آیا سن در شرایط مهاجرت به کانادا تاثیر زیادی دارد؟

0 281

در شرایط مهاجرت به کانادا، سن یکی از مهم‌ترین فاکتورها است. به این معنی که تاثیر بسیار زیادی روی پرونده مهاجرتی شما خواهد گذاشت. سن شما می‌تواند یک پوئن مثبت باشد؛ ولی در هر صورت همه چیز نیست. کمی گیج‌کننده و پیچیده شد! نه؟ در این مقاله می‌خواهیم کلاف پیچیده این موضوع را باز کنیم و درباره آن توضیحات کاملی ارائه کنیم.

آیا کشور کانادا به سن مهاجرین اهمیت می‌دهد؟

مسلما بله! در کشور کانادا، چیزی که از همه چیز مهم‌تر است سلامت اقتصادی کشور است. کانادا با جذب مهاجر با پیری جمعیتی مقابله کرد و اقتصاد کشور خود را رشد داد.

این یعنی چه؟ یعنی اینکه کانادا از روی خیرخواهی مهاجر جذب نمی‌کند و مهاجرپذیر بودن این کشور بیشتر از اینکه خیرخواهانه باشد، منفعت‌طلبانه است. او بیشتر مهاجرینی را جذب می‌کند که بتوانند به سیاست‌های او کمک کنند و برای دولت کانادا و شهروندان کانادایی مفید واقع شوند.

در نتیجه جواب این سؤال که “آیا کشور کانادا به سن مهاجرین اهمیت می‌دهد یا نه؟” یک ” بله ” با قاطعیت کامل است.

سن بر کدام یک از روش‌ها تاثیر می‌گذارد؟

همانطور که گفته شد برای مهاجرت به کانادا هیچ شرایط سنی ای در نظر گرفته نشده است؛ ولی سن برای استفاده از برخی از روش‌ها یک پوئن مثبت خواهد بود.

سؤال: سن در چه روش‌هایی از مهاجرت به کانادا تاثیرگذار است؟

  • جواب: برای روش‌هایی که از سیستم امتیازدهی برای پذیرش مهاجر استفاده می‌کنند.

سؤال: آیا همه روش‌های مهاجرتی از سیستم امتیاز دهی استفاده می‌کنند؟

  • جواب: همه روش‌ها به غیر از روش‌های بشردوستانه و پناهندگی و حمایت مالی خانواده.

آیا برای مهاجرت به کانادا محدودیت سنی وجود دارد؟

هیچ محدودیت سنی خاصی برای هیچ برنامه مهاجرتی به کانادا وجود ندارد. شرایط مهاجرت به کانادا در یک سری از برنامه‌های اقتصادی باعث شده تا متقاضیان 25 تا 35 ساله شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشند؛ ولی این به آن معنی نیست که متقاضیان مسن شانسی برای پذیرفته شدن ندارند.

داشتن تجربه کاری قابل توجه، مهارت زبانی بالا، تحصیلات پیشرفته و ارتباط با کانادا می‌تواند شانس متقاضیان مسن را به اندازه متقاضیان جوان بالا ببرد.

شاید بخواهید بیشتر درباره این موضوع بدانید و بفهمید که چطور قوت فاکتورهای دیگر می‌توانند ضعف شما را در برخی فاکتورهای دیگر جبران کند.

برای فهمیدن بیشتر این مسئله بهتر است برویم سراغ تشریح سیستم مهاجرتی کانادا که به اکسپرس انتری مشهور است.

سیستم اکسپرس انتری کانادا و تاثیر سن بر آن

کانادا دارای سیستم اکسپرس انتری برای جذب مهاجر است. این سیستم سیستمی است که به مهاجران بر اساس یک سری فاکتورها امتیاز می‌دهد و آن‌ها را رتبه‌بندی می‌کند.

فاکتورهای این سیستم شامل موارد مختلفی می‌شود. این فاکتورها عبارت‌اند از:

  • مهارت های زبان انگلیسی/ فرانسه
  • میزان تحصیلات
  • سن
  • سابقه کار
  • میزان انطباق پذیری
  • داشتن پیشنهاد شغلی

در هر کدام از فاکتورهای بالا هر نقطه قوتی که داشته باشید باعث می‌شود امتیاز مربوط به آن را دریافت کنید. امتیاز کم یا زیاد در هر یک از فاکتورها به تنهایی باعث رد یا پذیرش شما نمی‌شود؛ بلکه امتیازات شما در مجموع عامل تعیین کننده رد یا پذیرش شما خواهد بود.

در رابطه با سن، اگر در بازه سنی ایده آل قرار داشته باشید، تمام امتیاز را خواهید گرفت. 110 امتیاز بیشتری امتیازی است که می‌توانید دریافت کنید. اگر سن شما 29 به پایین است پس کار تمام است! اگر 30 ساله شدید یک کاهش قابل توجه در رابطه با امتیاز مربوط به سن مشاهده خواهید کرد. هر چه سن افزایش پیدا کند این امتیاز به طبع کاهش خواهد یافت. به عنوان مثال در سن 39 سالگی، امتیاز مربوط به سن برای شما 55 تا خواهد بود.

به هر حال همانطور که گفته شد سن تنها فاکتور نیست و امتیاز آن هم امتیاز نهایی شما نخواهد بود.

افراد مسن چطور شانس خود را در سیستم اکسپرس انتری افزایش دهند؟

به طور کلی، افرادی که امتیاز آن‌ها در سیستم اکسپرس انتری بین 415 تا 460 امتیاز باشد، برای اقامت کانادا دعوتنامه دریافت می‌کنند.

اگر از لحاظ سنی اوکی باشید و در بازه ایده‌آل قرار داشته باشید 110 امتیاز دریافت می‌کنید. یک جورهایی یک چهارم مسیر را طی میکنید و باید با استفاده از سایر فاکتورها امتیاز خود را به حدنصاب برسانید.

اگر امتیاز مربوط به سن شما کم است، باید تا حد زیادی روی سایر فاکتورها تمرکز کنید. در نتیجه بهتر است در آن زمینه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشید و دعوتنامه را دریافت کنید.

چه کسی برنده می‌شود؟

بیایید با هم یک خیال‌پردازی کوتاه بکنیم. تصور کنید که شما اداره مهاجرت کانادا هستید و دو نفر وجود دارند که می‌خواهید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید.

  • اولی فردی 28 ساله است که تا مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرده، سابقه کاری ندارد، مهارت زبانی‌اش عالی است و برای مهاجرت در حال اقدام است.
  • دومی فردی 39 ساله است که دکتری دارد، مهارت زبانی او بالا است. 8 سال سابقه کار دارد و یک پیشنهاد شغلی رسمی دریافت کرده است.

کدام را انتخاب می‌کنید؟ به ظاهر دومی گزینه بهتری است و مسلما از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه‌تر است!

چطور احتمال پذیرش خود را با وجود سن بالا افزایش دهیم؟

حتما تا الان متوجه شده‌اید که چطور؟ اگر سن شما بالا است، نمی‌خواهید پناهنده شوید و هیچ خانواده‌ای هم در کانادا ندارید و می‌خواهید از طریق اکسپرس انتری وارد کانادا شوید بهتر است به فکر کارهای زیر بیافتید:

  • مهارت زبانی خود را بالا ببرید.
  • در صورت نداشتن سابقه کاری مشغول به کار شوید و سابقه کاری ایجاد کنید.
  • تحصیلات خود را در صورت تمایل و داشتن وقت بالا ببرید.
  • به دنبال یک پیشنهاد شغلی باشید.
  • اگر در تمام موارد بالا اوکی هستید، سریع‌تر اقدام کنید. چرا که در مقوله سن، امسال امتیاز بیشتری نسبت به سال آینده و سال‌های‌ پیش رو خواهید گرفت.

کلام آخر

نداشتن محدودیت سنی و جذب بالای مهاجر از طرف دولت کانادا شرایط خوبی را برای همه حتی افراد مسن فراهم کرده. اگر آرزوی مهاجرت به کانادا را در سر می‌پرورانید، سن نمی‌تواند سد راه شما باشد. شرایط مهاجرت به کانادا برای همه خوب است. اقدام به موقع می‌تواند شانس موفقیت شما را تا حد زیادی بالا ببرد. در این مسیر، بهتر است از تجربه و تخصص وکلای باتجربه استفاده کنید و احتمال پذیرش خود را بالاتر ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/gbO8
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.