سفر به استانبول آسان نیست!

0 664

سفر به استانبول آسان نیست!

استانبول یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان است و بین ایرانیان نیز محبوبیت خاصی دارد. با اینکه برای این سفر به ویزا نیازی نخواهید داشت و می‌توانید با یک پرواز کوتاه یا حتی با ماشین شخصی خود به استانبول برسید، این سفر سختی‌های خاص خود را نیز دارد. البته جای نگرانی نیست! در ادامه این سختی‌ها را با شما در میان می‌گذاریم و راه‌حل‌هایی برای مشکلات احتمالی ارائه می‌دهیم. پس درباره خرید بلیط تهران استانبول https://www.alibaba.ir/international/IKA-IST خود نگران نباشید و همین حالا بلیط استانبول به تهران https://www.alibaba.ir/international/IST-IKA خود را نیز تهیه کنید.

سختی‌های سفر به استانبول

با اینکه استانبول مقصدی رویایی برای همه ما ایرانی‌هاست، خوب است بدانیم که این سفر به آمادگی‌هایی نیز نیاز دارد. رفتن به هر شهر غریبه‌ای آسان نیست، مخصوصا هنگامی که به زبان آن‌ها صحبت نمی‌کنید و آن‌جا آشنایی ندارید. البته راه‌هایی هستند که شما را برای سفرتان آماده‌تر می‌کنند. برای آشنایی با سختی‌های سفر به استانبول و راه‌حل آن‌ها به خواندن ادامه دهید.

گران‌فروشی فروشنده‌ها

اگر قیمت یک کالا را از یک فروشنده در استانبول بپرسید، ممکن است به دلیل گردشگر بودن شما، قیمتی چندبرابر ارزش واقعی آن‌ کالا را بگوید. این می‌تواند باعث شود که بودجه سفر شما خیلی سریع تمام شود و نتوانید همه سوغاتی‌هایی که می‌خواهید را بخرید. البته خوب است بدانید که بیشتر فروشنده‌ها با کمی چانه‌زنی با شما راه می‌آیند و قیمت خیلی بهتری به شما پیشنهاد می‌کنند. پس برای حل این مشکل می‌توانید روش‌های چانه زدن به انگلیسی یا حتی ترکی را یاد بگیرید و زیر بار قیمت‌های گران نروید!

حمل و نقل گران

سفر به استانبول آسان نیست!

تاکسی گرفتن در استانبول می‌تواند بسیار گران باشد؛ مخصوصا برای گردشگران. اگر بخواهید در خیابان تاکسی بگیرید، ممکن است راننده چندین برابر از شما هزینه دریافت کند یا حتی از دورترین مسیر ممکن شما را ببرد. این مشکل راه‌حل‌های مختلفی دارد. اگر درباره استفاده از حمل و نقل عمومی مطمئن نیستید و می‌خواهید با تاکسی به مقاصد خود برسید، سرویس‌های تاکسی‌ اینترنتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. یکی نرم‌افزار فوق‌العاده برای کرایه تاکسی اینترنتی، نرم‌افزار BiTaksi است که امکان پرداخت آنلاین یا نقد هزینه سفر را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید از برنامه Uber استفاده کنید و با انتخاب بین خودروهای کابین زرد یا آبی، مبلغی ثابت و مشخص را پرداخت کنید.

البته در نظر داشته باشید که اقتصادی‌ترین گزینه برای جابه‌جایی در استانبول، استفاده از حمل و نقل عمومی است. در واقع به شما پیشنهاد می‌کنیم که به محض ورود به استانبول، یک استانبول کارت تهیه کنید. این کارت به شما اجازه می‌دهد که از هر وسیله حمل و نقل عمومی استفاده کنید و به سادگی در سطح شهر جابه‌جا شوید. شما در استانبول می‌توانید با استفاده از اتوبوس، مترو و تراموا در سطح شهر جابه‌جا شوید.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه هتل قصر طلایی و الماس + قیمت

آب‌وهوای نامساعد

فصلی که در آن به استانبول سفر می‌کنید نقش مهمی در کیفیت سفر شما خواهد داشت. مثلا اگر در تابستان بخواهید به این شهر بروید، باید آماده هوای ۳۱ تا ۳۵ درجه و رطوبت شدید باشید. همچنین ممکن است استانبول در فصل تابستان بسیار شلوغ باشد. خوب است که در این فصل، لباس‌های سبک و روشن همراه خود داشته باشید.

با اینکه استانبول در زمستان خیلی سرد نمی‌شود، اما باران‌های شدیدی خواهد داشت. برای همین، مهم است که در سفر زمستانی خود به استانبول، کفش و لباس بارانی همراه داشته باشید. در کل اگر بتوانید در فصل پاییز یا بهار به این شهر سفر کنید، با آب‌وهوایی ایده‌آل مواجه خواهید شد.

تعطیلات رسمی

ممکن است شهر استانبول در بعضی تعطیلات خود فعالیت همیشگی‌اش را نداشته باشد و در برنامه‌های شما اختلال ایجاد کند. با اینکه تعطیلات استانبول معمولا با جشنواره‌های فوق‌العاده و متنوع همراه هستند، ممکن است باعث تعطیلی بعضی مراکز خرید شوند. برای مثال، بازار بزرگ و بازار ادویه در روزهای تعطیل بسته هستند، اما می‌توانید از سایر مراکز خرید، موزه‌ها و اماکن دیدنی بازدید کنید.

امنیت

سفر به استانبول آسان نیست!

از آنجا که سالانه گردشگران زیادی از کشورهای مختلف به استانبول می‌آیند، این شهر نسبتا برای توریست‌ها امن است. اما خوب است که در هر صورت در خیابان‌ها و اماکن شلوغ مراقب وسایل ارزشمندتان باشید. همچنین بهتر است پس از ساعت ۱۰ شب به مکان‌های خلوتی مانند سلطان احمد نروید و در هتل خود بمانید. هرچقدر پول نقد کمتری پیش خود داشته باشید بهتر است. شما می‌توانید هر زمان که خواستید از دستگاه‌های خودپرداز پول نقد بگیرید، پس همه دارایی‌هایتان را در جیبتان نگذارید! جالب است بدانید که بیشتر اماکن گردشگری برای اطمینان از امنیت شما، دستگاه ایکس ری دارند.

ممکن است هنگام گردش‌ در خیابان‌های استانبول، به متکدیان زیادی بر بخورید. البته لازم نیست نگران این افراد باشید. بیشتر آن‌ها پناهجویانی هستند که از خاورمیانه به این شهر آمده‌اند. لازم به ذکر است که خیابان ترلابسی در میدان تقسیم، محل اقامت قاچاقچیان و خلافکاران به شمار می‌رود و بهتر است از این منطقه دور بمانید.

تفاوت فرهنگی

فرهنگ استانبول شباهت‌های زیادی به فرهنگ ایران دارد و شاید تفاوت فرهنگی برای ما مشکل بزرگی نباشد. هر گونه پوششی در خیابان‌های استانبول آزاد است، اما باید هنگام ورود به اماکن مقدس و مسجدهای دیدنی، با حجاب حضور پیدا کنید تا احترام این مکان‌ها را حفظ کرده باشید.

سخن پایانی

استانبول یک مقصد گردشگری ایده‌آل برای مردم ایران است و می‌تواند سفری فراموش‌نشدنی و بی‌نظیر برای شما باشد. البته سفر به هر شهر بیگانه می‌تواند سختی‌های خاص خود را داشته باشد و خوب است به نکاتی که برای مقابله با سختی‌های سفر به استانبول گفتیم توجه داشته باشید. حالا که همه چیز را درباره یک سفر امن و خوشایند به استانبول می‌دانید، می‌توانید بلیط تهران استانبول خود را تهیه کنید. برای تهیه بلیط استانبول به تهران با بهترین قیمت نیز می‌توانید از سایت علی بابا کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه این مطلب: https://rzgr.ir/6DpG
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.