راهنمای خرید بهترین تلفن بی سیم و رومیزی در سال 1400

0 273

در دنیای امروز با پیشرفت فناوری و تکنولوژی ، تلفن ها در مدل های مختلف و گوناگونی در بازار عرضه می شوند. شما با خواندن این مطلب ، می توانید هنگام خرید تلفن انتخابی بهتر و پرداخت هزینه مناسب تری با کیفیت بالاتر داشته باشید. در این مطلب به شما می گوییم که چه مدل هایی این روزها طرفداران بیشتری دارند و چگونه می توانید بهترین و راحت ترین مدل را انتخاب کنید.

امروزه ، تلفن یکی از اساسی ترین و مهم ترین وسیله ارتباطی در دنیا محسوب می شود حتی می توان گفت که مهم ترین وسیله ارتباطی در طول تاریخ بوده است ؛ همچنین یکی از وسیله هایی که نبایستی برای خرید لوازم خانه آن از قلم انداخت. هرچند که با همه گیر شدن گوشی های موبایل ، بهره گیری از تلفن ثابت در خانه با قوت پیشین خود نیست منتها با این حال بازهم نمی توان آن را نادیده گرفت و بی خیال استفاده از آن شد. در دنیای امروز حداقل یک تلفن ثابت در خانه ها وجود دارد ، با پیشرفت فناوری و تکنولوژی مدل های مختلفی از تلفن تولید و در بازار عرضه شده اند که هر کدام خصوصیت و امکانات خاص خودشان را دارند. تلفن ها به دو مدل رومیزی و بی سیم تقسیم بندی می شوند که تلفن های بی سیم طرفداران بسیاری پیدا کرده است و توجه بسیاری از افراد را جلب خود کرده است.تلفن های ثابت در ابتدای اختراع به معنای واقعی کلمه ثابت بودند و قابلیت هیچ گونه جابه جایی و حرکتی را نداشتند یا به عبارت دیگر با استفاده از یک کابل به پریز تلفن وصل می شدند و در جای ثابتی قرار می گرفتند و افراد هنگام صحبت کردن امکان قدم زدن رانداشتند و باید در یک نقطه می ایستادند تا مکالمه شان تمام شود ، منتها با مرور زمان نوع دیگری از تلفن های ثابت پا به صحنه گذاشتند که قابلیت جابه جایی محدود را به افراد می دادند ؛ تلفن هایی که در دنیای امروز با نام تلفن بی سیم شناخته می شوند.

تلفن بی سیم بخریم یا رومیزی؟

هر کدام از تلفن ها شامل خصوصیت و امکانات خاصی هستند و این نیاز شما می باشد که تعیین می کند کدام مدل برای شما بهتر می باشد. تلفن های بی سیم شامل دو قسمت کلی هستند که قسمت اول را پایه آن تشکیل می دهد و قسمت دوم خود گوشی ها که بدون سیم هستند.این مدل از تلفن ها هیچ فضایی را اشغال نمی کنند و دست و پاگیر نیستند ، همچنین شما می توانید به آسانی تلفن را بردارید و در هر قسمت از خانه بدونه هیچ گونه محدودیتی از آن استفاده نمائید.همچنین لازم به ذکر است که امکانات مدل های بی سیم خیلی بیشتر از مدل رومیزی و ثابت است.تلفن های سیم دار رومیزی هزینه کمتری نسبت به مدل بی سیم دارند که از سیم های آن برای انتقال صدا استفاده می شود و تنها در یک محدوده می توانید از آن استفاده کنید و قابلیت راه رفتن و مکالمه را به همراه ندارند.

برای خرید تلفن بی سیم چه مقدار باید هزینه کنیم؟

امکان دارد اولین سوالی که برای خرید هر محصولی در ذهن شما ایجاد شود این باشد که چه قدر پول باید پرداخت کنم؟ جواب به این سوال رابطه ی بسیار مستقیمی با خواسته های شما از یک تلفن بی سیم دارد. به معنای دیگر ، تلفن های بی سیم در رنج قیمتی مختلف و گوناگونی در بازار عرضه می شوند که هرکدام یک سری مزایای خاص خود را به همراه دارند.

روش هایی که طول عمر تلفن بی سیم شما را بیشتر می کند.

  1. همیشه تا هنگامی که باتری تلفن شما نزدیک به صفر نشده است آن را داخل پایه نگذارید زیرا این کار منجر می شود که باتری تلفن شما طول عمر بیشتری داشته باشد و دیرتر خراب شود.
  2. در صورتی که در خانه کودک خردسال دارید ، بهتر است تلفن را در فضایی قرار بدهید که کودک به آن دسترسی نداشته باشد. زیرا امکان دارد که تلفن را داخل آب بیاندازد و یا بر روی زمین بکوبد.
  3. چنانچه بر روی خط ثابت خود ADSL دارید و از اینترنت در بستر سیم بهره گیری می کنید ، احتمالا بر روی خط کمی نویز خواهید داشت که شما می توانید برای حذف نویز از اسپیلتر بهره گیری نمائید.
  4. برای وصل کردن تلفن به خط حتما از پریزهای سوکت دار بهره گیری نمائید. در صورتی که پریزهایتان از نوع قدیمی می باشد حتما باید به سیم آن سه شاخه متصل کنید ، زیرا سه شاخه منجر می شود که تلفن خود را اشتباهی به پریز برق متصل نکنید.

تفاوت انواع تلفن های بی سیم از نظر فرکانس

  • فرکانس 2/4 گیگاهرتز

بهتر است بدانید ، تلفن هایی که بر روی این برد کار می کنند بیشتر از مدل های دیگر دچار تداخل امواج می شوند که برای جلوگیری از این امواج از فن آوری ای به نام FHSSاستفاده می شود. با این که بسیاری از تلفن ها ، خصوصیت های مختلفی مانند شماره انداز ، منشی تلفن ، حالت بلندگو و قابلیت پشتیبانی از چند گوشی را دارند منتها یکی از مشکلات آنها باند 2/4 گیگاهرتزی می باشد. بهتر است بدانید که اکثر لوازم الکترونیکی خانگی مثل مایکرویوو ، مودم وایمکس ، WIFI و… نیز بر روی این باند تنظیم شده اند.

  • فرکانس 5/8 گیگاهرتز

تلفن هایی که بر روی این باند کار می کنند از وضوح بسیار بالایی برخوردار هستند. یکی از بزرگترین خصوصیت این مدل از تلفن ها ، این می باشد که خیلی کمتر از مدل قبل دچار اختلال امواج می شوند.

  • فناوری دکت 6

این مدل از فناوری ها یکی از جدیدترین فناوری تلفن بی سیم می باشد که می تواند فاصله 50 الی 60 متری داخل ساختمان را پوشش بدهد. در ساختمان های بزرگ نیز می توان با بهره گیری از تعداد بیشتر پایه دکت ، پوشش مناسبی را مهیا کرد.این فناوری کمترین میزان اختلال امواج را به همراه دارد و تنها مخصوص تلفن های بی سیم می باشد. همچنین این فناوری می تواند جلوی استراق سمع را نیز بگیرد.

چرا تلفن پاناسونیک بخریم؟

شرکت پاناسونیک نخستین فروشنده گوشی های تلفن بی سیم در جهان می باشد. همچنین براساس خصوصیت ، امکانات و قیمت تلفن نیز جزء پرطرفدارترین و پرفروش ترین نوع تلفن ها می باشد. تلفن های پاناسونیک از لحاظ کیفیت جزء پر طرفدارترین مدل ها در بازار هستند.نمایشگرهای بادوام و بزرگ ، مقاوم ، طراحی آرگونومیک و بسیار زیبا از مزایای تلفن پاناسونیک می باشد.همچنین بهتر است بدانید که برخی از تلفن های پاناسونیک با قطع برق نیز امکان برقراری تماس را دارند و می توانید به راحتی حتی در نبود برق هم از آن استفاده کنید.شما می توانید سالیان سال از این تلفن استفاده نمائید بدون این که هیچ گونه مشکلی برایشان ایجاد شود.

آدرس وبسایت خرید لوازم خانه : iLavazemKhane.ir

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/Od7y
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.