کارهای خوشحال‌کننده حس و حال شادی و نشاط سابق او را برگردانید.

روش‌های خوشحال کردن گربه

راهکارهای زیادی برای شاد کردن گربه خانگی شما وجود دارد که ما تعدادی از آن‌ها را در ادامه آورده‌ایم:

  • به گربه خود اجازه تحرک و فعالیت دهید.

گربه‌ها علاقه زیادی به حرکت و فعالیت دارند و شما همواره آن‌ها را در حال پرسه زدن در اتاق‌ها و حیاط خانه می‌بینید. در صورتی که گربه خود را از فعالیت دور کنید و همیشه از او بخواهید تا ثابت بماند، احتمالاً یا شاهد فرار کردن او به خیابان‌ها خواهید بود و یا این‌که بعد از مدتی از شور و حال می‌افتد و افسرده می‌شود. یکی از راه‌های فعال نگه داشتن گربه‌ها، تأمین خوراکی‌هایی مانند انواع تشویقی مناسب گربه است که شما می‌توانید از فروشگاه‌های مخصوص و معتبر آن‌ها را تهیه کنید.

  • یک ترفند به او یاد بدهید.

شما می‌توانید برای سرگرم کردن گربه خود به او ترفندهای جدید یاد بدهید و در قبال یادگیری او را با غذای مورد علاقه‌اش برای یادگیری بیشتر تشویق کنید. برای این کار تنها لازم است تا با گربه خود تمرین کنید و در قبال جایزه‌ای که به او می‌دهید، او احساس خوشحالی داشته باشد.

  • از سنبل‌‌‌الطیب کمک بگیرید.

تحقیقات نشان داده است که سنبل‌الطیب می‌تواند میزان خوشحالی و رضایت گربه‌ها را افزایش دهد. شما می‌توانید علاوه بر این گیاه از تأثیر گیاهان دیگر مانند تاک نقره‌ای، پیچ امین‌الدوله و تاک اسپانیایی استفاده کنید.

  • به سلامت او توجه کنید.

سالم بودن گربه یکی از دلایلی است که می‌تواند او را شاد نگه دارد؛ بنابراین توصیه می‌شود تا هر چند وقت یک بار گربه خود را به نزد دامپزشک ببرید و مورد معاینه قرار گیرد. اگر نیاز باشد لازم است تا گربه شما از روش‌های درمانی استفاده کند. توجه به تغذیه بخش دیگری از سلامت گربه شما را شامل می‌شود. همواره تلاش کنید تا گربه محبوبتان وزن ایده الی داشته باشد و لازم است تا رژیم غذایی مناسب را برای او ترتیب دهید. در این رژیم از ترکیب غذاهای مختلف استفاده کنید تا تمام مواد موردنیاز بدن گربه تأمین شود.

  • برای گربه خود یک جعبه تهیه کنید.

گربه‌ها پنهان شدن داخل جعبه را بسیار دوست دارند و کاری است که اغلب در حال انجام آن هستند. شما با فراهم کردن یک جعبه مخصوص برای گربه خود می‌توانید احساس آرامش و امنیت را برای او فراهم کنید؛ به خصوص اگر گربه‌ای که نگهداری می‌کنید، قبلاً در پناهگاه زندگی می‌کرده است. تهیه یک جعبه کمک می‌کند تا او آرام‌آرام به محل جدید زندگی خود عادت کند. توصیه می‌کنیم حتماً برای گربه خود یک جعبه تهیه کنید تا استرس‌های او کاهش پیدا کند و خوشحال شود.

  • مانع شکار کردن گربه خود نشوید.

شاید با خود فکر کنید که غذا خوردن از داخل ظرف برای گربه کاری راحت‌تر است و دیگر نیازی به شکار کردن ندارند؛ اما شکار کردن یک غریزه طبیعی است که گربه نمی‌تواند آن را ترک کند. کاملاً بدیهی است که شرایط شکار کردن در محیط خانه وجود ندارد. اما شما وظیفه دارید تا برای شاد نگه داشتن گربه این شرایط را برایش فراهم کنید. برای این کار می‌توانید از یک اسباب ‌بازی مناسب گربه ها استفاده کنید و غذای گربه تان را درون آن پنهان کنید، سپس از گربه خود بخواهید تا آن را پیدا کند. با این کار کسالت و رفتارهای مخرب او از بین خواهد رفت و حتی به دلیل جنب و جوش و فعالیتی که دارد دیگر دچار اضافه‌وزن نمی‌شود.

  • یک جای گرم و نرم برای گربه خود تهیه کنید.

گربه‌ها به جاهای گرم علاقه زیادی دارند و تمایل دارند تا روزها در قسمت‌هایی از خانه که آفتاب‌گیر است، لم بدهند و استراحت کنند، اما این کار برای گربه‌های با پوست روشن احتمال آفتاب‌سوختگی را بالا می‌برد؛ بنابراین شما می‌توانید با فراهم کردن پتویی نرم و گرم یک آغوش گرم و راحت را برای گربه عزیز خود ایجاد کنید.

  • برای گربه خود حریم خصوصی ایجاد کنید.

گربه‌ها همانند انسان‌ها گاهی اوقات به حریم خصوصی نیاز دارند و شما به‌عنوان صاحب آن وظیفه‌دارید تا این حریم را برای او فراهم کنید. پس به حریم خصوصی او احترام بگذارید و جایی از منزل خود را تنها به او اختصاص دهید. در صورت عدم وجود چنین حریمی گربه شروع به لجبازی می‌کند و شاید دیگر شما خانه خوشبویی نداشته باشید. دقت کنید که گربه‌های شادتر، قلمرو مخصوص به خود را دارند.

  • گربه خود را نوازش کنید.

اکثر گربه‌ها نوازش کردن را دوست دارند و به آن‌ها حس آرامش می‌دهد. پس اگر گربه شما به این کار علاقه نشان می‌دهد، دستان خود را از او دریغ نکنید. ستون فقرات، چانه، کناره‌های صورت و پیشانی محل‌های خوبی برای نوازش هستند.

  • با گربه خود بازی کنید.

اگر گربه شما تمایلی به نوازش شدن ندارد پس حتماً وقت‌هایی را برای بازی کردن با او اختصاص دهید. شما می‌توانید با تهیه اسباب‌بازی گربه رابطه شادتر و صمیمانه‌تری را بین خود گربه عزیزتان ایجاد کنید.

  • گربه خود را به گردش ببرید.

گردش تأثیر بسیار مثبتی در روحیه گربه شما دارد و کمک می‌کند تا او شاد باشد. اگر از بابت فرار گربه خود می‌ترسید تنها لازم است تا با یک افسار گربه خود را نگه دارید و در هفته ساعاتی را برای گردش بردن به او اختصاص دهید.

خرید لوازم گربه از فروشگاه زیماپت

زیماپت یک فروشگاه فعال در زمینه لوازم موردنیاز حیوانات خانگی است و هر آنچه شما برای حیوان خانگی محبوب خود نیاز داشته باشید را می‌توانید از این پت شاپ سگ و گربه تهیه کنید. با توجه به آنچه در بالا گفته شد اگر به دنبال خوشحال کردن گربه خانگی خود هستید و قصد دارید تا برای او اسباب‌بازی تهیه کنید، زیماپت تنوع گسترده‌ای از اسباب‌بازی‌های مناسب گربه را در اختیار شما قرار می‌دهد که ساخت آن‌ها کاملاً از استانداردها تبعیت می‌کند و هیچ خطری برای سلامتی گربه نخواهد داشت. همچنین غذاهای موردنیاز گربه خود را می‌توانید از این فروشگاه سفارش دهید و از بابت تازه و سالم بودن آن‌ها مطمئن باشید.

سخن آخر

گربه‌هایی که هرکدام از صاحبان حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند از نژادهای مختلفی هستند و شاید هرکدام شیوه خوشحال کردنشان متفاوت باشد. شما می‌توانید هرکدام از راهکارهایی که در بالا توضیح داده شد را روی گربه خود امتحان کنید و متوجه شوید که با کدام روش او خوشحال‌تر است. افسردگی و غمگین بودن گربه خانگی می‌تواند روی رفتار شما تأثیر بگذارد و دیگر از بودن او در کنار خود راضی نباشید. پس حتماً راهی را پیدا کنید تا گربه خود را شاد نگه دارید.

 

5/5 - (3 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/4Yde
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.