درباره کاغذ سرامیکی چه می دانید؟

0 358

کاغذ سرامیکی از جمله انعطاف پذیرترین فرآورده های مواد نسوز است. این محصول ضخامت بسیار کمتری نسبت به پتوهای سرامیکی دارد. کاغذ سرامیکی یا همان کاغذ نسوز را می توان در صنایع گوناگون برای کاربردهای مختلف استفاده کرد. در این فرصت با کاغذهای سرامیکی، مزایا و کاربردهای آنها آشنا خواهید شد.

کاغذ سرامیکی
کاغذ سرامیکی

کاغذ سرامیکی چیست؟

کاغذ نسوز یا کاغذ الیاف سرامیکی به نوعی ماده نسوز با وزن کم می گویند که جایگزین بسیار خوبی برای ورق آزبستی است. برای تولید این محصول از الیاف سرامیکی و چسب های آلی استفاده می کنند. کاغذهای سرامیکی سفیدرنگ و به کاغذهای معمولی شبیه هستند. این محصولات در ضخامت های مختلفی به تولید می رسند از جمله ضخامت ۱ میلی متر، ۲ میلی متر، ۳ میلی متر، ۵ میلی متر و… رنج دمایی استاندارد کاغذهای نسوز یا سرامیکی ۱۲۶۰ درجه سانتیگراد و ۱۴۳۰ درجه سانتیگراد است.

کاغذ سرامیکی با توجه به ابعادش قابل دسته بندی است به نحوی که طول کاغذ برحسب ضخامت محصول مقادیر متغیری را به خود اختصاص می دهد. کاغذهای سرامیکی با تنوع زیادی در بازار عرضه می ‌شوند و کاربردهای گوناگونی دارند. در واقع برای هر کاربرد می توان از یک نوع کاغذ نسوز استفاده کرد.

کاغذهای سرامیکی چه مزایایی دارند؟

کاغذ سرامیکی که به اسم مقوای سرامیکی هم در بازار شناخته می شود از ویژگی ‌های بسیار خوب و ارزشمندی برخوردار است. این محصول سبک وزن است و حالت ارتجاعی دارد. پایداری دمایی، هدایت حرارتی پایین و ذخیره‌ سازی کم گرما جزو دیگر مزایای کاغذهای سرامیکی است. کاغذ الیاف سرامیکی مقاومت حرارتی زیاد و استحکام کششی بالایی دارد. این محصول می ‌تواند در برابر خوردگی شیمیایی از خود مقاومت نشان دهد. همچنین دارای مقاومت شوک حرارتی است. مزیت دیگر کاغذهای سرامیکی آن است که می توان این محصولات را به آسانی برش زد، تا کرد و فرم داد.

کاغذ سرامیکی
کاغذ سرامیکی

آشنایی با کاربردهای کاغذ نسوز

کاغذ سرامیکی یا نسوز موارد مصرف و کاربردهای زیادی دارد. کاغذهای سرامیکی را می توان جایگزین آزبست کرد. در همین رابطه باید بدانید استفاده از آزبست ممکن است باعث بروز بیماری سرطان شود. به همین دلیل استفاده از کاغذ نسوز به جای آن دارای مزیت است. کاغذهای نسوز به عنوان مواد پکینگ و گسکت هم استفاده می ‌شوند. علاوه بر این انتخاب بسیار خوبی جهت پر کردن درزهای انبساطی و پرکننده آجر نسوز هستند.

مقوای سرامیکی برای عایق بندی کردن لایه پشتی نسوزها به کار می ‌رود البته کاربرد آن در فضاهایی است که ضخامت زیاد نیست. مقوای سرامیکی جهت محافظت از خطوط انتقال در صنایع پتروشیمی نیز کاربرد دارد. برای محافظت از جوشکاری و لحیم کاری می توان از وجود این محصول بهره برد. کاغذهای سرامیکی به عنوان جداساز مواد هم مورد استفاده قرار می گیرند. موارد مذکور تنها بخشی از کاربردهای کاغذ یا مقوای سرامیکی هستند.

عرضه انواع کاغذ سرامیکی

اگر نیاز به خرید کاغذ سرامیکی دارید در اولین فرصت با فروشگاه ترمو تماس حاصل کنید. مطمئنا برای سفارش محصولات ابتدا نیاز به اطلاع از قیمت روز آنها خواهید داشت. فروشگاه ترمو جدیدترین قیمت کاغذهای سرامیکی را در اختیار شما قرار می دهد. قیمت کاغذ سرامیکی با توجه به این موضوع که قرار است چه کیفیت و گریدی از آن به کار رود مشخص می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/SKxS
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.