بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی برای خرید ارز دیجیتال لونا و لونا کلاسیک

0 250

این روزها کسانی که در بازار ارز دیجیتال فعالیت دارند، نام ارز لونا یا ارز ترا را شنیده­اند؛ ما در این مقاله می­خواهیم در مورد این رمز ارز که محبوبیت هم پیدا کرده است، بیشتر صحبت کنیم؛ از جمله در مورد خرید ارز دیجیتال لونا بویژه برای کاربران ایرانی مطالب را منتشر کرده­ایم که امیدوارم مورد استفاده شما همراهان عزیز قرار گیرد.

در ابتدا در مورد پاسخ سوال لونا چیست؟ قدری بحث می­شود تا با این رمز ارز بیشتر آشنایی داشته باشید. بعد سراغ چگونگی خرید این ارز دیجیتال از صرافی­های ایرانی رفته و به روشهای آن اشاره خواهد شد.

 

در مورد پروتکل ترا و ارز دیجیتال لونا چه می­دانید؟

images_1667723985.png

بلاک چین ترا از تکنولوژی کازم­وازم استفاده کرده و در عین حال از قراردادهای هوشمند هم پشتیبانی می­کند. این بلاک چین برای توسعه­دهندگانی جذاب است که بر روی سیستم بلاک چین فعالیت می­کنند و علت آن هم دارا بودن دو ارز ترا و لونا در این پروتکل می­دانند.

بواسطه پروتکل ترا یک راه­حل پرداخت جامع شکل گرفته است که ابزارهای کاربرپسندی دارد که اجازه استفاده از فناوری بلاک چین بدون واسطه را می­دهد. تمام فرایندها در سیستم ترا به شکل اتوماتیک صورت می­گیرند.

سیستم دو ارزی ترا باعث ایجاد فرصت­های آربیتراژ قابل ملاحظه­ای شده است که در رشد شبکه ترا و ارز دیجیتال مخصوص آن یعنی لونا تاثیر مثبت داشته است.

گفتنی است که بلاک چین رمز ارز ترا بوسیله شرکتی کره­ای با نام ترافورم عرضه شده است که زیرمجموعه یک گروه با نام ترا لاینس محسوب می­شود. گروه مورد اشاره دربردارنده 15 شرکت در زمینه تجارت الکترونیک است که در آسیای شرقی فعال هستند.

 

روشهای خرید ارز لونا در ایران

images_1667724000.png

برای خرید لونا Luna و همینطور خرید لونا کلاسیک در کشور ایران روش­های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آنها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. مثلا این امکان برای کاربران ایرانی فراهم شده است تا به شکل مستقیم از دارندگان این ارز، فرایند خرید را انجام دهند.

روش مورد اشاره با دو چالش بزرگ مواجه است: 1) پیدا کردن کسانی که این رمز ارز را برای فروش دارند و 2) نگرانی در مورد امنیت تراکنش­های انتقال.

به این ترتیب روش مستقیم عملا برای خرید این رمز ارز در ایران جوابگو نیست و باید به سراغ روش دیگر رفت. از جمله این روشها، استفاده از خدماتی است که صرافی­های خارجی به کاربران ارائه می­دهند.

در این شیوه مزیت بزرگی وجود دارد و آن هم مربوط به سرعت بالا در خرید لونا است. اما چون کشور ایران در تحریم­های مختلف قرار دارد، چالش­هایی مانند این مورد وجود دارد که نیاز است چندین نقل و انتقال صورت گیرد که به دنبال آنها هزینه کارمزدها بالا می­رود و به این ترتیب میزان سودآور بودن این معاملات به شدت پایین می­آید و برای کاربران مقرون به صرفه نیست.

صرافی­های داخلی هم در ایران هستند که این امکان را برای مشتریان فراهم می­کنند تا خرید لونا و ترا کلاسیک LUNC به ساده ­ترین شکل ممکن صورت گیرد. در این زمینه باید دقت داشت تا صرافی معتبر را برای انجام معامله­ی خرید یا فروش خود انتخاب کنید تا از ضررهای احتمالی در امان باشید.

با انتخاب صرافی معتبر ارز دیجیتال ایرانی هم سرعت انجام عملیات­ها بالا است و هم با امنیت کامل معاملات صورت می­گیرند.

 

مراحل خرید ارز دیجیتال لونا

بعد از این که یک صرافی معتبر در ایران را پیدا کردید، می­بایست به سایت آن مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را انجام دهید. بعد از سپری کردن تمام مراحل و احراز هویت، امکان خرید لونا برای کاربران ایرانی فراهم می­شود.

بعد از این که فرایند احراز هویت انجام گرفت، حساب کاربری فعال بوده و کیف پول اختصاصی مشتری در اختیار او است. کاربر می­تواند با واریز کردن تومان بوسیله درگاه پرداخت بانکی، کیف پول خود را شارژ کند. در مرحله بعد کاربر می­تواند به بازار تومانی لونا وارد شود و یا اینکه در گام نخست تتر خریداری کند و سپس برای خرید لونا اقدام کند.

به این صورت کاربران ایرانی می­توانند معاملات خود با لونا را در ایران انجام دهند اما لازمه یک معامله موفق تلاش برای یافتن بهترین و معتبرترین صرافی در این خصوص است.

 

سخن آخر

لونا یکی از ارزهای دیجیتال است که بر روی شبکه ترا ایجاد شده است و با داشتن ویژگی­های خاص موفق شده تا توسعه چشمگیری داشته باشد. در مورد ترا هم باید بدانید که نوعی استیبل کوین است که بر روی بلاک چین رمز ارز ترا ایجاد شده است.

در حقیقت پروتکل ترا دارای دو توکن است که ارزش آن را حفظ می­کنند که یکی از آنها لونا است و دیگری هم تار اس دی آر است. در این مقاله در مورد خرید ارز دیجیتال لونا صحبت کرده­ایم. به طور ویژه روشهای خرید لونا برای کاربران ایرانی تشریح شده است و مزایا و معایب هر کدام هم گفته شده است.

در ایران روش­های مختلفی برای خرید و فروش لونا وجود دارد اما از آنجایی که تحریم­ها برقرار هستند بسیاری از شیوه­ها عملا کارایی لازم برای مشتریان ندارند و فقط هزینه نقل و انتقال باید پرداخت کنند ضمن این که از امنیت معاملات خود هم اطمینان لازم را ندارند.

در این راستا یافتن یک صرافی معنبر ایرانی بهترین گزینه است که می­توان با تومان و یا با تتر اقدام به انجام معامله با لونا کرد.

 

سوالات متداول

در ادامه این مقاله که در مورد صرافی­های ایرانی ارائه­کننده خدمات خرید و فروش لونا است، به بررسی پاسخ متداول­ترین سوالات پرداخته­ایم.

ارز دیجیتال لونا قابل استخراج است؟

بله؛ این ارز مانند سایر ارزهای دیجیتال در بازار، قابلیت استخراج دارد. اما پیش از اقدام برای انجام فرایند استخراج لونا، بررسی کنید که آیا این کار سودآوری لازم را برای شما دارد. در این مورد باید بدانید که قیمت لونا دارای نوسان است و تعداد ماینرها هم در این زمینه بی­تاثیر نیستند. خرید دستگاه، هزینه برق مصرفی و.. همه را باید مد نظر داشته باشید.

گفتنی است که برای تصمیم­گیری در مورد انجام فرایند استخراج هر گونه ارز دیجیتال از جمله لونا باید به موراد ذکر شده توجه لازم را داشته باشید تا به سودآوری برسید.

کارمزد معاملات با ارز دیجتال لونا چقدر است؟

کارمزد انجام معاملات با این ارز دیجیتال بستگی به حجم معاملات دارد. کارمزد معاملات با تتر چیزی در حدود 0.2 درصد است و انجام معامله با سایر رمز ارزها از 0.4 تا 0.15 درصد در نوسان است.

چگونه از قیمت روز لونا مطلع شویم؟

برای این کار می­بایست به صرافی معتبر مراجعه کرده و لیست آنلاین قیمت ارزهای دیجیتال را مشاهده کنید. توصیه می­شود برای خرید یا فروش لونا از صرافی­ها مشورت بگیرد. اما چنانچه از دانش لازم در زمینه بازار ارز دیجیتال برخوردار هستید هم می­توانید با استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال، قیمت لونا را تحلیل کرده و نسبت به انجام معامله اقدام کنید.

این مطلب چطور بود؟
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/p6aS
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.